Já nevím jak s nějakým sofistikovanějším počasím typu Active Sky, ale osobně když lítám online:
- IFR používám reálné počasí a reálný čas (takže většina letů za tmy). Tady byl u XP11 bohužel fenomén prudkých změn počasí při přechodu "mezi čtverci". Za všechny lety jeden ze LH Tour Seattle - Tchaj-wan. Protivítr 260kt s velmi mírnými změnami +/- 20kt v hladinách, další čtverec 60kt pod 45° k trase letu, další změna zpět na 220kt čelně. Letěl jsem to o 2h déle a v podstatě sedal už s propáleným palivem na divert.
Nevím jak to je aktuálně, protože u 11.30 mě zatím stále překvapuje co všechno LR stačil vylepšit. Včera jsem např. došel na to, že je dost předělaný "herní" ATC a co jsem zkoušel tak mám pocit, že lépe než byl v FS2004.
- VFR tady jedu strejnou metodu jako psal Ivoš - tedy počasí dám reálné (ono je večer většinou klidnější, ale nešť) a nastavím si čas na podvečer - aby světelné podmínky splňovaly dobu pro VFR let. Nějakou sofistikovanější přípravu dlabu, je to jak píše Peter - hadraplány jsou tak pomalé, že změn je moc, s DC-3 je např. přelet Košice-Praha tak rychlý, že změnu počasí ani nejde zaregistrovat. Bohužel už několikrát se mi stalo, že ačkoliv za okny bylo VFR v XP mi reálné počasí tvořilo jakýsi přízemní opar - se kterým se dalo letět buď v mlíce kde nebylo vidět nic nebo max 50m nad silnicí - jako vodítkem. Takže pokud to takhle zlobí, vypnu reálné počasí - dám scattered a nenervuji se. |
|