FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 16. 11. 2018, svátek má Otmar Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
16. Virtual World Aerobatic Championship
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kutilský offtopic Jeden příspěvek | Celý strom
Kutilský offtopic   8. 11. 2018 / 20:41
Raymy
Ahoj, mám dotaz který se netýká přímo flightsimu, ale vím že tu je hodně chytrých hlav a zručných ručiček. Napadlo mě jestli se dá udělat pomocí nějakého programu následující:

Mám joystick od Thrustmasteru (viz obrázek) a ten má "plynovou" páku. Šlo by udělat něco ve smyslu že řekněme v pozici dole by to simulovalo tlačítko A, v pozici uprostřed tlačítko B a v pozici nahoře tlačítko C.

Napadlo mě to v souvislosti s hraním Truck simulatoru, že bych tím trošku mohl simulovat řadící páku automatu kdy by jakoby kazda pozice simulovala R, N, D.

Snad mě pochopíte jak to myslím, v tomhle směru jsem naprostý moula
20896 B / 558 x 550 / ImgW.jpg
 

Kutilský offtopic   8. 11. 2018 / 21:56
JM   
Treba pres http://www.hidmacros.eu by to mozna slo naskriptovat.
 

Kutilský offtopic   8. 11. 2018 / 23:24
Raymy
Zkusim na to kouknout a dam vedet
 

Kutilský offtopic   8. 11. 2018 / 22:14
mano
to chces cisto cez program v pc, apebo robit zasah do ovladaca?
 

Kutilský offtopic   8. 11. 2018 / 23:24
Raymy
Pres program, jinak s tim normalne letam v p3d
 

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 07:37
Pete
Mohol by ti pomôcť program Joytokey, kde sa dá namapovať pohyb joysticku a plynovej páky a aj tlačidiel. Takže plynová páka by mohla nahrádzať dve klávesy - chod vpred a chod vzad. Už si to žiaľ presne nepamätám, ale pomocou tohto programu som v minulosti ovládal Ship Simulator pomocou joysticku Black Widow, kde mi joystick pri pohybe do strán nahrádzal ovládanie kormidla a plynová páka ovládala strojný telegraf. Fungovalo to okamžite a bez problémov. Program je free a ešte dnes sa dá získať. Poznamenávam, že Ship Simulator už dávnejšie nainštalovaný nemám, takže moje odporúčanie ber ako nezáväzné.
 

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 07:49
xWing   
Od Ship Simulatoru by som teda ocakaval nativne ovladanie "throttle".
Je to skoro to iste ako lietadlo, len teda "idle" je v strede
 

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 08:38
Stew
Na starších lodích a ponorkách je to myslím řazené po stupních, jako že "hážeš kvalty" dopředu nebo dozadu. Dříve to byl vlastně takový telegraf z můstku dolů do strojovny, kde topiči a strojníci osolili kotle a stroje na určitý domluvený výkon, odstupňovaný v těch skocích. U moderních lodí nevím, jestli je to plynulé, ale asi jo
starý:
https://goo.gl/images/sfygM1
nový:
https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_order_telegraph#/media/File:Ertelegraph.jpg
tady jeden lodní bastl:
http://www.pmc-controls.com/products/5401-1100.html
 

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 08:41
happypetr   
Koukám že jsou i jiní "postižení" než my...
 

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 10:03
Pete
Svoj pracovný život som prežil v strojovniach námorných lodí, pripájam pár informácií o ovládaní rýchlosti lode. V podstate sa jedná o to, aby plavba bola bezpečná a aby sa s loďou dalo jednak dobre manévrovať v úzkych prístavných bazénoch, na kanáloch a jednak bezpečne ovládať smer plavby a vyhýbať sa iným lodiam počas plavby na mori.

V prístavoch a kanáloch to znamená, že loď sa musí dať zastaviť, obrátiť či už sama, alebo pomocou remorkérov, alebo plávať dozadu, keď je to potrebné. Takýto režim plavby sa nazýva manévrový režim a z praktických dôvodov sa používa nastavovanie rýchlosti po stupňoch. Najobvyklejšie sú štyri stupne - “Dead slow”, “Slow”, “Half” a “Full”. K tomu sa pripája slovíčko “ahead”, teda dopredu, alebo “astern”, teda dozadu. Na toto ovládanie sa používa strojný telegraf, ktorým sa dnes ovláda hlavný motor rovno z mostíka, ale v prípade potreby sa ním prenášajú povely do strojovne. Takže každá loď kdekoľvek na svete sa pri manévrovej plavbe ovláda rovnako bez ohľadu na jej veľkosť. Hoci aj pri manévroch loď vedie jej veliteľ, na lodnom mostíku je lodivod, ktorý dobre pozná miestne pomery a musí vždy dobre zvážiť aj rozmery, hmotnosť konkrétnej lode, či minimálny priemer cirkulácie (to je plavba s maximálnou výchylkou kormidla) Lodivod vydáva povely na ovládanie kormidla, rýchlosti, a ďalľšie povely, týkajúce sa napríklad vyväzovania. Dôležité je, že pri manévrovej plavbe sa hlavný motor lode musí dať kedykoľvek zastaviť, či prereverzovať a spustiť dokonca aj z “Full ahead” na “Full astern”. Toto je manéver nad iné obávaný, pretože to pre hlavný motor znamená extrémnu záťaž a môže to odniesť niektoré ložisko. Takúto surovosť si preto kapitán dovolí len výnimočne. Za Rakúsko Uhorska sa na Dunaji na tých starých jednoduchých parníkoch tento manéver nazýval hovorovo “kajzermanéver” podľa cisárskych vojenských manévrov, keď manévrujúce vojská urobili vždy sedliakom veľké škody na poliach. Treba ale pre spravodlivosť dodať, že za vojskami vždy išla vojenská pokladňa, ktorá zničenú úrodu každému zaplatila. Sedliaci mali preto cisárske manévre vo veľkej obľube.

Po vyplávaní z prístavu sa z mostíka do strojovne oznámi, že loď, ktorá pláva na manévrový “Full”, prechádza na morský režim. Otáčky motora sa v tomto prípade už nastavujú plynulo - dvihnú sa vyššie, ich nastavenie sa riadi podľa spotreby paliva, prípadne podľa požadovanej rýchlosti plavby. Pustí sa utilizačný kotol, ktorý vyrába paru s využitím tepla výfukových plynov a uvedie sa do činnosti evaporátor, ktorý vyrába odsolenú vodu (veľmi dôležité zariadenie, spotreba vody na bežnej lodi býva 15 - 20 ton denne). Obidve tieto zariadenia vyžadujú stále otáčky hlavného motora a tak vyhýbanie a ďalšie prípadné manévre spočívajú vždy v zmene smeru a na telegraf sa nesiaha.

Po skončení manévrov po priplávaní do prístavu dostane strojovňa z mostíka posledný povel na telegrafe - “Finished with Engines”. Strojovňa týmto prechádza na prístavný režim, hlavný motor sa odstavuje a ponechá sa iba jeho ohrev, aby sa v priebehu krátkeho času dal zasa pripraviť na manévre. Keď je strojovňa pripravená manévrovať, strojníci nastavia telegraf do polohy “Stand by”.

No a čo teraz, mám to poslať? Nie je to o lietadlách, text je obrovský, takže od ortodoxných strážcov čistoty fóra dostanem asi po nose. Ale čo už, tak mi treba!
 1x  

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 10:22
JM   
V pohode, osobne jsem si to rad precetl a klidne bych i cetl dal, kdyby to bylo delsi
 

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 10:26
xWing   
Super, vyborne citanie.
A nie si ani tak off topic.
Ved sa to tu vola PERISKOP
 

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 10:31
Stew
Naopak, díky za takové informace, které jsou pro zvědavce mnohem cennější, než nějaké googlení a moc jsme rádi, že tu jsou i takoví vzácní lidé, kteří věci rozumí a jsou ochotni takhle perfektně přispět. Snad nebude vadit autorovi vlákna, že se trochu odbočilo, zatím co my si tu jen hrajeme
https://youtu.be/ioIE6013f-U
 

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 10:44
kuma   
Dík, Peťo, moc hezký! Občas nějaké odlehčení - pokud to má hlavu a patu, jako třeba to tvoje - je moc fajn. Ono navíc námořní a letecká doprava je v mnohém podobná (i když se to na první pohled nezdá) nejen přes ty námořní majle. A vzdělávat se je potřeba pořád! Takže klidně přidej další zkušenosti.
 

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 12:40
MzM   
Mezioborový rozhled je naopak velmi důležitý. Může se třeba zjisti, že tu vymýšlíme něco, co je jinde už vymyšleno a dlouhé věky se úspěšně používá...

Poslední dobou se trochu zabývám OpenTX systémy. Tam byl právě dotaz, zda-li se dá na páčku nastavit výkon a na přepínač směr (vpřed, stop, vzad - protože přepínač je třípolohový -- teda vlastně ahead, stop, astern). No, a jeden takový na to napsal: cituji "Tedy naokraj - představa, že si takto nastavím plyn u lodi mi přijde jako dobrá kravina, ale pokud by to někdo chtěl, tak budiž mu to přáno" - takže jen neznalost. Proto rozšiřování obzorů mi příjde jako jednoznačné plus.
 

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 12:26
Stew
Zkoušel jsem použít ten JoyToKey, a jak píše Pete, na plyn (osa slider1) jdou dát dva povely (třeba emulace stisku "A" v horní půlce polohy plynu a "B" v dolní), ale ten třetí povel v jedné ose, co ty potřebuješ, tam dát asi nejde.
41513 B / 710 x 500 / jtk.PNG
 

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 13:45
Raymy
Jj diky, zkusim to. Jinak za plavebni rozpravu se vazne nezlobim, naopak jsem si to s chuti precetl a jsem zase o neco chytrejsi
 

Kutilský offtopic   9. 11. 2018 / 14:24
Raymy
Tak pánové díky moc, ten JoyToKey funguje precizně
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2018 FlightSim.CZ