FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Divertet QS 1190 Jeden příspěvek | Celý strom
Divertet QS 1190    21. 7. 2018 / 18:36
Tonda1
Ahoj, dovolím se dotázat z reálu.

Včera 20. 7. 2018 jsem měl na palubě B 737-8BK, SmartWings, Travel Pervice Polska, let QS 1190 z PRG (odlet plánovaný 4:45, skutečný 4:55) do AYT (plánovaný přílet 8:40) člena rodiny.
Na flightradaru jsem zjistil, že byl B 737 divertován do BJV. Z BJV odlet 11:31, přílet do AYT 12:11. Tedy zpoždění minimálně 3:31.
V době plánovaného příletu do AYT (kolem 8:40) normálně letadla přistávala, nebylo to počasím. Let z PRG vezl technika do BJV asi na opravu nějakého letadla. Tedy již od startu v PRG mělo letadlo jinou trasu. Asi předpokládali, že zdržení nebude více jak 3 hodiny, ale v BJV jim povolili start později, než předpokládali. Lidé čekali v letadle a pak jim maximálně povolili jít do tubusu.
Myslíte, že je nárok na odškodnění 400 E?
Pokud ano, kde nárokovat. U SmartWings? U Travel Pervice Polska? Exim (tak koupeno)? Vzhledem k tomu, že je nárok i po 3 letech, rádi bychom zkusili přímo a ne přes zprostřdkovatele, který bere 25%.
 

Divertet QS 1190    21. 7. 2018 / 18:44
Tonda1
50358 B / 750 x 534 / zpozdeni.jpg
 

Divertet QS 1190    22. 7. 2018 / 12:00
Luděk Ch.
Obávám se, že to je bez šance, protože oni v tom BJV zřejmě nečekali schválně, ale neměli povolení ATC. Takže to je mimo vliv aerolinky, tudíž bez nároku na kompenzaci.
 

Divertet QS 1190    22. 7. 2018 / 15:36
Tonda1
Díky za reakci, Luďku. Přesto se ještě zeptám. Na tom dalším obrázku je vidět, že měli letový plán do Antalye AYT a zřejmě náhradní letiště do Bodrumu BJV. Jenom z důvodu, že potřebovali vysadit technika provozních důvodů v Bodrumu BJV, tam přistáli.
Není to proti pravidlům? Neměli mít letový plán do Bodrunu (když předem v Praze věděli, že tam potřebují přistát) a pak další nový let a letový plán z BJV do AYT? Pokud by je počasí (nebo nepokoje v místě, atd.) donutilo přistát v BJV, to by byl jiný případ.
To dřívější povolení ATC z BJV do AYT určitě dostali pozdě, ale pokud by šlo o 2 samostatné lety plánované předem, tak náhrada nepřísluší, pokud ATC vydá povolení pozdě.
Jsem rád za tvoji odpověď, která byla jediná.

Mohl by dát ještě někdo názor - Letadlo neplánovaně přistálo v BJV, nevyžádala si to bezpečnost letu a ni zájem cestujících. Byl to zájem letecké společnosti zřejmě kvůli pokaženému jinému letadlu v BJV. A do cílového letiště přiletěli se zpožděním přes 3 hodiny.
 

Divertet QS 1190    23. 7. 2018 / 12:18
Luděk Ch.
Obávám se, že je to opravdu bez šance. Oni tam sice přistáli neplánovaně z vlastního rozhodnutí, jenže kdyby je tam nezdržovalo ATC, tak by to s přehledem stihli. To že mohli nebo nemohli předpokládat, že je ATC nepustí hned, to už nikdo zkoumat opravdu nebude. V potaz se budou brát jen základní fakta, tedy zda s tím mezipřistáním mohli/nemohli přiletět včas a pokud mohli, tak jestli to způsobila/nezpůsobila aerolinka, že to nestihli. Nějaké teoretizování, že mohli předpokládat zdržení ze strany ATC nikoho zajímat nebude, podstatné je to, že to zdržení skutečně bylo ze strany ATC.
 

Divertet QS 1190    23. 7. 2018 / 12:20
Luděk Ch.
Mimochodem, informace z FR24 opravdu NENÍ totéž, jako reálně podaný letový plán! Tohle je pouze informace z databáze letů, ale pokud si aerolinka před odletem podá jiný plán pod stejným číslem letu, tak FR24 o tom vůbec neví.
 

Divertet QS 1190    23. 7. 2018 / 12:23
Luděk Ch.
A je dost pravděpodobné, že ten letový plán si podali už před cestou v upravené podobě, pochybuju, že by se s tím chtěli zabývat za letu.
 

Divertet QS 1190    22. 7. 2018 / 15:38
Tonda1
47740 B / 750 x 531 / Bodrum1.jpg
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ