Jetson - díky, o letový školce vím a uvažuju o ní. Nalítáno, abych ukočíroval letadlo, ať už je to SuperCub jen s radio navigací, C172 s GNS430 nebo 737 s FMC či cokoliv mezi tím (krom CIVA, tu nikde nemám, ale časem na ni třeba taky dojde), to mám . Mně chybí ta teorie a pravidla provozu, vzduš. prostory apod. a na to mi zatím stačí samostudium. Zatím studuju materiály, co jsou přímo od IVAO.
I ostatním díky za podporu .
Angličtina u mě neni problém, domluvím se obecně celkem dobře a ICAO frazeologii mám samozřejmě maličko naposlouchanou třeba z různých videí, něco načteno apod., já byl vždycky samouk z útržků a drobků . Naopak s češtinou bych měl problém, u většiny výrazů vůbec netuším, jaký je český ekvivalent, asi i proto, že i umělý ATC v simu komunikuje anglicky.
Pokud jde o ten můj konkrétní let, samozřejmě, že jsem to maličko zdramatizoval nějakým tim vykřičníkem navíc , ale mně to jinak nepřišlo přehnaný. Dělal jsem něco, co jsem neměl, mohl jsem ohrozit ostatní virtuální provoz apod. a naopak jsem dostal pár dobře míněných rad. Mně to přišlo ok, může to být i tím, že nemám srovnání s ničím jiným.
Jinak se mi stalo to, co píše xWing - právě v půlce pojíždění a ještě na špatnou rwy se připojil ATC. Klidně mi mohl říct, že takhle ne a ať se koukám odpojit, nastavit se pěkně znova na stojánku a pak se znova připojit. Ani jsem se mu pořádně neidentifikoval. Místo toho jsem jen dostal squwawq a nechal me v klidu dojet na "hlavní provozní rwy" a odstartovat odtamtud.
Za mě ok. Když budu chtít "pohodičku a klídeček", tak si zalítám sám nebo nezávazně na nedělních sletech na .org (což vlastně nemůžu, protože mi to nechodí :/). |
|