FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSX VFR CZECH REPUBLIC Jeden příspěvek | Celý strom
FSX VFR CZECH REPUBLIC   14. 4. 2017 / 17:57
korejs17
Ahoj,mám problém s VFR CZ http://www.highinthesky.cz/scenerie/vfr-czech-republic--complete-edition--fsx-and-p3d/
Po upgradu počítače a opětovného zprovoznění FSX mám problém s kvalitou zobrazení VFR CZ.
Nevím jestli se mi to jen zdá,ale to orto je jakoby rozmazané a postrádá ostrost zobrazení budov,před upgradem to bylo zdá se mi mnohem lepší.Nainstaloval jsem na to CZ autogen 2017.
Poradí mi někdo?Přidávám pár screenshotů.
36853 B / 750 x 397 / EasyCapture2.bmp
50676 B / 750 x 397 / EasyCapture3.bmp
21623 B / 750 x 331 / EasyCapture4.bmp
42301 B / 724 x 550 / EasyCapture5.bmp
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   14. 4. 2017 / 19:24
SimaCZ
A co nastaveni v karte grafiky FSX. To prvni. Mas tam nastaveno anizotropni filtrovani ??
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   14. 4. 2017 / 19:33
JirkaK
to má v driverech. AF je obecně všude lepší nastavovat skrz drivery, výsledky jsou lepší
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   14. 4. 2017 / 20:37
korejs17
No je to divný,ty screenshoty jsou v malém rozlišení,ale opravdu se mi zdá,že to ted neni ono.Ještě grafické nastavení v FSX
44896 B / 750 x 516 / EasyCapture1.bmp
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   14. 4. 2017 / 20:44
korejs17
Ještě bych dodal ,že krom VFR CZ používám VFR Germany východ a tam je všechno OK.
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   14. 4. 2017 / 21:52
korejs17
omlouvám se,kecám ted jsem se u sousedů v Německu prolítnul a taky se mi to zdá horší,rozmazaný neostrý...možná to chce panáka a ono se to srovná
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   14. 4. 2017 / 22:09
JirkaK
nastav si to AF filtrování co ti psal Sima, sice v driverech je zapnuté ale ve FSX to tomu nebude vadit.

Nicméně, proč sis nenechal staré konfiguráky? Stačilo je nakopírovat do patříčných složek a měl by si naprosto stejné nastavení jako dřív.
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 10:26
korejs17
Tak jsem zapnul AF v FSX a tohle je výsledek.Obrázek je pořízen nad naším městečkem kde na sebe navazují ortho Německa a CZ.Vlevo jsou němci a vpravo češi.Je vidět,že to německé ortho je daleko ostřejší a u nás je to pořád takové rozmazané.Taky mi vadí ty barvy,u nás je to jak omalovánky,ale to už jsem měl i před tím.
Protože jsem FSX nikdy nějak nezálohoval,chtěl bych se zeptat,které všechny ty konfigy je třeba mít zálohované,pro příště? Díky.
51190 B / 750 x 397 / EasyCapture1.bmp
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 10:48
JirkaK
FSX vytváří několik složek v

ProgramData/Microsoft/FSX tady je scenery.cfg


Users/xxx/AppData/Roaming/Microsoft/FSX hlavně fsx.cfg ale i exe.xml a dll.xml. V controls definice ovládacích prvků, tady to ale nezaručuju že bude fungovat po přeinstalaci systému. Je tu složka simobjects kde jsou ukládané časy nalítané na letadlech - engine time, po přeinstalaci člověk nezačne s nulama na počítadlech


Barvy a ortho...
naprosto normální problém ortha zadarmo. Veřejné zdroje často obsahují balast, který se dostane do simulátoru, pak vidíš že jednotlivé kousy na sebe nesedí barevně, v texturách jsou mraky či jiné artefakty protože by to někdo musel celé projít, ručně vyretušovat, když na sebe nenavazuje barevně, musíš to sladit do latě.

To je plus placeného ortha, s uvedenými chybami to budou lidi reklamovat, proto taky lidi za ortha platí - aby tam nic takového nebylo.

Už vůbec nemůžeš předpokládat že dvě ortha různých autorů budou sedět barevně ani kvalitou. Mohlo být použito jiné kompres, jiných zdrojů dat... u free scenérky nelze předpokládat že si s tím někdo bude hrát tolika času.

To proč je to mázlé nebo ne je otázkou na autora, ortho v FSX/P3D nepoužívám, protože jsem žádné kvalitní nenašel, podotýkám že o čechy nelítám ale když jsem zkoušel to co tu koluje mi vadila nízká kvalita a z disku to letělo stejně rychle jak to na něm přistálo. Kombinace OpenLC, Vectorů a Base pro mě produkuje lepší výsledky
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 11:02
korejs17
Samozřejmě vím , že ty dvě ortha od rozdílných autorů nemohou vypadat stejně.
Nevím co myslíš tím-problem ortha zadarmo.Vzdyt jsem to VFR Czech koupil a ne zrovna levně.
Díky za vysvětlení těch konfiguráků.
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 11:32
JirkaK
aha, ty se nebavíš o tom free CZ orthu. To mi nedošlo

pak chápu a chápu že je tak neostré. Top co máš je 2.5 metru na 1 px, většina zdejších používá ortho CZ 1 metr na pixel. Tedy výrazně kvalitnější a to bych si dokázal představit i vyšší kvalitu. Ale i na tom CZ orthu mi vadila barevnost, přišlo mi to málo saturované s šedým/modrým nádechem.
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 12:12
xWing   
Vo FS2004 bol problem s MIPMAP, ked bol na MAX, tak to sposobovalo rozmazanie.
Nie je podobny problem aj vo FSX ? Ale to strielam len od boku
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 14:28
korejs17
To mě taky něco takového napadlo,před upgradem pc jsem neměl v FSX grafické detaily scenery na plno.
Můžete mi poradit co mám tedy ubrat,popřípadě nastavit?Mesh resolution nebo Texture resolution?
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 15:08
Algy   
A proč to prostě nevyzkoušíš? Nebo proč ten FSX nensatvíš tak, jak jsi to měl před tím? Je to hlavně o experimentování a ne o tom dát všechno na max.
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 15:25
korejs17
já už zkouším ubírat co se dá,ale i když stáhnu mesh resolution 2m-5m-10m,texture resolution ze 7cm na 15cm pak na třicet.Do toho zkouším různé kombinace, tak já prostě žádnej rozdíl nevidím ani k lepšímu ani k horšímu. U mě je problém,že tomu prd rozumím a ani pořádně nevím co vlastně nastavuju
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 15:34
JirkaK
Taky ho nemáš vidě, viz co píšu... Ty nastavení omezí kvalitu, pokud scenérka v takové kvalitě je. Pokud je v horší kvalitě vliv to nemá. Texture resolution 2m je pořád pro to ortho dostatečná hodnota, mes budeš mít dle mě v nejlepším případě 18, spíše ale 38m
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 15:28
JirkaK
Na tom není co k experimentování. Max nastavení u terénu nemá žádný vliv na scenérku který je v horší kvalitě, což jsou v podstatě všechny, tzn, můžeš to mít na max a neřešít že zrovna nějaká scenérka použije 10m mesh nebo 15cm textury, což ale nastane ve chvíli kdy budeš mít vše nastaveno někde na středu, pak si třeba ani neuvědomíš že ta scenérka se zobrazí hůř než by ve skutečnosti mohla a ani tě to nenapadne.

Jít níž má smysl v podstatě jen u meshe na vyloženě hodně starém CPU, kdy terén není tak podrobný, ale oproti nastavení takového autogenu to bude stejně tak minimální výkonový dopad že to můžeš ignorovat. Kvalita textur výkon nemění, jde jen o to zda se použije nejvyšší kvalita nebo se použijí textury horší. Vliv to má jen na paměť. Level of detail je dnes také už jen otázkou paměti, respektive našich 32 bitových limitů. U ortha které používá není důvod nemát to na max.

 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 16:10
korejs17
Díky zase vím o trošku víc.Zkoušel jsem vypnout ten AA a krom,že všechno bylo krabatý se nic na tom orthu nezměnilo.
Vyzkoušel jsem nastavit ty detaily na menší hodnoty,taky nic.Nechám tedy detaily v FSX na max,pochopil jsem ,že tím nic nezkazím (pokud to pc stíhá) ,přestanu to řešit a půjdu radši lítat
Třeba se mi to opravdu jen zdá,že je to horší než dřív.Pořád to srovnávám s tím orthem Německa, které je o dost graficky lepší a já často lítám nad vlastním barákem,kde se tyto ortha spojují středem našeho města.
Ještě dotaz,ty ortha jdou jakoby kus přes sebe.Když chci,aby třeba to německé překrylo české,tak na to pomáhá nastavení priority ve scenery library?
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 16:21
JirkaK
To německé ortho je co zač? Vypadá, že to bude v lepším rozlišení.

Vyzkouše dát to české výš. Obecně co je výš přebije to co je níž, ale u ortha je to myslím jendo a má prioritu v případě konfliktu více by mělo rozhodnout pořadí, ale může to být podobně jako u mesh dat dle kvality
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 16:32
korejs17
Aerosoft VFR Germany,už to vidím,tam je 1m na pixel a u VFR Czech je 2,5m na pixel.To jsem zase vyhodil čtrnáct stovek za VFR Czech (Produced in Poland) áách jo, to je tak ,když tomu nerozumím a nechám se namotat kecama o tom jak je to bezvadný,přímo v tom obchodě kde jsem to bral.
Mimochodem,kde že se dá stáhnout to free ortho CZ,které by teda mělo být lepší?
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 20:35
JirkaK
Tak tam je zakopaný ten pes. Germany bude detailnější, ostřejší. Hele, někde tady najdeš zmínky o CZ Orthu, je to tuším na ulož to a jetoho přes 50GB, je to 1m/px a řekl bych že i barevně blíž tomu německému.

Koukni na CZ Autogen 2017, tam snad něco bude
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 15:20
JirkaK
Není třeba ubírat, i když budeš mít texture resolution na max tak drtivá věcí nemá textury ani zdaleka tak kvalitní, bavíme se jen o pár scenérkách které jdou na 7cm/px, tzn u toho ortha pokud nejpůjdeš hůře než 1m/px tak se nic nestane, a něco horší nastavení je téměř minimum možné. Normálně se doporučuje dát na max a neřešit.

Mesh resolution s tím nemá co společného a i pokud máš ultimate tak krom nějakých větších hor nebudeš mít mesh lepší než 10m, spíše ale 19, možná dokonce 38.

Netuším jak FS2004 ale FSX mipmapy používá jen pro VC a dají se vypnout. Mipmapy jsou různé rozlišení textur uložené v jedné textuře a dle vzdálenosti ze které se renderuje se použije mipmapa vhodné velikosti, což do velké míry omezuje shimmering třeba. Dost silně ale pochybuju že v 20GB orthu budou mipmapy.

Spíše dočasně vypni antialiasing ne jen v FSX ale i v driverech. Pokud se to zlepší, pak bych se zaměřil na LOD Bias a dle síly tvého obvyklého AA bych nastavil offset pro negative lod bias (ten je třeba aspoň u nv také zapnout), Tohle prý někomu pomáhalo na blurry textury. Osobně jsem s tím problém nikdy neměl a tohle nastavení jsem nijak nepoznal.
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   15. 4. 2017 / 17:38
ulitej
Přidám se tedy také do skupiny co si nevědí rady se zobrazením. Existují data pro běžnou vodu? mimo
(http://www.studioplesna.cz/Vody.zip) tyto mi asi moc nefungují a přepíšou autogen2017. Na obrázku jen VFR a autogen2017.
Jedná se přehradu Jablonec nad Nisou.
48286 B / 750 x 422 / JNC přehrada.png
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   16. 4. 2017 / 10:08
kmarciniszyn
v návodu pro autogen 2017 co je tu čerstvě od Milana je napsané i jak instalovat vodní plochy aby to společně fungovalo
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   16. 4. 2017 / 11:19
ulitej
Děkuji za info doplnil jsem vodu z http://www.studioplesna.cz/Vody.zip tak snad to je ten správný zdroj dat pro toto VFR , sice se mi tam objevily nějaké létající artefakty , ale voda v Jablonecké přehradě je lehce do modra tak snad se to bude chovat trochu korektně i v jiných částech LKAA
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   16. 4. 2017 / 14:09
happypetr   
Tak to nevím, jestli je to to pravý ořechový... Pro jistotu si to stáhni ode mně a postupuj podle návodu...

https://mega.nz/#!ogQGlS7Z!BzH57z_IGlci7qfuHPw5NXcxWvo3uboTda1s2fgxZrw
 

FSX VFR CZECH REPUBLIC   16. 4. 2017 / 15:13
ulitej
Ahoj Petře , tak jsem kouknul na tvoje data dle odkazu a po rozbalení se o jeví dle názvu a velikosti jako totožné. Jinak mockrát díky a hodně hlasitě a potěšením zdravím do Šumperku.
Jen na okraj k tomu návodu - překopírovat jen do složky ---VRF/scenery víc jsem se asi nedočetl.
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ