| | | X-plane 11: Lua rendering script 17. 8. 2018 / 18:53 | |
| | Zdravím,
už jsem to načnul u toho screenu, tak dám dotaz sem.
Je někde seznam všech grafických nastavení, které se dají ovlivnit přes lua script?
Stáhnul jsem si pár věcí, ale navzájem se bijou (nebo se tak zdá) a tak si říkám, že bych vykuchal, co se kde hodí a dal to do jediného, nebo co nejméně scriptů.
Líbí se mi tyhle mraky
https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/37600-x-plane-11-puffy-clouds/
Tohle je super plugin pro nastavení grafiky, ale mrší mi ty hezké mraky na takového něco jako default (takže to žere o něco víc výkonů)
https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/38809-advanced-rendering-options-plugin-for-x-plane-11/
Tohle mi vnuklo představu, že by to všechno mohlo jít nastavit tady přes jediné lua bez dalších pluginů, což by mohlo výkonu ještě trošku pomoct.
https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/35733-xp-11-advanced-settings/
Těch věcí na vylepšení je tam ještě hodně (světla, stíny atd.), ale tohle by se dalo všechno zkombinovat do jediného lua scriptu, což? |
| |
|
| | | X-plane 11: Lua rendering script 17. 8. 2018 / 21:10 | |
| | Za sebe vřele doporučím Advanced Settings - prakticky ti to zpřístupní tu hromadu nastavení, co byla v XP10 a kterou dali v rámci zjednodušení GUI :/ v XP11 pryč. Do detailu si nastavíš věci jako hustota stromů, silnic, domů, aut na silnici přes míru detailu zakřivení silnic a cest po míru detailů na letištích, ale i třeba vykreslování stínu a generování shadowmapy a další technický vymoženosti, kterýma se dá nahnat (nebo zprznit ) framerate. Navíc nic neběží pořád, jako u ostatních uvedených věcí, prostě se to jen při startu nastaví v datarefs a tím je hotovo.
Ještě doporučím mrknout na vyladění vody - pokud nebudeš lítat s hydroplány, tak voda z výšky pak vypadá o dost líp. Já používám TrueWaves z balíčku FSenhancer (na ten taky mrkni, neni k zahození, prakticky jde jen o sadu LUA skriptů s pár texturami, k tomu je i ReShade, ale "nainstaluješ" si jen co potřebuješ).
Jinak kuchej, kuchej a do jednoho skriptu dávej , jen bacha, FWL (FlyWithLUA) opravdu umí žrát docela hodně prostředků pokud budeš volat hromadu funkcí. Pokud to jde, tak nastavit proměnný a skript už dál nepouštět, pokud je potřeba vyčítat proměnný a mít skript běžící, tak ať běží třeba jen jednou za vteřinu (nebo pak každý frame, což někdy může být smrt, ale samo záleží na množství funkcí). |
| |
|
| | | | X-plane 11: Lua rendering script 17. 8. 2018 / 22:42 | |
| | | |
|
| | | | | X-plane 11: Lua rendering script 18. 8. 2018 / 07:20 | |
| | Advanced settings. Jo, je to LUA. Vtip je v tom, že tam máš srozumitelný popisky u každýho nastavení/dataref.
Co se týče žraní výkonu, situace se moc nemusí lišit od programů na šetření baterky v telefonu, kdy nakonec sám ten program žere nejvíc ze všech . Ale jak jsem psal, záleří na počtu a opakování volání funkcí v LUA, uvedl jsem to spíš jen jako možný extrémní případ. |
| |
|
| | | | | | X-plane 11: Lua rendering script 18. 8. 2018 / 12:03 | |
| | Okej, no ten Advanced settings tam má hodně věcí, na které není ani tak třeba šahat a spousta věcí tam chybí, takže si to upravím dle sebe (šlohnu z jiných podobných lua věcí) a udělám jeden soubor Optimalizace! Dík
PS: je někde nějaký seznam, co všechno se dá takhle ovlivnit a jak? (jak ten script má vypadat atd.) Možná nějaké SDK? |
| |
|
| | | | | | | X-plane 11: Lua rendering script 18. 8. 2018 / 12:56 | |
| | Na rovinu se přiznám, že netušim, jestli vůbec nějaká dokumentace k datarefs a potažmo artcontrols existuje. V tomhle ohledu je nejlepší ten advanced settings skript, kde jsou popisky. Ostatní jsem vždycky více či méně úspěšně hledal s pomocí Dataref Editoru (hledám stíny, tzn. zkusim filtrovat "shadow" nebo jen "shad", chci se vrtat ve vodě, zkusím filtrovat "water" nebo "wtr" apod.).
Pokud jde o syntaxi skriptu - je to úplně obyčejná LUA, takže manuál pro LUA, tutoriály, příklady apod. Prakticky takový jedoduchý C++, prostě samý "if" a "else" a nic víc.
P.S.: nejsem programátor, jen se v tom občas vrtám a pár velmi jedoduchých skriptů (max. tak 2 funkce a do 20ti řádků a to i včetně popisový hlavičky ) jsem už zkoušel (hlavně díky prokletýmu xEnviro - skript na omezení turbulence, skript na světla letišť, jednou se naštvu a napíšu si skript na vypnutí xEnviro ). |
| |
|
| | | | | | | X-plane 11: Lua rendering script 18. 8. 2018 / 13:04 | |
| | Ještě jsem zapomněl přihodit odkaz obecně na vyvíjení/tvorbu s XP https://developer.x-plane.com/ (navíc občas se na tamním blogu najdou zajímavý informace). |
| |
|
| | | | | | | | X-plane 11: Lua rendering script 18. 8. 2018 / 13:24 | |
| | super, díky Nechci tomu zase věnovat až tolik času, jen to chcu dostat do plně funkční podoby, se kterou budu moct blbnout na IVAO a nebude to vypadat jak z r.2000 (brajíc v potaz možnosti mého noťasu) |
| |
|
| | | | | X-plane 11: Lua rendering script 22. 8. 2018 / 17:57 | |
| | Ahojte,
ja som tiez pouzival Rendering options for XP11, ten ale iba ten script vytvori, podla toho co naklikas v GUI...alebo si ho upravis sam v subore XP 11 Advanced Settings 1.0.0, vsakze...
V oboch pripadoch sa scipt iba raz spusti a prebehnu nastavenia pri starte simu.
Obe moznosti su v podstate to iste, nie?
A NEW Rendering options v2 plugin for XP11 je plugin, co bezi na pozadi simu, ten to robi priebezne, cize nieco berie z vykonu...Popravde som naozaj mal pocit, ze to nieco berie z vykonu ...
Cize, sa zhodneme na tom, ze je lepsie robit tie nastavenia pomocou prvych dvoch moznosti...?
m. |
| |
|
|