No ono to nebylo úplně tak jednoduché s tím PMDG a bylo to spíše nepochopení/miskomunikace, kdy zástupce PMDG tvrdil že aby mohli dělat doplňky pro FSW, musí je prodávat na steamu přes dovetail games, potažmo na shopu dovetail games, což znamená cca 30% pro Steam a 20% pro Dovetail games.
To však nebyla pravda. Vývojář nemusel prodávat skrze tyto distribuční kanály, ale pak nemohl mít "štempl" že je to oficiální addon, a problémy s ním by DTG support neřešil. V tomto směru je to správný tah, protože do simu udělá addon kdejaký trouba a může způsobovat problémy, které pak obnáší support toho simulátoru. Když vezmeš v potaz cílovou skupinu, která se rekrutuje z lidí co si na počítači moc věcí sami neřeší, tak o to víc.. Dobre to jde vidět u supportu Lockheed Martin. Člověk nahlásí problém s P3D, oni se zeptají.... Máš addony? Pokud ano, opakuje se chyba i bez jejich použití? Jinými slovy, pokud máš addon, běž se poptat k jeho vývojáři a ne nás.
Někde dokonce jeden z vývojářů krásně napsal svou zkušenost s TSW. Dělal addony a prodával si je sám mimo steam, hezky se mu to prodávalo, měl z toho všechny peníze.
Po roce se rozhodl vyzkoušet nabídky DTG prodávat jeho starší výtvor přes steam. Za první týden prodeje na steamu toho prodal výrazně více než za rok vlastními silami a vydělal výrazně víc i přes 30% steamu a 20% DTG. Za těch 20% DTG mimo jiné dělá produktu support, tzn v případě problémů lidi nejdříve kontaktují DTG a autor řeší až komunikace s DTG pokud nejsou schopni problém vyřešit (tzn. v produktu je fakticky nějaká chyba).
Mimochodem šéf PMDG se choval vůči DTG jako hovado, šlo to až do osobních invektiv a od komunity za jeho neprofesionální jednání dostal vyhubováno. Co ale čekat. PMDG mělo plán koupit licenci FSX a z čistého nebe přijde firma a bum, nabídne větší balík, a voila, PMDG své plány mohlo hodit do kanálu. A i když se tváří jako strašný lidumil, jsou to zase jen a jen prachy, v tomto případě jeho prachy o které přišel.
Jinak ukončení FSW je smutná zpráva. Vize byly zajímavé, bohužel vše se příliš táhlo, dle mě řešili věci které nebyly až tak prioritní, přitom čerstvě uvedený career mode byl jistě velké zpestření na poli civilních simů, dodnes to žádný neobsahuje, přitom spousta pilotů to nějakým způsobem řeší. FSPassenger, AirHauler, FS Economy...
Příliš táhlý vývoj jistě ten projekt poslal do červených čísel až to přestalo být pro DTG udržitelným projektem. Přeci jen je to malé developerské studio (něco kolem 60 lidí celkem) které má 3 tituly na thru z čehož jeden byl FSW. |
|