FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 20. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Normálové NML textury pro X-plane Jeden příspěvek | Celý strom
Normálové NML textury pro X-plane   17. 11. 2018 / 17:54
artoo
1. problém = NVidia plugin je, stručně řečeno, celkem na hovno
2. problém = Photoshop neumí správně zacházet s formátem PNG (ostudné, ale je tomu tak od věků)

Já zásadně připravuju normálové mapy ručně (a dokonce ve Photoshopu , ovšem je třeba přesně rozumět tomu jak fungují. XPL má zcela specifické požadavky a sice že využívá všechny 4 kanály (RGBA) a to takto:

R = horizontální normála (bílá/černá = zprava do leva)
G = vertikální normála (bílá/černá = zhora dolů)
B = reflectance (jak moc je povrch kovový, teoreticky buď 100 procent bílá = kov, nebo 4 procenta = vše ostatní)
A = roughness (ostrost odrazu, v podstatě řídí specularitu)

Díky problému Photoshopu s formátem png, ukládám targu, která musí být 4 kanálová (zcela nesprávně označovaná jako 32 bit, když ukládáš z PS). Tuto targu pak přeuložím pomocí něčeho jiného jako PNG. Nejjednodušší je třeba free prohlížečka xnView, ale věřím že to zvládne kdejakej jinej free picture viewer.

Pokud chceš generovat normálu z černobílé textury, doporučuju xNormal, který ti při instalaci do Photoshopu přidá svoje filtry. Ty fungujou o něco lépe než nVidia plugin (konkrétně HeightMap2normal).
Ten nVidia plugin se v nejhorším taky dá, ale dost blbě se ovládají parametry výsledku. A taky je třeba mít na paměti, že XPL používá OpenGL formát normály a nikoliv DirectX (což mám dojem ten nVidia plugin generuje defaultně, ale kecal bych..)
 5x  
Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ