FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 25. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Saitek Pro Flight Yoke recenze na PCtuning Jeden příspěvek | Celý strom
Saitek Pro Flight Yoke recenze na PCtuning   21. 10. 2008 / 11:43
kuma   
Velice hezká recenze - vidím to úplně stejně.

Lze jen doplnit pár detailů:

1) pružiny, které vrací berany (výškovku) do středové polohy se při běžném letu jeví příliš silné. To je taky důvod, proč je středová poloha tak výrazná a letět s érem "trochu nataženým" (nebo potlačeným) skoro nejde. Uvažuju o úpravě i za cenu, že přijdu o záruku. NICMÉNĚ: z didaktického hlediska je to velmi užitečné, protože při každé změně režimu (přípusť, vrtule, stoupání, klesání, klapky, podvozek) je nezbytně nutné vyvažovat - jako v reálu. Aby se člověk "nerval" s pružinami, je třeba vyťukat na vyvážení přesně to co potřebujem, pak éro letí spořádaně. To je také odpověď na volání autora recenze po "force feedbacku" - pokud si Stuku při střemhlavém letu správně vyvážil, bude ji při vybírání rvát snad ještě větší silou, než by to bylo v reálu

2) trimovací kolečko - obvykle namapuji na první levou kolébku pod plynovými pákami (mám je vpravo od beranů). Pak ťukám nahoru nebo dolu a tím vyvažuju. Kolečko by bylo lepší, ale takhle to taky docela jde. Rozhodně je to praktičtější, než trimovat myší.

3) silné pružiny pedálů - stejná bolest jako u beranů. Podle návodu by "předpětí" mělo jít regulovat, mně se to zatím nepodařilo. Vadí to především při létání malými letadly, kde se nohy používají. V dopraváku jsou stejně nohy po většinu letu k uhnití...

4) zdvojení plynových pák - u mých kousků je jedna nectnost - oba dva kvadranty - tedy ten co přišel s berany (a zástrčkou PS-2) a ten dokoupený (USB) by sice měly být shodné, ale mají přece jen trochu jiný chod pák, jiný rozsah, jiný odpor... Při namapování mi právě na prostřední páky vycházejí plyny u dakoty - a tam mi dost vadí, že se obě páky chovají trochu jinak -. a nejde to poštelovat. Jinak ale tři různé dvojice pák se samostatným mapováním - to je fakt výzva !

5) reverzy na tlačítkách pod "nulami" pák na kvadrantu - primitivní, ale chytré.

6) mapování funkcí - dodávaný (downloadovatelný) SW mi přijde velmi nešikovný (problémy zde byly opakovaně ventilovány - např. druhý kvadrant se neustrále a torpidně hlásí jako joystick a už opakovaně jsem ho musel pemapovávat, prostě VOPRUZ!) - právě si proto pořizuji FSUIPC (€ 20,-, tedy 500,- Kč za to fakt stojí).

7) rozměry - není pravda, že by berany byly menší, než ve skutečném éru - když porovnám se skutečným ATR, myslím, že Saitek je větší (o C-172 ani nemluvě). Vidím problém v tom, že ergonometricky je čínská populace menší, než naše (je zajímavé se seznamovat s některými sofistikovanými přístroji, které si Číňani vyrábějí pro sebe - například medicinální ultrasonografy, rentgeny a podobně - jsou znatelně menší, asi jako když stojí UL Trener vedle Z-226). Vypadá to, jako kdyby si to Číňani uvědomovali - a berany (a pedály) určené na export udělali záměrně "větší" - a trochu to přehnali (nedokážu se zbavit vzpomínky na Air America a "školení odborníků z CIA", které doporučuje rozhazovat nad útočícím Vietkongem olbřímí prezervativy....)

8) a ještě rozměry - kryt beranů je objemný, protože v původní představě počítá s montáží dalších prvků - budíky (taky se tu už o nich psalo), konzole s tlačítky a pákou podvozku - a podobně. Myslím, že právě proto je horní kryt kovový a připevněn velmi spořádanými šroubky (zatím nevím, co se skrývá pod tímto krytem). Pro ty, co létají na notebooku to ale je velmi pozitivní - stačí na horní plochu krytu dát protiskluzovou podložku (co se dává na palubní desky aut, z děravé lepkavé gumy) a na to otevřený notebook. Ergonomie pracoviště, pohled přes berany na "palubní desku" a i dostupnost kláves je pak velmi přijatelná.

Uff. To jsem se nějak odvázal, omlouvám se
 
Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ