FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 24. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
TrinusVR Jeden příspěvek | Celý strom
TrinusVR - dosavadni zkusenost s mobilni VR   5. 1. 2018 / 13:47
Milan Smid   
Po nejakem tom hrabani se v nastaveni a testovani jsem skoncil u tohoto:

Spojeni PC a telefonu
USB je asi nejlepsi, ale mam nakraply telefon, takze mi pres USB jenom nabiji (nastesti). Kompl a tlf spojeni teda resim pres mobilni wifi hotspot.

Prenos obrazu
Mam nVidia kartu a pouzivam Moonlight aplikaci (free; vyzaduje to na PC nainstalovane GeForce Experience a na telefonu Moonlight).

3D efekt
Depth3D reshade efekt (free). Vytvari decentni (nikoli prehnany) 3D efekt a navic mam dojem, ze ani moc nezere fps (narozdil od nativni podpory VR, alespon v P3D).

Head tracking - telefon
Trinus VR (head tracking funguje neomezene i na casove limitovane free verzi ) - na nic jineho Trinus VR nepouzivam. Co se head tracking tyce, tak po spojeni pres wifi hotspot sice porad driftuje, ale podstatne min, nez kdyz jsem byl spojeny pres klasickou wifi a nez jina head tracking reseni, ktera jsem zkousel (viz nize).

Head tracking - PC
Trinus VR + OpenTrack (free) - Trinus VR na tlf posila head tracking data do Trinus VR na PC, ktery je komunikuje do OpenTrack, ktery je posila do simu. Komplikovane, ale funguje to. Vtip je v tom, ze to porad driftuje. Sice ne tak moc, ale k pokazeni dojmu to bohate staci



Head tracking - jina vyzkousena reseni
HeadTracker (free) na mobilu + FaceTrackNoIR (par babek) na PC - pomerne velky drift a FaceTrackNoIR umi prijimat head tracking data jenom v rozmezi +/- 50°.
HeadTracker na mobilu + OpenTrack na PC - to stejne akorat s tim rozdilem, ze OpenTrack umi +/- 180°.
FreePIE IMU (free) na mobilu + FaceTrackNoIR nebo OpenTrack - vubec se mi nepodarilo rozchodit.

Celkovy technicky a umelecky dojem
No... rekl bych tak 6 z 10. Prvotni WOW dojem trva par minut. Je docela rozdil ve vnimani prostornosti kokpitu malych a velkych letadel, svet pusobi jinak z 500ft nebo 5000ft a pri pristani na pole jsem poprve vnimal, ze to pole prede mnou je do kopce. Potud fajn.
Cele to technicky nastavit a rozjet ale nejakou chvilku trva. A kdyz uz se to povede, tak dojem kazi:
- zpozdeni - pres wifi hotspot a Moonlight sice ne tak velke, ale prece... mozna tethering pres USB by pomohl, nevim...
- drift - to me sere asi nejvic. Vyzkousel jsem, co jsem mohl, ale porad nic moc. Na vine bude taky sunka cinsky telefon, ktery driftuje i pri sledovani VR videji na youtuobe. Jiny telefon jsem zatim nezkousel.
- rozliseni - muj tlf umi 1280x720. To je malo. Oculus Rift je na tom lip, ale cela rada uzivatelu si na slabe rozliseni stejne stezuje. Novy tlf (standard je dnes 2560x1440) se mi ale kvuli tomu kupovat nechce.
- 3DOF - bez nejakeho dalsiho externiho bazmeku funguje head tracking jenom jako 3DOF (tzn. jenom rotace hlavy a nikoli posuny hlavy do stran, nahoru dolu... ).


Nedokonaly head tracking (drift) fakt cely zazitek posila do kytek. Alespon pro me. Pro zabavu to co mam sice staci, ale ze bych na to pozval kamarady a udelal VR party... to se rict neda. Rekl bych, ze VR bude mit pro hard core simptaky smysl tehdy, az budou mit headsety dobre rozliseni a bezchybny head tracking.

Na avsim.com jsem zalozil vlakno ohledne head tracking, tak kdyby to nekdo chtel sledovat:
https://www.avsim.com/forums/topic/527898-mobile-hmd-best-head-tracking-solution/

Milan
 
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ