FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 19. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
 Ovladače k PC
 Reálné letectví
 Recenze addonů
 Tutoriály, návody
 X-Plane
 Archiv aktualit
FÓRUM
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak nainstalovat novou krajinu do FS98 10. 11. 1999   Jiří Masník

     Nejdřív by asi bylo dobré si říct, z čeho se taková krajina skládá. Takže jednak to jsou soubory s příponou BGL, v nichž je uložena samotná scenerie a dále pak textury, které mohou mít různé přípony, nejčastěji však R8, OAV, PAT, xAF. Pro krajiny je určen ve FS adresář scenery, ve kterém jsou další adresáře s jednotlivými částmi naší země. Po instalaci tam určitě budete mít adresář World, případně další části, které jste nechali zkopírovat z CD, tj. např Europe. V každém takovém adresáři je vždy ještě jeden s názvem scenery (ten je pro BGL soubory) a může být i druhý, který se musí jmenovat texture – ten je pro textury.

     Teďka si ukážeme, jak postupovat při instalaci. S největší pravděpodobností si někde stáhnete zazipovaný archiv, který ve většině případů stačí jen rozzipovat do adresáře scenery – tam by měla být poté struktura adresářů, která byla popsaná výše – tj. např. nový adresář CzechRep a v něm adresáře scenery a texture. Může se ale stát, že to bude zabaleno nějak divně – pak to budete muset rozdělit do adresářů ručně, tj. všechny BGL do scenery a textury do texture. Textury nemusíte umisťovat do adresáře té které scenérie, ale můžete je dát i do globálních textur – podle mě je ale lepší je mít u těch krajin. Ještě jedna důležitá poznámka k texturám – hodně krajin používá sady textur, které se jmenují „Airport 2.02 Textures“ a „VOD Textures“. Ty je potřeba si od někud stáhnout (např. z www.flightsim.com) a dát je do adresáře textures, který je v hlavním adresáři Flight Simulatoru. Když toto máte uděláno, tak můžete spustit Flight Simulator a pokračovat s instalací tam.

     Nejdřív jděte do menu World, tam vyberte Scenery Library. Objeví se vám hláška, jestli jste si jistí tím, že s tím umíte – dejte samozřejmě že ano. Objeví se vám okno Scenery Library, ve kterém v dolním levém rohu zmáčkněte tlačítko Files. Zobrazí se vám seznam oblastí, které už ve FS máte. Novou oblast přidáte jak jinak než tlačítkem Add. V okně, které se vám objeví, napište do Scenery Area Path toto: „=:=sceneryxxxSCENERY*.BGL“, kde xxx je název adresáře, ve kterém tu novou krajinu máte. Poté co zadáte správně cestu k novým BGL souborům by se vám mělo být dovoleno psát do dalších políček. Do Scenery area title můžete napsat co chcete, Scenery area type nastavte podle uvážení. Layer nastavte tak nějak rozumě – malá území by měla být výše, tj. s nižším číslem layeru, velké naopak pod nimi – je to důležité především v případě že se jedná o krajiny, které se překrývají. Teď už stačí jen zatrhnout políčko Scenery area active a odklikáním všech OK se dostat zpět do FS. Nyní by již měla být krajina vidět a měly by jít vybrat letiště v GoTo/Airport – tam většinou startovní pozice nenajdete ve standardním výběru ale musíte přepnout na Scenery from 6.0 and before.

     Jinak jestliže jste si udělali již někdy předtím např. adresář CzechRep a provedli instalaci ve FS (úprava Scenery Library), tak novou českou krajinu můžete přidat jen tím, že k té stávající přidáte nové BGL soubory a textury – FS si pak sám pozná, že jste do toho adresáře, který již předtím používal něco přidali a začne používat i nové části, tzn. odpadá jakýkoliv zásah do Scenery Library.

Počet zobrazení článku: 6763  Kategorie: Tutoriály, návody
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ