FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody Jeden příspěvek | Celý strom
Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   2. 1. 2012 / 12:52
Tonduš
Z Technet-cz:
http://technet.idnes.cz/rok-1977-zacal-stastnou-leteckou-srazkou-od-te-doby-letaji-csa-bez-nehody-1m4-/tec_technika.aspx?c=A111230_115011_tec_technika_kuz
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   2. 1. 2012 / 16:30
AJS
ČSA mělo od té doby ještě jednu katastrofu, 11.2.1977, tedy asi měsíc a týden poté, se při přiblížení v Bratislavě zřítil Il-14 OK-OCA. Naštěstí to byl poštovní let a tak to odnesla "jen" posádka, dva mrtví
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   2. 1. 2012 / 21:34
Darkner (OKNED)
Mimochodem slečna Šírová je moje dobrá známá
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   2. 1. 2012 / 21:36
Tragédie v JRD
To zní jako vychloubání
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   2. 1. 2012 / 21:37
Fabo™   
trochu mi to pripomina epizodu s Jirinou, tam se taky myslim lidi chlubili ze ji znaj
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   3. 1. 2012 / 17:22
Darkner (OKNED)
Ne, informace o známosti
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   3. 1. 2012 / 09:00
Medcin
Tomu nerozumím - znamená to, že TU-134 z výšky 100m už nebyla schopna zabránit přistání?
Jak jsou na tom současná letadla? Tj. v jaké minimální výšce se dá dát ještě GA, aniž by došlo ke kontaktu se zemí?
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   3. 1. 2012 / 09:41
Reptile   
No já nevím, ale řekl bych, že se právě o GA pokusili - "Řídící druhý pilot okamžitě přitáhl řízení a kapitán přidal výkon motorů..." - a kdyby o ten Iljušin neštrejchli, byl by se jim možná i podařil.
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   3. 1. 2012 / 09:43
kuma   
100m (to je 300 ft...) nepadlo to rozhodnutí o GA, při dohlednostech, které tenkrát byly, ve slutečnosti trochu později (níž)? Nevím...

Jde také o to, jakou rychlostáí to éro klesá a jak rychle reagují motory, což může být docela rozdíl, mohli by to tom povídat zdejší náčelníci. Zatímco MiG-29 šla údajně "za plynem" prakticky hned, MiG-21 čekasl po doražení POM dopředu údajně až 4 sec., než se vůbec začalo něco dít. A 4 sec. klesání mohou být při strmějším sestupu dalších 20-40 m ztráty výšky. Navíc Il-18 je vysoký přes 10 metrů. Možná, že kdyby tam nestál, tak by i tak kontaktu se zemí zabránili, někdy je to fakt jen o pár metrů.. (myslím )
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   5. 1. 2012 / 22:08
dandee
Akceleracia motora:to je to , co lietadlo motrebuje.U Tucka z rezimu klesania,kde ma tak 70% otacok je akceleracia tipujem 4-6 s na maximal. Vyrobca motorov "Solovjev", su to motory podobne,alebo ekvivalent s MiG-21/Tumanskij/ , ktore su skoro rovnake vykonovo , okolo 64-66 kN .Tucku 134 sa dodnes hovori , ako dopravna 21-nicka. Takze ak da pilot v 100m plny plyn,trvalo to tak 3-5 s nez to zabralo,a pri klesani v rezime 3-5 m/s to mohlo sklesat do akej vysky?Odhadujem tak 75 m,kedy pilot mohol ocakavat,ze lietadlo zacne naberat rychlost a moze prejst pozvolna z klesania do horizontu.Tento obluk mohol zabrat dalsich par metrov do minusu,pretoze v pristavacej konfiguracii nie je tahu nazvys a pri pretiahnuti lietadla hrozi pad po kridle.Takze lietadlo pokracuje v klesani a je skoro iste,ze nemohli zabranit zrazke s Iljusinom. To sme rozoberali reakciu pilotov v 100m vyske.Ale teraz uz nemam pred sebou ten pripad,kedy vlastne zahliadli piloti prekazku na drahe, a bolo to urcite v mensej vyske ako 100 m,po vypadnuti z mrakov,takze inac to dopadnut ani nemohlo,ako koliziou s prekazkou.
Nemozem nepridat svoj postreh z pristavanií s MiG-21,kde v 80-100m sa prelietavala BPRS/NDB/,vzdialene okolo 1 km od prahu drahy, a z kabiny uz v podstate draha nebola vidiet,lebo masina bola natiahnuta a pilot uz prenasal uhol pohladu do lava a odhadoval vysku podrovnania,rychlost bola okolo 340-330 km/h , podla verzie lietadla.U Tucka to bolo zhruba to iste,rychlosti sedeli ako u 21, naozaj po preleteni BPRS uz nebolo co riesit a pilot uz bol pripraveny na pristatie. Tot vse. K tejto teme. Zatial....
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   5. 1. 2012 / 22:19
Premek
To že z 21-ky nebyl poslední kilometr viět a přistávalo se de-facto na slepo mi svýho času vyprávěl kamarád ze Sliače, Koloman "Eči" Bornemisza Ten si taky moc a moc pochvaloval Albíka, jako hodnou mašinku
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   5. 1. 2012 / 22:59
kuma   
Dík, to jsem měl na mysli..
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   3. 1. 2012 / 09:49
Tragédie v JRD
Doporučuji zakoupit knížku Nehody ČS letadel, díl poslední - vše se dozvíš
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   3. 1. 2012 / 14:05
Balooo   
Nesouhlasím, tyto čtyři knihy jsou pro opravdové srdcaře, protože jejich kvalita mi dost připomíná Učebnici pilota 2007 (cca), kterou jsem zakoupil a potom nevěřícně zíral na to neskutečný množství překlepů, chyb faktických i typografických, sazbě v MS Word, nemluvě o dle mého názoru strašlivé struktuře obsahu. Se vším respektem k autorovi a autorům a jejich odborným znalostem, tohle si zaslouží opravdu hodně dopracovat.
Já osobně vydaných peněz lituju.
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   3. 1. 2012 / 15:13
milo   
Ahoj, tie knizky by som si rad kupil, su to tieto?

http://www.svetkridel.cz/index.php?id=knihydet&vtt=1240007041

dik.

milo.
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   3. 1. 2012 / 15:25
Tragédie v JRD
Jo, jsou to přesně ony.
 

Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody   3. 1. 2012 / 14:13
Fabo™   
Ve sto metrech vypnuli autopilota, pak vypadli z mraku a pak teprv uvideli iljusina a zahajili manevr.

Jinak obecne soucasna letadla sklesaji jeste tak 10-15 metru v prechodovem oblouku. Jak to je u Tu-134 nevim.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ