FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 24. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Spoveď dnešného leteckého inštruktora Jeden příspěvek | Celý strom
Spoveď dnešného leteckého inštruktora   22. 9. 2012 / 13:58
Gonzo
http://gonzoaviation.blogspot.sk/2012/09/spoved-dnesneho-leteckeho-instruktora-z.html


Gonzo
 1x  

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   22. 9. 2012 / 14:07
Gripen
Trošku mi to připomíná slova (bohužel už nevím koho, tuším že to v TV říkal v souvislosti s mnoha nehodami malých letadel v té době):

"Dneska si kdekdo plete vzdušný prostor s pastviskem..."
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   22. 9. 2012 / 14:25
Premek
Rozumny instruktor...
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   22. 9. 2012 / 22:02
Jeeloo
Jenže čím dál tím více existuje početný zástup těch, kteří jsou instruktoři na baterky a vidina peněz u nich znamená i to, že si sednou do letadla naprosto s kýmkoliv.
Dávám k dobru něco z mojich zkušeností:

Zažil jsem kluka, se kterým jsem se úplně náhodou potkal na ULZ před 6-ti lety na Medical II. Působil už od pohledu hodně zvláštním dojmem. Jmenoval se Karel. A náš Kája byl programátorem každým coulem. Břich se mu valil z kalhot, koláče na košili, která kdysi byla bílá, umaštěné vlasy no prostě žáček do letadla k pohledání. To byl nearogantní kluk, který nikdy nepřijel v BMW, ale tramvají a metrem, netelefonoval z "aj founa", ale z omlácené nokie...ale rozhodl se jít do toho. Já jsem PPL končil normálně, na povinných hodinách, on ho dokončoval na 100+ hodinách. Prostě měl problém, že "vytuhával" při přistání, také při startu za to občas zapomněl vzít, trpělivě létal a létal a létal. Pak prodal byt po rodičích v Praze a šel létat dál. A dolétal opravdu nakonec CPL, IFR a MEP + ATPL. ATPL dával teorii asi nejlépe jak to vůbec jde, prostě bedna. Nicméně jeho nálet po dokončení MEP(IR) činil neuvěřitelných 357 hodin. Stálo ho to byt za téměř 4 miliony korun, který v tom utopil. No a šel na typovku do Německa....a neudělal simulátor. Pak znovu. A znovu.A teď čeká na další peníze, aby mohl jít zase. Do letadla s ním šlo celkem 6 instruktorů z jedné nejmenované školy v Praze a nedávali ho. Prostě horká brambora, která ale nebyla zlá, ale na létání levá jako šavle...pohroma ve vzduchu, která díkybohu neudělala sim na velkého ptáka. Tady jsem měl na tváři trpký úsměv, protože on se tak moc snažil, až ho to málem zničilo a přesto nemůže to, co chtěl...

Druhý kluk, kterého jsem potkal přijel na Vodochody, kde jsme létali. Já jsem si seděl venku na sluníčku a hověl si před handling chatkama, do půli těla, protože tričko jsem sušil vedle, po zápase, kde hlavní role hrály houbička s pěnou, hadice s vodou a horní strana křídla C172. Přijel s burácením ne BMW, ale nějaký Mercedes se sklápěcí střechou, na tohle jsem tupej, nevím co to bylo. Kluk asitak mého věku, na očích pravé RayBan brýle, okrokodýlovanou košili a na ní 3 prýmky. Neuměl sice ještě nic, ale měl je tam. Zahrábnul auto tak, že jsem musel zvednout nohy a první co bylo, že když utichla příšerně přeboostovaná hudba, tak že prý jestli má letadlo připravené a kde je instruktor. Hrnul se k mému éru, které si schlo na slunci a musel jsem ho důrazně zastavit s tím, že tohle letadlo pro něj není. Pohlédl na mě a řekl tedy, že počká až mu připravím to jeho a mezitím že by si dal kávu, presso a minerálku. Jemně perlivou. Nejlépe Rájec, jestli bude. A nepřechlazenou. A usedl na mé bývalé místo. Bez optání, bez ničeho a tupě zíral skrze mě. Dorazil Dan (handling) a oznámil mu, že jaksi zapomněl dorazit včas a že místo ve 2 dorazil ve 4 odpoledne a letadlo je uklizeno a instruktor v tahu, protože se neobtěžoval ani zvednout telefon či to jinak odvolat. Nehnul ani brvou a jal se čumět do kokpitu Cessny, která má Garmin G1000 Glass Cockpit. Nikdy to neviděl a ani netušil co to je, nicméně to zazdil otázkou, kolik má přinést, aby mohl létat na tohle stroji, že ty televize tam jsou bomba. Když dostal negativní odpověď, tak bezeslova nasedl zpátky do svého dára a odsmykoval kamsi za někým jiným. Nikdy už jsem ho znovu neviděl, ale zážitek také k pohledání.
Sorry za délku, ale večery jsou teď již dlouhé a tak trochu ze života, jak mohou dnešní piloti také vypadat
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   22. 9. 2012 / 22:29
Rychlokvaška
Super povídání pane...

Obou případů najdeš všude plno...v místech kde se teď pohybuju silně převažuje typ č.2 a díky Ryanairu a easyJetu a do doby než začne být zase nedostatek pilotů jich bude bohužel přibývat. A to říkám i s tím vědomím, že na těch 3 prýmkách, pravých Raybanech a ajfounu nevidím nic špatnýho Bo prýmky jsou firemní, Raybeny mnohaletý otlučený a ajfoun sice pětka, ale to je jiné, neletecké postižení Balancuju to tím, že smykuju a burácím typem Nissan Micra 1.0 z roku 1995. Bez sklápěcí střechy. V zelené. Bo doba je zlá a navíc v moderních autech se nedají špinit ruce a dělat, že to člověk opraví sám...

Konec vyznání dělníka letectví.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   22. 9. 2012 / 22:56
tonde   
tyvole a já se lek že snad bys tu pětku neměl DDDD Ale neboj, pokrok postihl už i mně a už pár hodin spokojeně vrčí v pokoji NAS, o kterém jsem říkal že ho určitě potřebovat nebudu
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   22. 9. 2012 / 22:49
AJS
Obojí je špatně. Kájovi je třeba trpělivě a taktně vysvětlit, že to nemá cenu. Jenže na to za A) má málokdo koule a za B) pro lecjakou školu je to stran peněz ideální člověk. Když pak takovej proteče az na velkou, je to boj, bolí ho to tím víc a o penězích ani nemluvim, a nakonec jde od toho pryč - možná i s brekem.

A ten druhej? U lítání jsou potřeba i lidé, co mají prachy a mají jich dost. I ty je potřeba podchytit a ne hned hnát pryč svinským krokem, jak se s oblibou na mnoha letištích děje. Ale i tito lidé potřebují mít v sobě zakódovaný respekt, pokoru a smysl pro realitu. Pak to dotáhnou daleko a ve spojení s ostatními dochází k určitému synergickému efektu. Bohužel někdy si to takoví lidé neuvědomí a jsou z nich arogantní hovada. Ale často stačí jen s nimi pracovat, slušně ale rázně vymezit pravidla hry a oni na to časem přijdou. Mnohdy se toho ale nedočkají a místo toho se někde jejich ego jen masíruje a horší se to, a jinde se naopak setkají s odporem, pomlouváním a odmítáním, a to je znechutí. Obojí je pro letectví ztráta.

Ideálním stavem na letišti je mix vzájemně se respektujícich lidí rǔzných skupin, od študentů myjícich náběžky a létajících okruhy z navijáku až po ty, kteří mají prachy, leccos zafinancují a občas pustí nějaký chlup. Bohužel na to, abychom to v přijali za své a o tuto synergii se snažili, jsme v českém letectví, až na pár světlých výjimek, zatím nepřišli. Někde se prostě cení jen lopata v ruce a ostatní přínos se bagatelizuje. Škoda
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   22. 9. 2012 / 23:14
Jeeloo
Jop, to je pravda Tyto dva příběhy jsou viděny mnou, jakožto neinstruktorem a samozřejmě jsem z nich vybral to, aby byly oba kompromitující pro obě skupiny Karlovi jsem ve své podstatě držel pěsti, protože se snažil a co mohl, to poradil, neb nebylo mu prostě dáno tam shůry.
Druhému, tomu jsem trochu záviděl v koutku duše a na druhé straně tímto floutkem opovrhoval ve druhém. Dříve či později si každý mladý pilot na tento případ narazí. Ti, co si vydřou každou minutu v letadle, pak ten okruh dle mého letí s větší láskou a respektem, než tihle, kterým to nakonec možná také půjde, budou vynikající piloti, ale nebudou mít ten druhý pohled na věc - pohled toho druhého kluka, co stál proti němu a musel tu Cessnu mýt mnoho týdnů, aby si na ní pak na hodinku mohl zalétat
Naopak jsem také stál před takovýmto klukem, který opravdu jezdil v luxusním autě, perfektní a padnoucí oblek, skvělá vizáž, ale hlavně byl vynikající pilot a uměl se chovat. Nevytratila se mu z hlasu a vyjadřování to malé smítko nadřazenosti, kterému bylo asi dáno do vínku, ale byl prostě vpohodě. Pak je radost takové lidi potkat


 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   22. 9. 2012 / 23:26
AJS
Mám pochopení pro obě dvě strany. Začal jsem jako ten šestnáctiletý myč nábězek, co si dal za víkend čtyři okruhy z navijáku a svítil jako sluníčko, a pak se ze mě stal buržoust. Vím, jak jsem se díval kdysi na "komerčáky" a taky vím, jak bylo po letech nepříjemné zjištění, že si po čase začnou lidi účelově vykládat tvoje jednotlivé kroky tak, aby to hezky zapadalo do jakési konstrukce - a najednou zjistíš, že jsi "na druhé straně" a ani nevíš jak a ani jsi nechtěl.

Já jen doufám, že přijde čas, kdy se od tohohle budeme schopni v našem letectví oprostit.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   22. 9. 2012 / 23:45
Koprik
Radime, píšeš to sice hezky, ale pár expertů druhého typu jsem v letecké škole, taktéž jako neinstruktor poznal. Problém je, že některé, podle mě pro dobrého pilota naprosto nezbytné vlastnosti, jako je sebekázeň, pokora, zodpovědnost, pracovistost, poctivost k sobě....k nekterým týpkům, které chodí na letiště (protože Lojza už má taky ten piloťák.. prostě nepasují a nikdo je už nepředělá.Starších a zkušených instruktorů s přirozenou autoritou, kteří by je na začátku srovnali do latě moc není a mladí dvacetiletí instruktoři mají problémy sami se sebou, takže od nich to nečekej.No a letecké školy jsou rádi za každého zájemce, protože když ho jedna škola odmítne, další 3 se o něj poperou....
A to jsme ještě nenakousli létající umělce a politiky......to je iný zážitok....Musím se ale přiznat, že nejvíc mi bylo smutno z mladých kluků, kteří sice tvrdili, že se chtějí stát piloty, ale měl jsem pocit, že pro to nechtějí skoro nic udělat....třeba udělat si doma a samostatně navigační přípravu, přečíst si o lítání něco navíc, snažit se teorii naučit pořádně pro sebe ne jen tak, abych ošulil testy na UCL......přišlo mi to taková "vygůglená" generace......nic není potřeba pořádně umět - hlavně na zpaměti, na gůglu si najdu všechno...těžko jim ale vysvětlovat, že ve vzduchu na to nebude čas....Doba se změnila a lidi co chodí na letiště taky.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 08:47
AJS
S tímhle vším jsem se za těch devatenáct let na letištích a u letadel setkal. Moje pointa není v tom, že bych namistrované mladíky bůhvíjak obhajoval, ale v tom, že vina leží i na nás a tedy s tím bručením bychom měli opatrně.

Ano, pravda je v tom, že hlavní tíha tohohle "srovnávání" leží na pilotech a instruktorech mezi Kristovými lety a padesátníky. Uz jsou dost staří a zkušení na to, aby byli bráni vážně, ale ještě nejsou bráni jako "staří páprdové" a mají sílu. Jenže takových je ve všeobecném letectví málo, většina se v tomhle věku vrhne plně "do života" a k malému létání se vrací až jako starší. A pak je tu další problém - občas se někdo samovolně pasuje do role boha-srovnávače, napíše si svůj předpis JÁ 1.1. a své role zneužívá. A i s tím jsem se párkrát setkal. Smutný příběh.

Takže rezultát z mé strany: vina, že nějakému mladíkovi to frackovství vydrží i do pozdějších fází výcviku, leží i na instruktorovi, který ho buď příliš odbyl, nebo mu ego naopak masíroval, anebo si říkal "počkej, oni tě jednou srovnaj". Kdo? Oni? Ti výše? Při výcviku IFR? Při CPL? Při typovce? To každý čeká, že to udělá ten další? Ano, funguje to tak a pak se bohužel čeká na to, že ho srovná až pracovní proces. Tímhle jsem jako začínající kapitán strašně trpěl, žasnul jsem, co za nevyformovaná a namasírovaná ega ty školy někdy vypustily. Ne každý zahájí výcvik s náskokem jako my, kteří jsme léta dětství a dospívání proleželi v leteckých knihách a časopisech či na kroužcích a k jistému "předformování" už docházelo. Do výcviku může přijít i někdo, kdo je nepolíbený, a je to právě i o tom, že se kromě "kniplování" naučí i těm nutným vlastnostem, včetně určité pokory a repektu. Není to snadné, já vím. Jak jsem ale překročil třicet let, pet tísíc hodin a stodeset kilo, tak se to trochu zlepšilo
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 08:56
Premek
...občas se někdo samovolně pasuje do role boha-srovnávače, napíše si svůj předpis JÁ 1.1. a své role zneužívá.

...Jak jsem ale překročil třicet let, pet tísíc hodin a stodeset kilo, tak se to trochu zlepšilo


 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 08:58
milo   
Osobne by som sa nerad pozeral na letectvo, ako na obycajnu pracu.Letectvo a lietanie vobec je o trosku viac....aspon pre mna(aj ked som "umelec" a zarabam si klavirom, a sem tam nejake ULL pre radost). Ale nezovseobecnoval by so to. Aj Bruce Dickinson z Iron Maiden pilotuje Boeinga, aj John Travolta....a takychto by sa este naslo. Ano, nerobia to pre peniaze, nie je to ich chlebik, ale vedia to odpilotovatt. Osobne som sa stretol s Bruce Dickinson-om, a je to jeden uzasne skromny, a charizmaticky clovek, ktoreho to proste bavi(okrem spevu)...a ma na to, mat taky nakladny konicek....
...."vygůglená" generace, ako pises, je to tak, a s tym uz nenarobime nic. My sme mali vedecke kniznice, kde si si v kartoteke nasiel co chces, a na druhy den si mal knihu, o ktoru si poziadal....
Doba ide dalej...ale aj tak si myslim, ze arogantny synackovia bohateho ocka nepatria ani za volant Cayenu, a uz vobec nie do nejakeho era.....Drzost a aroganciu z cloveka nedostanes, mozno je to vychovou....ale to uz je pre ine forum....
m.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   22. 9. 2012 / 23:48
Rychlokvaška
Ten čas přijde, až bude ta lopata a mytí náběžek svobodnou volbou, protože to člověk dělat chce a dělá to rád, případně za to dostane ještě zaplaceno od těch "co mají", a ne protože musí a nemá jinou možnost. Do té doby tam ta zeď pořád bude, to máme tak nějak v povaze.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 07:36
bose
Vitajte na Slovensku,niet sa čo čudovat.....je to smutne
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 10:21
Gonzo
odkiaľ vieš že tento príbeh je zo Slovenska ?
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 10:43
milo   
...sice odpovedam za toho, koho si sa to pytal.....je to nakoniec jedno, ci to je z SK, alebo nie, vsade najdes takychto "machrov". Ked som "posobil" ako muzikant v Dominkanskej Republike, tak som si nasiel cierny dzob cez den.... Som lietal s turistami na motorizovanom rogale.Miesto koliesok, clnok. Cize z mora Take-OFF, na more Land-ON. V tejto bananovej republike nikto po mne nechcel nic......ziaden preukaz. Par krat som sa zviezol s majitelom, dal mi to do ruky, pokecali sme, ze mam nieco nalietane na ULL atd....a mal som celkom slusny kseft. A ci neveris, boli tam aj ini "borci", co mi majitel hovoril, napr. amerikanci s papiermi ,a spravali sa presne takto, drzo a arogantne, oni ten kseft nedostali....
Ono pekne slovo a slusnost urobi stale viac....no samozrejme, musis vediet.
Takze je to jedno nakoniec, drzostou a aroganciou sa neda zajst daleko.
m.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 15:18
Gonzo
dobrý príbeh a súhlasím s tebou

Gonzo
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 08:11
AJS
Já mám to štěstí, že mytí náběžek mojí svobodnou volbou je
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 08:31
milo   
...viem si to pcelkom zivo predstavit, kde su tie zvazaromovske casy, kedy za 12 hodinovu makacku v sobotu v aeroklube sa mi usli dva navijaky v nedelu na Blaniku....
Nova doba chlapci, a nie je to dobra doba....Cim mladsi, a cim bohatsi otecko robi z dietata vsemozneho "chlapa". Ucta k lietajucim strojom(a vobec k ludom) je u nich v prdeli(trosku som aj ucil doma na gymnaziu, a mal som podobne typky aj v triede...).
Ja sa len trosku bojim, aby nas toto v buducnosti nevozilo na po svete.
Inak, napisal si to pekne.
m.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 08:51
Premek
No, s tou dobou... Urcite ma silene moc chyb, ale urcite neni lepsi nez pred petadvaceti lety...

Tak jako psal Radim - i mezi nebohatejma lidma najdeš vola (a že jich je)

A zrovna tak mezi lidma, kteří mají peněz výrazně nad průměr najdeš takové, kteří se nebojí ani černé práce. A zrovna tak svoje ratolesti dokážou srovnat do latě líp, než kdekdo okolo...

Na druhou stranu - pokud jsi učil na střední škole, máš buď nervy ze železa, nebo je teď už máš úplně někde jinde... (Na každý pád máš můj obdiv za výdrž - v tomto ohledu jsem naprosto chápal Svěráka ve Vratných lahvích s jeho ždímáním houby... )
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 09:03
AJS
V tomhle má letecký výcvik proti školství výhodu. Ve školách už si kvůli pokurveným poměrům málokterý kantor dovolí udělat něco, co žáky srovná. Protože pak ho popotahujou v médiích a po soudech. Stalo se nesčetněkrát.

V letectví to pořád jde. Samozřejmě ne formou fyzických trestů ( )

Palec nahoru každému, kdo to dokáže. A když to holt nejde, říct Nashledanou a nebrečet nad tím, že jsme tím přišli o peníze.

Zlaté pravidlo létání na bizjetech je naprostá diskrétnost. Snad se proti tomu příliš neproviním tím, že řeknu, že i mezi českými horními deseti tisíci (tedy spíš asi tisíci ) roste počet těch, kteří mají svoje děti vycepované, slušné, pozdraví při příchodu, poděkují při odchodu, poslouchají, co jim za letu kdo z posádky řekne a chovají se slušně. To mi dáva mírný optimismus k tomu, že se přes pozůstatky revolucí a transformací posledního století přeci jen dostaneme a budeme na úrovni zemí, jež mají to štěstí a revoluci neměli 200 nebo dokonce 400 a více let
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 10:06
milo   
Viem presne o com hovoris, uz dlhsie pracujem len s ludmi mimo Cesko-Slovenska, a je to trosku ine. Ale aj doma su kvalitni, slusni a cestni ludia a aj tu sa najdu hajzlici...Neviem, podla mna je to vychovou doma. Revolucia bola v 89-tom....Uz by sme sma mohli konecne prestat vyhovarat na doby minule(ktore neboli az take zle nakoniec). Nova generacia tu uz je. Neviem, mozno to potrva, ako hovoris stovky rokov, ale to si ja nemyslim. Ku.vi sa to vsade, ci doma, ci tu. Ucta k comukolvek je bohuzial v prd..li. Nebude to inak, a je mi to luto. Hodnoty, ktore sme si vazili sa menia na obsah bankoveho uctu....Mozno som Dinosaurus v tejto veci, ale ja to vidim takto. Kulturu bytia, slusnost a uctu k hodnotam(nie financnym) mladez vymeni za posraty I-phone, kedykolvek. Byt IN, znamena teraz nieco uplne ine ako pred 20-timi rokmi. Ale nic s tym nespravime, doba je zla a my sa snazme nebyt dobovi....To plati aj v letectve 100x viac....
Kolko z dnesnych zaujemcov o lietanie vie kto bol napr. Otto Lilienthal?....
Ja to len posuniem pre obraz do mojej profesie...Moje babky(anglanky, 24 rokov maju) co so mnou teraz spievaju nevedia ze Beatles bol z UK....staci? A ich spevacky vzor je Britney Spears...
Bohuzial ja si spevacky nevyberam, agentura(samozrejme ze hladaju nieco najlacnejsie a potom mi povedia, ze je to v mojich rukach...).
Toto je dnesna mladez, a som presvedceny, ze je to tak aj v letectve....samozrejme cest vynimkam.
Tot moj nazor na celu vec.
Drzte sa chlapci, som rad, ze na tomto fore si mozem pokecam naozaj so slusnymi ludmi, ktori vedia co hovoria, a su nohami na zemi, aj ked lietaju. Uprimne.
S uctou.
milo.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 11:55
Jeeloo
Ano, s tímhle plně souhlasím. Potkal jsem pár opravdu výborných lidí, jejichž tátové jsou těžce za vodou, ale on si například celý výcvik platí sám. S jedních chodím teď na ATPL. Ale on prostě nechce tátovo peníze. Povisla mi brada a čuměl jsem. Přitom je ten kluk perfektní, chytrej a hlavně úplně normální.

Pro ty druhé je označení - povoláním syn Tak se jim říká na rusk...eeh, Varském letišti
 

Spoveď končícího leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 14:12
Létající myš   
Jo pane, jsem rád, že jsi vzpoměl i tu třetí skupinu VIP. I když ne jako žáka. Takže rozšířím první dva prototypy leteckých nadšenců - nenadšenců o třetí a to synáček někoho dobře postaveného. To v týhle končině není zas takt neobvyklé. Papa, armadní elita co chce synátora v letectví. či vzdálený příbuzný nejmenovaného monarchy. První dvě skupiny, většinou pochopí a není zas takový problem. třetí už je tanec mezi minami. I když musím přiznat, že i mezi nima se najdou normální lidi. Měl jsem príma kluka, co se dokonce omluvil, že je v tom nevinně a dřel, protože fakt chtěl lítat, skromnej cílevědomej a jsme přáteli dodnes. Bohuž moc takových není. pak většinou odchází k loukoťákům.
no nic zas na mne leze grafomanství.
Myš
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 09:09
milo   
...Vratne lahve samozrejme poznam.....a nemysli si, ze som nemal chut urobit aj nieco viac ako "ždímání houby"....a asi preto som aj odtial odisiel, aby som nemal nervy v pr..li....Ono to naozaj niekedy bolo krute...ked mas 500 EUR brutto, a pre tvojho najdrzejsieho ziaka chodi Audi Q7...tak akuu cutu mozes cakat....Ze ho ucim fyziku a matematiku?...to nie, ale som z toho chvalabohu prec.
Mam to pekne pianko, a dobre....ako sa hovori....Pohoda, klidek a tabacek...
m.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 13:15
xWing   
...kde su tie zvazaromovske casy, kedy za 12 hodinovu makacku v sobotu v aeroklube sa mi usli dva navijaky v nedelu na Blaniku...

Presne pre toto som neznasal kazdy vikend skoro rano stavat, aby som si odmakal 12 hodin v AK a potom o tyzden si ist na pol hodku zalietat. Viac som si tam pripadal ako otrok, a nie ako ziak, ktory sa prisiel ucit lietat. Potom prisiel na pol roka zakaz, ale my "mladi" sme stale makali ako fretky a lietanie nikde.
NIE, neboli to dobre casy.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 15:31
Gonzo
neznášal každý weekend vstávať ? - nikto ťa predsa nenútil aby sa vstával, otrok ? - neviem čo na to povedať

na druhej strane nechcem heroizovať dobu minulú, na spodku pyramídy to bolo náročné a pomer vkladu a lietania bol snáď v promile, postupne sa to ale menilo, keď si vydržal chodiť dlhšie

Gonzo
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 16:32
xWing   
Nenutil ? Si robis prdel, nie ?
Neprisiel si makat, nemal si narok lietat.
A ten listkovy system, musel som mat podpisany briganicky listok, inac som nemal brigadnicke hodiny uznane.
Typicky socialisticko-zvazarmovksy pristup starsich mazakov.
Viac odmakanych brigadnickych hodin ako nalietanych hodin...bez komntare.
Ale mas pravdu, ta buzeracia ma prestala bavit a skoncil som s vycvikom niekde v polovici.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 16:53
jožo
No, myslím, že to je vec názoru a veľkosti túžby po lietaní. Mne osobne sa nikdy neťažilo ani vstávať a dokonca som (a nielen ja, samozrejme) chodil na letisko aj v noci strážiť. ( To keď sa stalo že niekto niekde ukradol eroplán a uletel s ním za hranice a bolo to nariadené). Nemyslím si že by som bol ja alebo niekto v mojom vtedajšom veku dokázal únosu zabrániť, ale robil som to bez reptania a rád. Ale je fakt, že vtedy boli na letisku podstatne iné podmienky čo sa týkalo medziľudských vzťahov ako teraz. Nikto sa nad nikým nepovyšoval, ani "starí mazáci" a inštruktori a všetci sme boli jedna parta a dobrí kamaráti.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 17:48
Premek
...Nikto sa nad nikým nepovyšoval...

Opravdu nikdo a nikde? To nemůžeš myslet vážně....

Ať to uvedu na pravou míru - nechodil jsem nikdy (bohužel) do aeroklubu, ale ve sportu (v několika různých) jsem institut mazáků a povyšování zažil nesčetněkrát... Takže nevěřím, že totéž nebylo v Aeroklubu...

A pokud jsi tuhle zkušenost neměl Ty sám osobně - myslíš, že se u vás vždycky každý choval tak jak to říkáš? (je to otázka, nikdy jsem u vás v aeroklubu nebyl... )
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 18:06
jožo
Myslím to naprosto vážne. Bolo to v roku 1961. A boli tam ľudia (min. Gonzo a instruktor myslím budú niektoré mená poznať) z ktorých pozdejšie "vyrástli" vojenskí piloti, dopravní piloti, majstri sveta a pod. Mená ako Dušan Kuchta, Dano Polonec, Gusto Schimik a mnohí iní. Dušan napríklad v tej dobe lietal C-11 a bol aj je dobrý kamarát doteraz. (A ja som bol vtedy "ucho") A bolo ich tam viac takých. No možno som mal iba šťastie. Ja na tie roky veľmi rád spomínam.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 18:10
xWing   
No vidis, a moje roky v AK boli 1985-1988.
Aspon vidis ako sa vsetko zmenilo od roku 1961, resp. po roku 1968.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 20:19
Gonzo
pokiaľ si chodil do Vajnor v roku 1985- 88 tak sme sa tam stretli

bola tam vtedy super partia, a rok 1968 s tým nemal nič spoločné
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 10:55
milo   
...este jednu poznamku Gonzo.... ja si osobne myslim, ze ten dotycny, nema paru ani o o tom ako lietadlo leti, ze su tu kridla, nejkay profil toho kridla a nejaky vztlak.....vulgarne povedane je.al by som takehoto "machra". Viem, ze aerokluby potrebuju nejkaky ten prijem...ako hovori Bolek Poliovka.
"Host vyhazuje vrchniho, nova doba, nova doba....?"...snad taketo pripady neprevysuju skutocnych zaujemcov o lietanie....drzme si palce aby to tak nebolo.
m.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 18:39
mano
a ludia co to s letectvom myslia skutocne vazne,tak zas na lietanie nemaju
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 18:52
Premek
Myslíš? Netvrdím, že to jde vždy, ale třeba Dušínůj je dobrý příklad...
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   23. 9. 2012 / 21:25
Milan Mikulecky
Pokud to někdo s létáním skutečně myslí vážně, tak si k němu vždy cestu najde. Já jsem měl zatím v životě vždy štěstí na lidi, kteří mi pomohli a ani nemuseli. Dnes se to snažím vracet a pár lidem, kteří skutečně létat chtěli a nebyla to z jejich strany jen póza jsem pomohl a dnes lítají. Já sám jsem se k lítání dostal, až když jsem si na něj vydělal. Když jsem na něj neměl, tak jsem skákal padákem (a i na to jsem si musel vydělávat na brigádách). Jiná cesta, dopravní pilot už ze mně asi nikdy nebude a nijak mi to ani nevadí, lítám kdy chci, kam chci, co chci, s čím chci a potkávám při tom spoustu skvělejch lidí. Občas potkám i nějakého toho zmrda, ale mám pocit, že u lítání (tedy ti kteří skutečně létají, ne o tom pouze sní na internetu) jich je výrazně míň, než v jiných skupinách, kde se lidé sdružují. Opravdu bych, ale nedělil lidi podle toho kolik mají nebo nemají peněz. Znám jedno etnikum, které možná moc peněz nemá, ale chová se jako tak jako ten frajírek č. 2 co popsal Jeeloo
Ano je to dlouhý a nemá to odstavce.
 

Spoveď dnešného leteckého inštruktora   24. 9. 2012 / 14:57
kuma   
Jejda, to je dlouhej strom a ty dlouhý odstavce...

Se spoustou co píšete souhlasím, ale ne ve všem.

1. Doba dnes není horší, než byla dřív Stojím za tím a trvám si na tom. To, že na Vajnortech byla v r. 1961 výborná parta - to nezpochybňuju. Vím ale (a někteří to tehdy možná nevěděli, někteří jen zapomněli, jako se zapomínají ošklivé věci z vojny), že zejména létání bylo v ohnisku pozornosti funkcionářů - a i když se občas podařilo proplouvat i slušným lidem, kteří si s režimem mnoho nezadali (plachtařina... maximálně vivat), tak zejména v období normalizace a později byla selekce motorářů nechutná. A to pominu, že letět NĚKAM bylo skoro bez výjimky tam, kam se létat MĚLO a ne, kam jsi CHTĚL.

2. Různé zkušenosti - různé party - různé aerokluby. Všude to bylo a je) trochu jinačí. Někde mají problém bohatých a chudých pilotů zvládnutý dobře (bohatší platí víc a mají za to víc volna, chudší brigádničí a maj to levnější za peníze těch bohatších) , konec konců, v zemích kde je "kapitalismus již vybudován" - třeba v Holandsku - to tak funguje odjakživa.

3. brigády v AK nebyly a nejsou špatný vynález pro studenty a méně movité kolegy piloty. Pokud to člověk vzal takhle, dalo se na bezmotorové létání (kromě ročního příspěvku, který se platil bolkem) , vydělat brigádami. Bezmotorové létání tak může být levnější, než třeba hrát někde v oddíle hokej.

4. a k vlastnímu tématu - je to především osobnost instruktora, který dokáže odlišit, který stromek se dá ohýbat (a ohne jej) - a který nikoliv, s tím se pak musí rozloučit. Něklteřží instrukotři to dokážou, někteří na to prostě nemají (a není tto jen kvůli penězům).

Život je pestrý...
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ