FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Spitfire boost gauge a A2A Jeden příspěvek | Celý strom
Spitfire boost gauge a A2A   1. 11. 2017 / 17:13
Zdenda
Mám prosím dotaz na zdejší znalce britských letadlových přístrojů.
Proč má boost gauge také záporné hodnoty?
Je zde určitě nějaký rozdíl v principu měření vůči manilfold pressure.
Snažil jsem se pohledat na netu, ale zřejmě nedostatečně.

Ještě druhý dotaz, abych nezakládal zbytečně další vlákno, Nemáte někdo tušení, co se děje v A2A simulation?
Je to již téměř rok co vydali Connie, co bude dál?

Moc děkuji za odpovědi.
 

Spitfire boost gauge a A2A   1. 11. 2017 / 17:46
biblbrox   
Nejsem sice žádný znalec britských letadlových přístrojů, ale když jsi nic nenašel na netu, tak zkus pohledat v manuálech.


http://www.avialogs.com/index.php/en/aircraft/uk/supermarine/spitfire.html
 

Spitfire boost gauge a A2A   1. 11. 2017 / 17:54
Zdenda
Dík za odkazy, manuály jsem už pročítal a jestli jsem četl dobře, tak všude je psáno jen o hodnotách nastavení plnicího tlaku, ale ne o principu proč to jde do mínusu rozdíl od amerických přístrojů té doby.
Jedině jestli je manuál přímo k tomu přístroji. našel jsem i schéma měření, ale o záporných hodnotách nic.
 

Spitfire boost gauge a A2A   1. 11. 2017 / 18:27
biblbrox   
Něco jsem našel v diskuzi tady:
http://www.pprune.org/archive/index.php/t-477411.html

Z diskuze:
1.
MAP is the absolute pressure in the manifold, measured from zero datum ie a vacuum.
Boost is the pressure in the manifold above atmospheric.

2.
"Zero boost is static atmospheric pressure; often referred to as "static boost" ie 29-30" MAP. They are both indications of the pressure in the inlet manifold and therefore are "the same" in a sense however, MAP uses absolute zero pressure as its datum and (usually) In Hg as the units, "boost" uses the prevailing atmospheric pressure as its datum and (usually) psi as its units."
The usual units for boost is psi and for MAP is In Hg. Think Fahrenheit and Celsius; two systems for measuring temperature but each with a different datum point and measured in units of different increments. Two different systems of measuring the same thing.

3.
The gauges do the same thing. They measure the pressure in the inlet manifold and convey the result to the cockpit in either lbs per square inch or inches of mercury. With everything stationary both instruments will read the ambient pressure.
The checks for both are the same. You wind your altimeter to Zero and if the subscale is lower than standard 1013.2 then the boost or MAP gauge will read either either below Zero or below 29.92 ins. With an inches subscale they will read the same.
The ratio of boost to MAP is 2.036, or 2 for short; so for every pound of boost pushed into the engine a MAP gauge would increase by 2 ins and when the engine goes into suction mode, vice versa.
 

Spitfire boost gauge a A2A   1. 11. 2017 / 19:42
Zdenda
Moc děkuji, přesně tohle jsem chtěl najít.
 

Spitfire boost gauge a A2A   1. 11. 2017 / 19:12
Stew
Vím o tom prd, tak jen taková úvaha:
Bude to asi něco podobného, jako v autě s turbodmychadlem. Když dáš tlakoměr na trubku mezi turbo a sání motoru, ukazuje to tlak vyrobený tím turbem.

Když motor a turbokompresor běží, je tam tlak vyšší než atmosferický a ukazuje to kladné hodnoty.
Když se motor a turbo zastaví, je tam atmosferický tlak - ručka je na nule.
Když se turbo zastaví/přiškrtí, rozfofrovaný motor si ten vzduch vysaje, je tam tlak nižší než atmosferický - ručka jde do mínusu.

Takže je to vlastně manometr s nulovou (atmosferickou) hodnotou né na začátku stupnice, ale někde v první třetině a tím pádem umí indikovat i podtlak.
K čemu (a jak) to ale využívali u Spitu - nemám vůbec ani tucha. Omlouvám se ale za případné blábolení, třeba je to nějak úplně jinak.
 

Spitfire boost gauge a A2A   1. 11. 2017 / 19:46
Zdenda
Asi to takhle s největší pravděpodobností je, překvapilo mne, že na nulu se tlak v sání dostává až ve 2600 otáčkách při přidávání plynu.
 

Spitfire boost gauge a A2A   1. 11. 2017 / 19:46
biblbrox   
Jo, tak nějak to bude.

Jedná se o tlak v motoru indikovaný dvěma způsoby.

Manifold pressure gauge má jednotky ve výšce rtuťového sloupce (inHg)- Američani.
Boost gauge má jednotky v libře na čtverečný palec (psi)- Britové.

Za standardního tlaku vzduchu 1013hPa (29,92 inHg) ukazuje manifold pressure gauge hodnotu 29,92 inHg a boost gauge 0 psi.

Na každý 1 psi odpovídají zhruba 2 inHg, tj:

Při MP 28 inHg bude boost indikovat -1 psi
Při MP 30 inHg bude boost na nule.
Při MP 32 inHg bude boost +1 psi
atd...

Takže jde vlastně o stejnou věc zobrazovanou dvěma způsoby.

Tolik jsem pochopil z popisu. Pokud je to jinak, tak mě někdo opravte.
 

Spitfire boost gauge a A2A   2. 11. 2017 / 00:24
Rumperstross
Je to tak, v ničem se to neliší proti jiným způsobům zobrazení (at, mmHg, inch mercury), je to jenom o zvyku. Ve finále to vůbec není špatný, je zajímavý, že kromě anglánů to nikdy nikdo jiný nepoužil
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ