V reálu má pilot mapu, do které si před letem namaloval čáru (trať) tam, kam chce letět. Typicky ji vede přes významné orientační body (hrad, most přes řeku, vysílač...), které je schopen identifikovat pohledem z cockpitu. K tomu má ještě tzv. navigační štítek, ve kterém má k dané trati zapsané kurzy, vzdálenosti a předpokládané časy dosažení jednotlivých traťových bodů. A podle toho potom letí:
odstartuje z letiště, ví že má letět 5 minut kurzem 235 a tam má být hrad. Nad ním má zatočit na kurz 250 a letět 4 minuty ke křižovatce silnice s železnicí atd. Takhle postupně vede celý let až do cíle.
I v reálu už během předletové přípravy si pilot pomáhá dostupnými prostředky (např. satelitní mapy), aby se co nejvíce seznámil s tratí. Samozřejmě je také potřeba počítat se snosem větru, magnetickou deklinací a deviací kompasu. Nicméně, pokud létáš "kolem komína" (typicky ČR), tak to tam prostě znáš.
I v reálu i v simu prostě platí, že je potřeba koukat a hledat. |
|