FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 24. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Max Zero Fuel Weight Jeden příspěvek | Celý strom
Max Zero Fuel Weight   17. 11. 2018 / 09:40
Willhelm   
Sám sis odpověděl. Limitace únosnosti spoje. Ale pokud vím tak lámačky a desktrukční zkoušky se na zkompletovaném letadle nedělají. (Dělá se flexe a limity pružnosti křídla, které většinou končí destrukční zkouškou, destrukční zkoušky dílčích komponent.) Je to tedy výpočet, který i s použitím moderní techniky je stále jen přibližný - protože nejdou zadat všechny podmínky. Z hlediska bezpečnosti počítám s koeficientem alespoň dva, tzn. že reálně do destrukce by letadlo muselo být s prázdnými nádržemi přetíženo dvojnásobně, ale zase v reálu je ten spoj vždy balancován nějakým zatížením v křídle.

Mimochodem nedávno jsem koukal na dvoudílný dokument o vývoji Mi-8, zaujalo mě pak první bojové nasazení v Afgánistánu. Sitace vyžadovala, že piloti vlastně neustále lítali s těma mašinama přes "akademické" limity. V praxi se však ukázalo, že se nic netrhá, neničí. Konstukční kancelář pak přímo v Afgánistánu prováděla měření za letu a zvyšovala limity v některých případech až trojnásobně, pokud mě pamět a dokumentaristi neklamou.

Bohužel z vlastní praxe vím, že tyto akademické limity můžou být i dost nadnesené. Tedy výpočet ukazuje, že vše by mělo být za určitých řekněme mimořádných podmínek OK, ale když k těm mimořádným podmínkám v relitě dojde, ukáže se, že to tak není. Pak se obvykle hledají faktory, které nebyly zohledněny při výpočtech.
 
VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ