FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Gmax - Alpha channel Jeden příspěvek | Celý strom
Gmax - Alpha channel   1. 8. 2012 / 11:50
Juralet
Zdravím
Chtěl jsem se zeptat jestli by tady nebyl někdo, kdo by mi poskytl postup vytvoření alpha channelu v Gmaxu. Jde mi o jednoduché vytvoření stromu, nic složitého. Prošel jsem snad desítku tutoriálů, ale všude bylo něco, co mi nebylo jasné a nakonec mi to ani nefungovalo. Nevím co dělám špatně, ale určiě tam nějaká chyba bude. Prosím tedy o radu, nebo nějaký přehledný návod
Děkuji
 

Gmax - Alpha channel   1. 8. 2012 / 14:03
FSPilot   
Je to úplně jednoduché Potřebuješ si udělat tu texturu bez alfa kanálu, aby se ti zobrazila v Gmaxu (tuším to šlo jako TIFF) a vytvoříš si třeba obdělníček, na to si naplácneš tu texturu bez alfy (jako na jakýkoliv jiný objekt) a uděláš všechno co je potřeba (umístění a vygenerování BGL) a pak jen do složky texture, adresáře, kde budeš mít ten strom hodíš texturu se stejným názvem, ale s alfou. A je to
 

Gmax - Alpha channel   1. 8. 2012 / 14:11
tonde   
a není třeba nějak říct i gmaxu, že na této části bude textura s alfou? Já už si nepamatuju, ale něco malinko mi vystupuje, že tam nějaká vifikundace byla....
 

Gmax - Alpha channel   1. 8. 2012 / 21:55
Fabo™   
Ano. V materialu si tomu musel zapnout krom diffuse mapy i opacity mapu. Jinak by FSka nevedela z mdl zjistit, ze v texture nejaka alpha ma byt, a jestli je, co s ni udelat (nedela se s tim jen pruhlednost, ale treba i lesklost a tak)
 

Gmax - Alpha channel   1. 8. 2012 / 22:51
Aardvark   
Myslím, že u FS2004 se nemuselo zapínat nic. Pamatuju si, že jsem dělal hasiče tatrovku T 138 a chtěl jsem tam dát místo oken odraz pomocí alfy. Když jsem to exportoval jako letadlo, tak to bylo v pohodě, přesně jak jsem potřeboval, ale ten samý model exportovaný jako bgl mi automaticky alfu převedl na průhlednost. Rozhodně jsem neměl zapnutou Opacity mapu. Jenom diffuse a specular. Kouknul jsem do SDK (gmaxSceneryTutorial.doc, str. 29) a tam píšou toto:

Advanced User Tip: If you wish to do some more advanced texturing, you can use the opacity and specularity channels of your material and they will show up in Flight Simulator. You can adjust the Specular Color, the Specular Level and the Opacity
values in gmax and you should see a corresponding change in the model in Flight Simulator. Currently, Flight Simulator does not support Specular Maps or Opacity Maps (except in the alpha channel of the original texture) for scenery objects.


Opacity respektovali gmax i FS pouze jako celkovou průhlednost materiálu, tedy nezávisle na alfě. Nerad bych se se pletl, už je to nějaká doba, ale myslím že se v případě FS2004 nikde nic zaškrtávat nemusí.
 

Gmax - Alpha channel   2. 8. 2012 / 08:51
FSPilot   
Dělal jsem ploty i stromky a žádnou "opacity" jsem tam kvůli alfě nenastavoval. Bylo dobré např. u těch stromků nastavit např. opacity 99, čímž zmizel stín od toho bjektu, pokud to člověk nechtěl dělat přes jakýsi texťák (jakýsi scm myslím), který se přiznám, ještě pořád nechápu

Ale jinak pro FS2004 se to skutečně nenastavovalo.
 

Gmax - Alpha channel   2. 8. 2012 / 11:10
tonde   
...a máme komplexní info
 

Gmax - Alpha channel   1. 8. 2012 / 22:35
Aardvark   
Chceš, aby se to zobrazilo s alfou v gmaxu nebo stačí když to bude mít alfu v FS? Pokud to první, tak nevim, ale pokud to druhý, tak je to takto:

FS2004: Na letadle (MDL) způsobí alfa kanál odlesk, ve scenerii (BGL) způsobí průhlednost. Mě vždycky stačilo udělat jenom diffuse tak, jak to psal FSpilot a potom jsem alfa kanál přidal až do textury v FS. I když já pracoval s .bmp.

FSX: Potřebuješ mít nainstalované SDK včetně skriptů "FSTools." Jeden z nich je i "FSXMaterial.ms," který otevřeš a nastavíš vlastnosti materiálu. Je jich mnohem více oproti standardní výbavě gmaxu. No a tady začíná alchymie. Nastavení, které mi nejvíc vyhovuje je toto:

v sekci Framebuffer Blend - Source Blend: SrcAlpha; Destination Blend: InvSrcAlpha

Nicméně pokud jde o FSX, tak u mě to není 100% dokonalý, někdy mi přes to prosvítají mraky, jenomže to nevím, jestli je chyba ve vlastnosti materiálu, nebo v nastavení graf. karty. Zkoušel jsem všechno možný a tohle je ta nejlepší možnost, kterou jsem našel. Mám takhle dělaný stožár ve scerece LKPS, tak se můžeš podívat.
 1x  

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ