FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 18. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
XPL11 a SSAA Jeden příspěvek | Celý strom
XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 03:41
JirkaK
Více hlav, více ví. Je v XPL11 možnost zapnout 2xSSAA bez FXAA? Nějaký dataref, nebo hint zda to nejde přes NV drivery vynutit nepoužívat?

Můžu nastavit 4xSSAA ale v mnoha případech na tohle nemám dost grafického výkonu a GTX1080Ti mi za to aktuálně nestojí a Volta je ještě hodně daleko. Bohužel v některých letadlech to FXAA výrazně zhoršuje čitelnost.
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 09:33
Vita Zenisek
Teoreticky je mozno editovat primo konfigy pro dany soupatkovy nastaveni.
http://developer.x-plane.com/2017/01/where-have-all-my-settings-gone/

Ale nemam to vyzkouseny. Diky tomu, ze jeste nejsou zkonvertovane addony, ktere me zajimaji, zatim XPL 11 aktivne nepouzivam.
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 10:22
biblbrox   
No a zakázat FXAA pro XPL11 přímo v nvidia control panelu už nejde? Na XPL10 to fungovalo bez problému...
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 12:13
JirkaK
Měl jsem za to že když je nastavení FXAA v driverech na OFF tak si ho řídí aplikace a dobré je to jen pokud chceš FXAA vynutit a aplikace to neumožňuje, vyzkouším. Alternativně k SSAA by šlo využít DSR, dělá zjednodušeně v podstatě to samé, ale když vyberu jakékoli DSR rozlišení tak to XPL změní zpět na default... no uvidíme.
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 16:39
OndraT
Zkoušel jsem klasicky NVinspector, ale mám pocit, že ať nastavím co nastavím, tak AA si prostě XP řídí samo . Nicméně pro pocit mám přes NVinspector vypnutý FXAA.
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 16:59
JirkaK
Právě NV do driverů přidala už dávno možnost FXAA vynutit u všech, včetně OpenGL aplikací, prostě driver provede postprocess filtr pokud ho aplikace sama nedělá, ale ze zdrojů které mám to právě nejde aplikaci zakázat, vyzkouším, uvidím
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 17:25
biblbrox   
Nevím, co máš za zdroje, ale nastavení FXAA v nvidia control panelu jednoznačně přebíjí nastavení provedené v XPL10. Nejsem (a dneska ani nebudu) u pc s XPL11, ale předpokládám, že tam to bude stejně.
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 17:56
mano
zalezi ci v nvidia manazeri das prepisat vsetky nastavenia xpl alebo iba jeho vylepsenie .. nieje tu zmienka o tom ale myslim si ze je to dost podstatna vec
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 19:11
JirkaK
Ok, tak jsem se dogooglil přímo na NV forech příspěvek člověka z NV:

You shouldn't need to enable it in the NVCP application profile if the option is already available to you in-game. Nothing is stopping you from using both if you wanted, but the difference in image quality won't be nearly as noticeable as it would be for AO, not to mention there's going to be an added performance drop here as well. Moreover, FXAA in the NVIDIA Control Panel is kind of a "brute force" method, meaning it can be applied to scenes and frame elements that the developer wouldn't necessarily want, like UI text (which can appear fuzzy or blurred.)

NVIDIA | Content & Technology
Technical Marketing Analyst, Gaming Products and Technologies
Posted 03/09/2013 07:26 PM


To potvrzuje mé dosavadní informace že ON vynutí v aplikaci FXAA nehledě na to zda to podporuje nebo ne, OFF nic nevynucuje ale zároveň nijak nemění nastavení samotné aplikace. V případě kdy je ON v NV i v aplikaci, filtr se uplatní 2x...

Nicméně to zkusím, a hlavně zkusím tu XPL11 použít DSR rozlišení, v XPL10 nebyl problém. Alternativně ještě můžu popohnat grafiku o pár procent nahoru což by mohlo stačit že v dobrém počasí to udrží 30FPS i s 4xSSAA
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 20:09
biblbrox   
"OFF nic nevynucuje ale zároveň nijak nemění nastavení samotné aplikace"
- tos vyčetl kde?
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 21:52
JirkaK
Teď koukám,standardní nastavení je FXAA: OFF

Tzn, nikde driverem nenutím FXAA ale ve hrách, v P3D i v X-Plane se FXAA, pokud ho vyberu uplatňuje. Pokud by to FXAA potlačovalo, tak tady nevedeme tohle vlákno.

A kde jsem to vyčetl... citovaný příspěvek z NV for je jasný...

NV nedoporučuje nastavit ON, pokud už program FXAA řeší sám aby nedošlo k dvojímu renderingu FXAA. To ale znamená že musíš mít FXAA v driverech OFF, a to by dle tebe znamenalo že FXAA vůbec nebude, proč by pak něco takového doporučovali, když to můžeš jen vypnout úplně nebo renderovat 2x a jinou volbu, pokud to aplikace nedovoluje vypnout nemáš?

Jak říkám, ta volba tam vznikla proto aby si mohl FXAA vynutit aplikacím které ho nepodporují a NV to řeší prostou aplikací na celý frame jako post procesingový filtr. a uplatní ho vždy, když je v driverech zapnuté. Proto to funguje ve všem i když program ani netuší co AA je.
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 22:16
JirkaK
Pro zajímavost přikládám 5 obrázků.

1. je FXAA v NV off, 2xSSAA+FXAA
2: je FXAA v NV ON, 4xSSAA+FXAA
3: je FXAA v NV ON, 4xSSAA
4: je FXAA v NV OFF, 4xSSAA+FXAA
5: je FXAA v NV OOFF, 4xSSAA

kupodivu 4 a 5 se od sebe moc neliší a vypadají poměrně ostré, ale ten výkon... Aktuálně jsem používal variantu 1. která je obecně nejhorší, je to nejvíce rozmázlé a vše se stává špatně čitelné, zaměř se na GPS, třeba hodnotu DIS
19026 B / 554 x 354 / 1.png
19728 B / 554 x 354 / 2.png
20881 B / 554 x 354 / 3.png
21214 B / 554 x 354 / 4.png
21518 B / 554 x 354 / 5.png
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 22:53
biblbrox   
Ok Jirko, zdá se, že máš pravdu.
Situaci s FXAA jsem hodnotil podle toho, že při nastavení FXAA v Control panelu na ON byl celý XPL10 včetně textu hnusně rozplizlej. Při OFF byl xpl opět ostrej.
To bylo ale opravdu nejspíš způsobený dvojitým rvaním FXAA do xpl, přičemž jsem to přičítal pouze zapnutýmu FXAA.

Ověřit si to sice zrovna nemůžu, ale beru to tak, že je to tak
Zároveň, až si to budu moct ověřit, tak se mně s tím stejně nejspíš nebude chtít trávit čas.

Takže stručně- odvolávám svoje tvrzení a beru tvou definici.
 

XPL11 a SSAA   13. 4. 2017 / 23:06
JirkaK
ono to dává logiku.

NV aplikuje FXAA na jakoukoli aplikaci tím že před zobrazením prostě prožene celý obraz přesh shader = blurry text. Když si to dělá vývojář může pustit FXAA shader na scénu do které potom přidá text. Přijde mi že v XPL10 efekt toho FXAA nebyl tak výrazný jak v 11
 

XPL11 a SSAA   14. 4. 2017 / 16:26
JirkaK
Takže, co si člověk neudělá to nemá

Bylo to trošku tricky, ale... kdyby něcho měl zájem o 2xSSAA bez FXAA, tak...

1: otevřete settings.txt

2: kolem řádku 340 jsou nastavení AA a tady je:

SETTING_1 renopt_HDR_antial 2 hdr/fsaa_ratio_x 1 hdr/fsaa_ratio_y 2 hdr/use_post_aa 2

změnit na

SETTING_1 renopt_HDR_antial 2 hdr/fsaa_ratio_x 1 hdr/fsaa_ratio_y 2 hdr/use_post_aa 0

A je to.

Pokud to chcete změnit i popisek v nastavení XPL, pak je tam SETTING_MENU kde je v řádku yobrayovan7 text pro p59slu3n0 volbz, jednodu3e od toho 2xSSAA+FXAA sma6te to +FXAA
 2x  

XPL11 a SSAA   14. 4. 2017 / 16:39
JirkaK
Ještě přikládám obrázek. První je standardní 2xSSAA+FXAA, druhé je 2xSSAA bez FXAA, je to o dost ostřejší, a to je ještě pěkně čitelný úhel i s FXAA
12534 B / 422 x 263 / Cherokee140_C_14 copy.png
13285 B / 422 x 263 / Cherokee140_C_14 copy2.png
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ