FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 16. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Max Zero Fuel Weight Jeden příspěvek | Celý strom
Max Zero Fuel Weight   1. 11. 2018 / 16:40
xWing   
Prosim, rad by som si len overil, ci rozumiem, co je Max Zero Fuel Weight.
Mam B767-300ER do ktoreho viem dostat maximalne 235 cestujucich a sucasne nalozit maximalne 36287 kg nakladu (cargo), tak ako je aj na prvom obrazku.
Je teda max zero fuel weight 150479 kg ?
Len pre informaciu, do takto plne nalozeneho lietadla dokazem este natankovat 36400 kg paliva, aby som neprekrocil Maximum Take Off Weight, tak ako je na druhom obrazku
A teraz preco sa to pytam.
Tie cisla mi totiz nesedia s dokumentaciou, ktora tvrdi, ze Max Zero Fuel Weight je "iba" 133810 kg.
Zaroven ale dokumentacia tvrdi, ze Maximum Take Off Weight je 188880 kg, co priblizne sedi podla druheho obrazku, polozka GW.
Kedze verim tomu, ze dokumentacia nekeca, tak sa pytam, kde prosim robim chybu ?
Vopred dakujem za vysvetlenie.

25518 B / 744 x 237 / mzfw.JPG
25750 B / 750 x 238 / mzfw2.JPG
 

Max Zero Fuel Weight   1. 11. 2018 / 17:19
Willhelm   
MZFW je více méně akademická položka. Je to něco jako u automobilu, maximální povolená hmotnost vozidla. Tedy na jaké maximální zatížení je spočítaná konstrukce draku, podvozku atd. (To je samo o sobě trochu komplikované - nevím jak u letadel, ale třeba u vlaků je třeba počítat aby vše vydrželo 4G náraz, bez trvalé deformace, takže sedadlo s dvěmi 130kg pasažéry má rázem tunu a to kotvení a nosné prvky se s tím prostě nějak vypořátat musí.)
Problém bude podle čeho to Rusové dělali. Já třeba našel zde:
https://quizlet.com/189629484/aa-b757b767-ops-limits-flash-cards/
U B767-300ER MZFW 288.000 lbs což je 130.635 kg
Čísla mi taky moc nesedí, protože jak píšeš - plné letadlo má hodně krátký dolet, a když jsem lítal long haul tour, musel jsme postupovat opačně - potřebné palivo vč. rezervy jako první a většinou mi vycházelo, že můžu vzít kolem 120-130 pasažérů z nichž každý bude mít 35kg kufr abych nepřeklročil MTOW.
V realitě všechny mé zaoceánské lety měly letadlo až na pár míst plné a u některých jsem pochyboval, že se vlezli do limitu hmotnosti zavazadel. Osobně myslím, že tam mají FF chybu, protože si nedovedu představit, že by aerolinky chtěly letadlo na dlouhé trasy, které se při plném obsazení dostane na MZFW a bude mít dotankováno na MTOW 2h dolet.
 

Max Zero Fuel Weight   1. 11. 2018 / 19:05
xWing   
Vzhladom na moju slabu resp. ziadnu anglictinu si netrufam tento dotaz polozit na zahranicnom fore, aby som to popisal tak ak tu.
Tiez si myslim, ze tam musi byt nejaka chybka.
Zaujimavost je, ze stranka Simbrief.com ma take iste udaje o MZFW, takze fakt nechapem, kde mi pribuda ta hmotnost.
 

Max Zero Fuel Weight   1. 11. 2018 / 22:03
Fabo™   
MZFM sa moze v ramci typu drobne lisit, napr. vekom.

Ale tak pozrime sa na taky typicku 767-300ER dnes uz skrachovaneho ruskeho dopravcu:

Maximum Taxi Weight (MTW) 185,519
Maximum Take Off Weight (MTOW) 184,612
Maximum Landing Weight (MLW) 145,149
Maximum Zero Fuel Weight (MZFW) 130,634

Jedna z ich inych 767-300ER mala 126 ton, 200ER necelych 115t. Boeing uvadza MZFW 295k lbs, co je necelych 134 ton, zrejme najvyssia mozna.



K tvojej situacii, karga tam mas hrozne vela, vyse 150 kil na osobu. Dialkove lietadla typicky nie su stavane na lietanie s plnkou vsade, proste bud mas plne palivo alebo plne lietadlo alebo plne kargo, v lepsom pripade 2/3.

Celkova kapacita karga cca 36 ton je v poriadku, ked vyjdem z udajov dnes uz skrachovaneho britskeho dopravcu, predne kargo znesie 19t, zadne necelych 14t a bulk asi 3 tony. (MZFM u tohto prepravcu 126t)

Naspat k nakladu, mas teda lietadlo v suchej vahe 150.5 tony. Ak od toho stiahneme kargo, je to asi 114 ton, s 235 ludmi, pre lahsie pocitanie ~100kg kazdy minus 1/4 teda 75% z 24 ton to je 18 ton.

Ergo prazdne lietadlo vazi u teba 96 ton, pripadne trochu menej ak Rusi zvolili vyssiu standardnu vahu cestujuceho (pouziva sa az 88 u muzov)
To je vela, ale nie az tak moc. Spominany britsky dopravca ma DOM (Dry Operating Mass) v rozsahu 90-90.5 tony.
 

Max Zero Fuel Weight   2. 11. 2018 / 11:49
Fishbed   
tak cargo nemusí být jenom kufry
 

Max Zero Fuel Weight   17. 11. 2018 / 00:48
Rozšafín Ctibum   
Nejak nevím, jak se vypořádat s tou myšlenkou, že je to "akademická" hodnota. MZFW u letadel typu "podvozek v křídlech" je limitován únosností spoje trup - křídlo. Prostě aby se to nesklopilo a nepadlo na břicho

 

Max Zero Fuel Weight   17. 11. 2018 / 09:40
Willhelm   
Sám sis odpověděl. Limitace únosnosti spoje. Ale pokud vím tak lámačky a desktrukční zkoušky se na zkompletovaném letadle nedělají. (Dělá se flexe a limity pružnosti křídla, které většinou končí destrukční zkouškou, destrukční zkoušky dílčích komponent.) Je to tedy výpočet, který i s použitím moderní techniky je stále jen přibližný - protože nejdou zadat všechny podmínky. Z hlediska bezpečnosti počítám s koeficientem alespoň dva, tzn. že reálně do destrukce by letadlo muselo být s prázdnými nádržemi přetíženo dvojnásobně, ale zase v reálu je ten spoj vždy balancován nějakým zatížením v křídle.

Mimochodem nedávno jsem koukal na dvoudílný dokument o vývoji Mi-8, zaujalo mě pak první bojové nasazení v Afgánistánu. Sitace vyžadovala, že piloti vlastně neustále lítali s těma mašinama přes "akademické" limity. V praxi se však ukázalo, že se nic netrhá, neničí. Konstukční kancelář pak přímo v Afgánistánu prováděla měření za letu a zvyšovala limity v některých případech až trojnásobně, pokud mě pamět a dokumentaristi neklamou.

Bohužel z vlastní praxe vím, že tyto akademické limity můžou být i dost nadnesené. Tedy výpočet ukazuje, že vše by mělo být za určitých řekněme mimořádných podmínek OK, ale když k těm mimořádným podmínkám v relitě dojde, ukáže se, že to tak není. Pak se obvykle hledají faktory, které nebyly zohledněny při výpočtech.
 

Max Zero Fuel Weight   1. 11. 2018 / 21:57
Atarian   
Pokud se budu ridit jen podle obrazku, tak me ty cisla sedi:
Letadlo ma cca 90T, tys tam pridal 36T nakladu a cca 24T pax coz je celkem cca 150T bez paliva tedy ZFW=150T, ale prekrocil jsi MZFW o cca 16T

Kde je problem?
 

Max Zero Fuel Weight   2. 11. 2018 / 15:25
xWing   
Ako si vypocital, ze MZFW som prekrocil ?
Ja sa priznam, ze sa v tom stracam.
Podla mojej logiky ZFW je premenliva hodnota podla toho, kolko je PAX a nakladu.
A MZFW je konstanta.
Cize ZFW moze narast az do MZFW.
Ale ci to chapem spravne netusim.
Este ma napadlo, ze ci 235 PAX sa pocita aj s batozinou alebo bez ?
Resp. cargo weight je extra naklad + batozina alebo len extra naklad ?
Tam by to mohlo hrat urcitu rolu vo vypocte.
 

Max Zero Fuel Weight   3. 11. 2018 / 13:06
Tragédie v JRD
Mzfw je limitni hidnta, na kterou je bezpecne dosahnout hodnotou zfw. V podstate te omezuje v tom, kolik nakladu na ukor cestujicih muzes nalozit. Nikdy nemuzes letadlo nalozit na maximum. Vzdy je to o balancovani cestujuci x naklad x palivo

Pokud to zfw vychazi 150, ale mzfw je 130, tak jsi proste pretizil letadlo.
 

Max Zero Fuel Weight   3. 11. 2018 / 13:13
xWing   
Jo, uz som to nejako pobral.
Proste, ked vyrobca urci MZFW na 130 ton, tak proste pri nakladani PAX a nakladu musim dat pozor, aby som tu hodnotu neprekrocil, aj ked teda sa s tym da letiet
 

Max Zero Fuel Weight   4. 11. 2018 / 10:43
Atarian   
Ako si vypocital, ze MZFW som prekrocil ?
Ja sa priznam, ze sa v tom stracam

----
Tak si to preloz do cestiny/slovenciny a bude ti to jasny:
Vyrobce uvadi ze maximalni pripustna hmotnost bez paliva je 134tun.
Hmotnost tebou nalozeneho letadla bez paliva je 150tun.
Prekrocil jsi tedy maximalni pripustnou hmotnost bez paliva o 16tun (150479 kg - 133810 kg = 16669 kg)

235pax se pocita i s batozinou. Standard je pocitat 100 kg na pasazera (vaha cloveka a batoziny)
 

Max Zero Fuel Weight   4. 11. 2018 / 10:46
xWing   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=517540&lan=0
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ