FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
QNH a TL Jeden příspěvek | Celý strom
QNH a TL   28. 8. 2018 / 05:50
Atarian   
Zdravim.
Chtel jsem si osvezit, jak je to s nastavenim transition level v zavislosti na QNH. Hledal jsem tedy info a na zaklade toho si udelal tabulku s vlastnimi vypocty. Pak jsem pri googlovani narazil na nasledujici cheat-sheet pro LKPR: http://www.ivao.cz/downloads/LKPR_Quickview.pdf
Zde se uvadi:
TL 60 : QNH 973-1013
TL 50 : QNH 1014-1042
TL 40 : QNH 1043-xxx

To mi ale nesedi, protoze podle mych zjisteni by mel byt zajisten odstup min 1000ft mezi letadly leticimi na TA a TL (nehlede na to ze podle meho vzorecku jsou ty prechody trochu jinde)
Takze podle mne...
TL 70 : QNH 977-1012
TL 60 : QNH 1013-1048
TL 50 : QNH 1049

Podobna informace jako vyse:
https://wiki.vacc-cz.org/index.php?title=V%C3%BD%C5%A1ky_a_hladiny
"Proto je převodní hladina stanovena variabilně pro konkrétní tlak tak, aby platilo, že převodní hladina je vždy na úrovni jako převodní výška nebo výše. V praxi to znamená, že bude-li převodní výška 5.000 feetů, bude při aktuálním regionálním QNH nad 1013 hPa převodní hladina FL50, ale při QNH 1013 hPa nebo nižším FL 60"

Tim ale zase nebude zajisten odstup mezi TL a TA.
Kde tedy delam chybu? Nekdo kdo tomu rozumi na 100%?
Dik!
 1x  

QNH a TL   28. 8. 2018 / 07:00
tatuldacz
V základním dokumentu AIP, část ENR, ENR 1.7 - postupy pro nastavení výškoměru,
odtud je čerpáno pro "výcuc", pro příručku VFR.
VFR příručka - součást AIPu, VFR ENR-3, nastavení výškoměru

>=1051 50
1014-1015 60
978-1013 70
=
 

QNH a TL   28. 8. 2018 / 07:04
tatuldacz
Nevešlo se to tam celé. Chtěl jsem tam ještě připsat, že není důležité, že se Tvé výpočty rozcházejí s publikovanými čísly, ale aby nastavovali výškoměr všichni stejně (popř. všichni stejně blbě).
 

QNH a TL   28. 8. 2018 / 10:23
Algy   
Máš tam překlep:

QNH ≥ 1051 hPa ...........TL=FL50
QNH 1014–1050 hPa ......TL=FL60
QNH 978–1013 hPa ........TL=FL70
QNH ≤ 977 hPa .............TL=FL80

pro úplnost Slovensko:

QNH 1051–1088 hPa ...TL=FL100
QNH 1014–1050 hPa ...TL=FL110
QNH 978–1013 hPa .....TL=FL120
QNH 977–943 hPa .......TL=FL130
 

QNH a TL   28. 8. 2018 / 09:29
Algy   
Raději bych čerpal z oficiálních zdrojů. Pravidlo se nedávno měnilo a nyní je to tak, jak píše tatuldacz. Je možné, že IVAO i VATSIM tam mají neaktuální informaci.
Jen doplním, že ta převodní vrstva je určena pouze pro klesání resp. stoupání a nesmí se v ní provádět traťový let (tj. letět v ní vodorovně).
A troufám si tvrdit, že TL 40 neexistuje. Pokud by bylo QNH vyšší než 1051, tak bude pořád nejnižší TL 50.
 

QNH a TL   28. 8. 2018 / 09:36
FSPilot   
Jinak tady je to napsáno srozumitelně a přesně (officiální zdroj ŘLP):

http://lis.rlp.cz/vfrmanual/actual/enr_3_cz.html
 

QNH a TL   28. 8. 2018 / 09:33
FSPilot   
TL je nejnižší použitelná FL nad TA, což bývalo třeba i 1ft nad TA, ale (nevím už kdy) se změnilo, že min. tloušťka převodní vrstvy (tj. mezi TA a TL) musí být 1000ft, proto se TL posunuly o jednu výš a navíc 300m nad terénem se TA posouvá, takže pokud letíš nad kopcem, který má 4500ft, tak TA je 5500ft, zatímco mimo ten kopec je 5000ft (super pro GA, protože když letíš na Sněžku nebo Praděd, nemusíš přestavovat výškoměr). Asi nejlepší je to graficky tady http://www.laacr.cz/stranky/provozni-informace/mapa-rozdeleni-vzdusneho-prostoru-cr.aspx

Co se týče výpočtu, tak z praktického hlediska stačí:

pod 1013 hPa - TL 70, nad 1013 hPa TL 60

Pokud si chceš spočítat další, tak bych použil 27ft/1hPa, tj. 1000ft odpovídá 37 hPa, takže:

976 hPa - 1012 hPa = TL 70
1013 hPa - 1050 hPa = TL 60

Jaký vzoreček na to používáš?
 

QNH a TL   28. 8. 2018 / 16:28
Atarian   
Diky vsem za rychlou odpoved. Takze je to tak jak jsem ocekaval (zastarala informace).

Pro vypocet jsem pouzil 28ft/1 takze prirustky po 35.7ft

 

QNH a TL   29. 8. 2018 / 10:01
SONP   
Jseš prostě už moc starej
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ