FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
RYANAIR - opět Jeden příspěvek | Celý strom
RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 17:55
Koprik
Po nedávné diskusi o FR v jiném vlákně přidávám zajímavý článek (speciálně pro Luďka Ch))
http://cestovani.idnes.cz/urady-vysetruji-ryanair-0xi-/kolem-sveta.aspx?c=A120920_094800_kolem-sveta_tom
Samozřejmě, víme co jsou novináři zač a už vůbec neřeším kdo ten článek napsal a s jakým záměrem, nicméně počet incidentů je zarážející a vyjádření irské ALPY by taky nemuselo být vymyšlené či zfalšované.
CITUJI:
--------------------------------------------------------------------------------
Asociace pilotů irských aerolinek (IALPA) opakovaně obvinila Ryanair, že kvůli snaze ušetřit nutí posádku omezit palivo na palubě na minimum, které žádají evropské směrnice. Ryanair je rovněž pod palbou Evropské asocaice pilotů a leteckých mechaniků, kteří začátkem měsíce upozornili na to, že aerolinka piloty nutí k rozhodnutím založeným "na jiných faktorech, než je bezpečnost."

 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 18:10
Luděk Ch.
S tím palivem to nebude tak horké Třeba už jen kvůli tomu, že když ještě loni lítali z Brna do Alicante, tak jen vyjímečně brali v Brně palivo, měli ho dost i na zpáteční let. Naopak linka do Londýna bere vždycky. Asi záleží na tom, jaké kde mají nasmlouvány ceny. Ale nedá se říct, že by systémově měli vždycky jen na doraz s minimální nutnou rezervou.
 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 18:21
Koprik
Luďku, nad tvými argumenty se při vší úctě k tobě dá jen povzdechnout a prohlásit, svatá prostoto.....
 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 18:34
Luděk Ch.
Stejně si já můžu povzdechnout nad tvými argumenty Pokud standardně bere palivo na obě cesty, tak to podle mě dost spolehlivě vyvrací tvrzení, že za každou cenu berou jen minimum paliva. Nevím co víc by to mohlo ještě vyvrátit
 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 18:51
Teflon_490   
Takze to, ze ma na turnaroundu dost paliva na nekolikahodinovy holdovani zaroven znamena, ze na zpatecni ceste ma taky prebytek paliva? Premyslim obecne, nevyjadruju se vubec k RYA, nemam s nimi zadne zkusenosti, ale tva logika mi unika.
 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 19:09
Luděk Ch.
Ne, to samozřejmě ne. Ale článek tvrdí, že berou naprosté minimum paliva. Kdyby to byla pravda, tak asi sebou nemají palivo i na zpáteční let s povinnými rezervami. Osobně nepovažuju za problém nad Evropou, kde je vždycky nějaké letiště v dosahu maximálně pár desítek minut, létání jen s povinnými rezervami. Od toho snad letecké orgány stanovují minimální rezervy, kdy je to ještě bezpečné. Pokud je společnost nad nebo na stanoveným minimem, tak jaký je problém? Samozřejmě pokud by létali pod stanovená minima, tak to je to o nečem jiném. Ale nečetl jsem tam nic o tom, že by měli paliva méně.
 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 20:17
vojtas
Palivo na zpáteční let se nabírá jen tehdy, když je v první destinaci cena paliva výrazněji vyšší, než v destinaci druhé. Takže většinu letů může Ryan lítat naprosto klidně jen s nutným minimem. I když "naprosto klidně" není ten správný výraz. Nutné minimum zohledňuje neočekávané okolnosti jen částečně. Žádný předpis neošetří všechny myslitelné komplikace, které se můžou v průběhu letu vyskytnout...počasí...hustota provozu...
Právě z tohoto důvodu je v předpisech definovaná takzvaná kapitánská rezerva.
Společnost, pro kterou pracuju, často létá se 734 Lanzarote-Paříž. Odletět z tohohle letiště často vyžaduje snížení množství paliva na naprosto nezbytné minimum. To umožňuje například použití reclear destination.
Samozřejmě vše je z pohledu legislativy v pořádku, ale i tak někdy při plánování cítím slabé šimrání v žaludku, obzvláště tehdy, když je předpověď pro destinaci i náhradní letiště na hranici minim. Naštěstí pro mě, rozhodnutí o provedení letu je na kapitánovi. Co ten cítí v žaludku už, je ale otázka na někoho jiného.
Takže z mého pohledu, je proti čemu se ohrazovat.
 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 20:32
Koprik
...ve velice nedávné době mi kapitán ATR nejmenovaného domácího dopravce líčil, jak vedení obsazené pouze ekonomy na prezentacích důležitě předvádělo, jak kapitánská rezerva (což je u ATR třeba jen mizerných 200kilo!!!) snižuje rentabilitu provozu.Možné častější diverty prý byly považovány vedením za příznivější variantu.....
Zlatá byznys doprava......aspoň co se týče paliva, kapitány hlava nebolela. Při plánování Legacy na dálkovkách vždy po špunty, a při sebekratších letech samozřejmě všechny požadované rezervy + štědrých 1000kilo JETA1 navíc právě kvůli jakýmkoliv nepředvídaných okolnostem a nutné flexibilitě.
 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 20:11
tonde   
Já nevím, já jsem asi debil... Já jen za ty dva týdny co jsem u letectva a lítání registruju, že jsou nějaké předpisy, normy, audity, oprávnění, povolení a po kokot legislativy a podobné hovadiny. A si dovolím hodně pochybovat, že by je Ryan nedodržoval. A že někde nějakej chytrej kretén odborář a podobná verbež začne něco plodit, další debil se toho chytne a je z toho mediálníma mrdkama krásný populistický článek - tak na to jsem si už pomalu zvykl. A jestli kapitán letadla nenatankoval kolik má, tak je idiot a nemá v mašině co dělat.
P.S. článek v odkazu jsem nečetl a číst nebudu, jen prohibičně reaguju po dvou fernetech ze železných zásob. A úřad se musí zabývat každým podnětem, takže to, že vyšetřuje, může být na základě oznámení či udání a je povinnost úřadu to prověřit. A jestli úřad zjistí, že žádné porušení bezpečnosti nenastalo a Ryan předpisy důsledně dodržuje - hádejte, napíše o tom nějaká mediální mrdka?
peace, brothers!
 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 20:17
Rychlokvaška
Máš tonde pravdu, to rozhodně...malinkej háček je ale v tom všem registračka jejich letadel...jejich CAA není tak úplně to samý jako CAA jinde v letecké Evropě...

Ale nesmíme ani naznačovat )
 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 20:40
tonde   
...jestli má CAA někde jiný metr a umožňuje prohřešky proti bezpečnosti, tak je to organizace na dvě věci a je třeba ji okamžitě zrušit a úředníkům dát lopaty - tam budou prospěšnější. Tečka a teď bez peace....
 

RYANAIR - opět   21. 9. 2012 / 09:00
Kachna   
říkáš, že je třeba registrovat letadla v Irsku? Člověk se pořád učí
 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 20:22
Tragédie v JRD
Otázka je... k čemu pak jsou ty předpisy. Podle toho, jak je to textováno, berou prostě tolik, kolik vyžadují předpisy.

Pokud je to tak nebezpečné, je otázkou, proč to tedy ty předpisy umožňují?
 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 21:03
AJS
Tenhle případ, už asi měsíc všude propíranej, považuju za trochu přifouklej.

Sunwing měl company policy, že pokud pro to nebyl pádný důvod, mohl si kapitán bez dalšího vysvětlování vzít max 300kg navíc. S B737-800 (a jak my před lety řvali kvůli limitu 200kg na ATR... pche!). Pokud bylo vše OK, bez problémů jsem si brali i jen 200kg navíc a nikdy, za celý půlrok, jsem s tím neměl problém. Když něco hrozilo, vzal jsem si třeba i dvě tuny navíc a jen jsem do Captain Reportu napsal : WX (at destination, enroute... ), nebo cokoliv mě k tomu vedlo. A tím to končilo. Vyhodnocení jen pro účely statistiky.

Doma si beru tak 500kg navíc. A na "dálkovkách", kde máme Contingency fuel až kolem 700-900kg, třeba minimum zaokrouhlím jen na celé stovky nahoru. Přesto sedáme na cílovém letišti se zálohou plus tuna ( a k tomu samosebou Alternate Fuel a Final Reserve).

A zpátky k Ryanairu. Ač tu firmu miluju jak osinu v pr...li a mám pro to několik profesních důvodů, tak co je mi známo, měli v případě toho Španělska palivo na 30minut extra k Alternate fuel a Final Reserve, což je taky ta tuna navrch. Nic, co by v dnešní době bylo nějak neobvykle málo. Pak se ale začala situace přiostřovat vlivem hodně špatného počasí a provozu. Blížili se k Final Reserve, vyhlásili Emergency. Nechci tvrdit, že v tomhle konkrétním případě bylo všechno košer, tolik do hloubky jsem se v tom nevrtal, ale na "Minimum Fuel Policy" jako takové už dnes nevidím nic špatného. I když přiznavám, jako mladý kapitán ATR jsem kvůli tomu prskal a nadával, kudy chodil. Já vím, že si teď leckdo z vás ťuká na čelo, ale nemá se o tom příliš smysl bavit, pokud "protidiskutér" nemá dostatečnou znalost EU-OPS a připadně příslušných kapitol provozních příruček. Zní to teď možná ode mně trochu arogantně, za což se omlouvám, ale je to tak.

 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 21:06
tonde   
arogantní? naopak, mně to připadá rozumné a jen to potvrzuje mou doměnku - někdo měl poloviční informaci, která stačí na "senzační" článek a podnět na úřad na započetí vyšetřování....
 

RYANAIR - opět   20. 9. 2012 / 22:00
Tragédie v JRD
Aha.. Díky. Takže zase jen krasožvásty předřečníka. Díky za osvětlení!
 

RYANAIR - opět   21. 9. 2012 / 00:01
habl
Asi už sem někdo ten odkaz dával, tak jenom pro připomenutí:
http://www.avherald.com/h?article=454af355&opt=0

Španělští řídící měli svůj den a ty nejlepší zážitky připravili strojníkům z LAN Airlines Airbus A340-300 (citace z reportu viz odkaz výše):

A LAN Airlines Airbus A340-300, registration CC-CQF performing flight LA-705 from Frankfurt/Main (Germany) to Madrid,SP (Spain), estimated flight time 3:10 hours, was on final approach to Madrid's runway 18L when the crew went around from about 4000 feet MSL at 20:02Z. The aircraft climbed to FL120 and followed delay vectors until 20:22Z (20 minutes) when the crew decided to divert to Valencia. Still on a westerly heading in opposite direction to Valencia the aircraft climbed to FL280 before turning east to Valencia. On descent towards Valencia the crew declared Mayday reporting being low on fuel. The aircraft reached Valencia descending through FL100 at 21:09Z and subsequently lost an engine. The aircraft landed in Valencia at 21:16Z 74 minutes after going around in Madrid with 1300kg/2860lbs of fuel in the left wing tank and 800kg/1760lbs of fuel in the right wing tank remaining substantially below the required minimum final fuel reserve of about 2800kg/6170lbs.
 

RYANAIR - opět   21. 9. 2012 / 07:46
AJS
Díky za odkaz. Kdo má zájem a pořádně si to přečte, nastuduje relevantní předpisy a hluboce se nad tím zamyslí, tomu bude hned jasné, že zprávy typu Blesk, Aha, AeroBlesk o tom, že Ryanair neměl dost paliva, jsou absolutní bullshit. A že různé kritizující odbory si jen přihřívají svojí polívčíčku.

A to znovu říkám, že tu firmu skutečně v lásce dvakrát nemám
 

RYANAIR - opět   21. 9. 2012 / 16:41
Lowmick   
Je tam docela i zajimava zminka o pouziti "emergency" a "minimum fuel".
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ