1. problém = NVidia plugin je, stručně řečeno, celkem na hovno
2. problém = Photoshop neumí správně zacházet s formátem PNG (ostudné, ale je tomu tak od věků)
Já zásadně připravuju normálové mapy ručně (a dokonce ve Photoshopu , ovšem je třeba přesně rozumět tomu jak fungují. XPL má zcela specifické požadavky a sice že využívá všechny 4 kanály (RGBA) a to takto:
R = horizontální normála (bílá/černá = zprava do leva)
G = vertikální normála (bílá/černá = zhora dolů)
B = reflectance (jak moc je povrch kovový, teoreticky buď 100 procent bílá = kov, nebo 4 procenta = vše ostatní)
A = roughness (ostrost odrazu, v podstatě řídí specularitu)
Díky problému Photoshopu s formátem png, ukládám targu, která musí být 4 kanálová (zcela nesprávně označovaná jako 32 bit, když ukládáš z PS). Tuto targu pak přeuložím pomocí něčeho jiného jako PNG. Nejjednodušší je třeba free prohlížečka xnView, ale věřím že to zvládne kdejakej jinej free picture viewer.
Pokud chceš generovat normálu z černobílé textury, doporučuju xNormal, který ti při instalaci do Photoshopu přidá svoje filtry. Ty fungujou o něco lépe než nVidia plugin (konkrétně HeightMap2normal).
Ten nVidia plugin se v nejhorším taky dá, ale dost blbě se ovládají parametry výsledku. A taky je třeba mít na paměti, že XPL používá OpenGL formát normály a nikoliv DirectX (což mám dojem ten nVidia plugin generuje defaultně, ale kecal bych..) |
|