FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 18. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSX vs X-Plane 11 Jeden příspěvek | Celý strom
FSX vs X-Plane 11   8. 3. 2019 / 17:09
Willhelm   
No ona komunita simptáků silně prořídla, sám jsem se k tomu po desetileté pauze vracel před dvěmi lety a řekl bych, že tady je každá rada drahá. Já si vyzkoušel obě varianty a to co mě zlomilo, byla hlavně přítomnost super zpracované Tu-154M v XPL. (Tučko mě v podstatě drželo i u FS2004).
Nicméně zkoušel jsem i P3D vědom si jaksi více dostupných věcí, ale vadila mi chudá default krajina a neustále doskakující autogen nebo i postupně se vykreslující letadla při změně pohledu. XP11 si mě neskutečně získal už jen tím jak vypadá a chová se "z krabice" (downloadu v mém případě). Oboje jde vytunit různými úpravami pomocí placených addonů, obecně mi ale příjde, že XPL vlastně ani nic nepotřebuje a třeba pro VFR polítání po ČR/SK má snad vše - vč. moc hezkých free VFR počinů z doby XP10 a díky Leguanovi a dalším autorům i různých kochacích destinací pro VFR lety. Jen u tupláka jsem ale v XP11 nezůstal, odlítal jsem si na IVAO Vintage tour s DC-3, VFR tour Jižní Amerika se suprovní L-410, Bizjet Tour s CL30, Long Haul Tour s B767 a při misích CVARS se vyblbnul s vrtulníky B412, B407 a dalšími. Pocit z letu mi v XP přijde subjektivně takový dynamičtější a když to člověk pálí nízko nad zemí s nějakou fofrtrubkou, tak je to takové "uvěřitelnější". Lítání s mixérama pak 100 a 1 v porovnání s "pseudoletovým modelem alá ohnuté cfg parametry". S čím jsem jako dlouholetý uživatel FS2004 z počátku bojoval byl úplně jiný interface a způsob ovládání, nicméně úvodní fázi jsem překousnul a nedám dopustit na volný pohyb kamery v 3D prostoru alá CAD systémy, 3D FPS/RPG - a takový detail jako ladění krekvencí nebo nastavování točítek AP pomocí kolečka myši je strašně návykový. Jak si na to člověk jednou zvykne tak už interface FSX nedává. I v FS2004 jsem používal utilitu F1 View nebo tak nějak, ale pro FSX/P3D jsem nic podobného nenašel.

Komerční vývojáři XPL teprve objevují a spíše "testují kupní sílu" konverzemi svých FS výtvorů. (Drzewiecki, FlyTampa, ORBX). Nicméně jsou tu i hezké "XP nativní" projekty jako třeba CYBD, nebo Bush flying scenerky od PropsStrike studia.

Nemá cenu to hrotit do flejmu, chápu, že se najde někdo kdo se postaví do opačné role advokáta P3D/FSX, takže to ber jako můj názor. Ostatně od obou simů jsou k dispozici dema. XP11 je omezené na oblast kolem Innsbrucku a Seattle, P3D jej má omezeno na 10 minut letu do nějaké výšky atd. Pro první indikaci není nic lepšího než jeden den zkusit vyždímat maximum z jednoho dát si pauzu a pak další den vyzkoušet druhé. Uvidíš co ti více sedne.

Jako advokátovi XP11 mi nedá vypíchnout některé z "lákadel XP11" se kterými jsem si hezky zablbul a pokud je mezi nimi něco placeného tak rozhodně nelituji nákupu (o tom čeho lituji to by bylo na extra baobab):

Scenerky: CYBD od Beti-X, vše od PropStrike Studio, 3D Matterhorn, Hrady Zámky Leguan a snad všechny VFR projekty od různých dalších autorů dostupné zde na péráku (zvláště LKKL a kochací VFR výlety směr Beroun nebo severně od Prahy jsou špica a mohu jen doporučit vyzkoušet i CVARS mise s helikopotvorou). Hodně zajímavé polítání skýtá třeba free XLIDO Locher soukromé letiště v provincii Bolzano spolu s HD meshem Corvara. Ve světě je dostupná široká škála scenerek různé kvality, tady to je už hodně o osobním vkusu tvém HW a ochotě zatížit XP pěti nebo dvaceti knihovnami. Takové scenerky od TDG jsou "LEGO" skládankami, ale objekty velmi různé kvality a grafického cítění a na mě osobně působí jako když pejsek s kočičkou vařili dort.
Corfu od FlyTampy je sice "konverze" ale moc hezky udělaná a funkční.
ORBX Anglie velké lákadlo a jakýsi "pseudoetalon kvality", ale po Jižní Anglii už to osobně rozšiřovat nebudu, protože mi prostě více vyhovuje XP default autogen nad Ortem. Oboje má své mouchy, jde jen o osobní preference.
Drzewiecki byl podle některých influencerů autorem top scenerky 2018 za jejich Seattle airport a Seattle City. Koupil jsem pro Tupláka Talinn a Warszaw, Talin asi OK, Warszaw tam bylo třeba trochu dokopat k opravě všech pojížděček aby se po nich dalo jezdit. DD má všechno FSX konverze pomocí FS2XP, bez znalosti XP systému scenerek, varovali již jiní, přidám se k nim - nenechat se zmást marketingem a pečlivě vybranými screeny - pokud už podlehnu screenům, tak si pořádně prostudovat support vlákno na jejich fóru - to by mělo koupěchtivé choutky zahnat.

GA Letadla: Nedám dopustit na Quest Kodiak od Thrandy, XP default Cessnu 172 a Barona 58, free L-410 i přes všechny nedostatky "rozpracované verze", free Lancair Legacy a s malýma výhradama C-208 od Carenada. Super jsou i free Spitfire MkIX, a Bf-104-E, DC-3 je i přes několik placených verzí nejlepší ta free od Aeroworx.

Bizjety: Eclipse 550NG - super propracovaný malý dvoumotorový Jet, kde jsem jako milovník budíků dokázal vzít na milost i Glass Cockpit, Challenger 300 V2 - super polítání i přesto, že 3D kokpit a logika systémů by by ještě zasloužily poladit.

Velké trubky: Zibova úprava XP11 default 738 je jedním z největších taháků XP - free projekt na úrovni PMDG do FS. (Dovolíte malou odbočku? Tady https://www.thresholdx.net/opinion/pmdgxp je pěkná úvaha pro některé možná až trochu heretická - že PMDG si v XP nechali dlouhým přehlížením této platformy ujet vlak a od uvedení XP11 zažívá P3D platforma pomalý odliv zákazníků "ke konkurenci" jenža tam je NGčko docela solidní už v základu a Zibův mód je dle některých už teď lepší polítání než PMDG, takže co by asi museli udělat aby lidi vytáhli 100 babek? Konec odbočky) Nedám dopustit na Tu-154M od Felise. B757 a nebo B767 od FF. Plejstejšny stejně jako kdysi v FS2004 jsou, ale já nejsem jejich kamarád a v podstatě každý "A" projekt má nějaké problémy - tady doporučím před koupí projít support fóra jednotlivých tvůrců a seznámit se s tím co tě čeká a zda s tím dokážeš žít či ne. (Já třeba koupil A330 od JAR pro Long Haul IVAOCZ Tour - která v podstatě má reálné linky ČSA A330, ale bohužel problém odpojujícího se autopilota je i po roce nevyřešen a letět s tím 12h a neustále to na hladině řešit, ti ani nedovolí odejít na záchod - takže k nepoužití)
A319 ToLiss a A320 FF jsou určitě hezky udělané a snad docela solidně lítatelné s některými drobnými problémy v řešení.
Chystají se Concord od Colimaty (Snad už tento květen) a velmi slibně vypadající Il-62M (zatím se stále modeluje, takže držím palce a raději ani nedutám)

Rychlé trubky: XP default F-4 mi na vyblbnutí ze začátku stačila, "kočárek" L-29 od MLADG je moc fajn i když tohle není úplně typická rychlá trubka, Mig-29 od Colimaty byl po zkušenosti z DCS verzí trochu zklamáním, ale kdo nechce jít do extrémů DCS, tak si s tím v XP docela porochní. Když nebudu vědět co s penězi, chtěl bych zkusit minulý měsíc vydaný Harrier od XTridentu. Free Alphajet a Rafale lítají a vypadají hezky, ale dle mého názoru to strašně kazí zvuk vysavače místo burácení plnokrevného leteckého motoru. Tahle kategorie mě moc nebere takže vše, ale existují F-16, Tornado, Mig-15, Me-262, F-35 a pak desítky free fofrtrubek dost proměnlivé kvality z nichž mě zaujala XP11 verze Mig-21M, ale opět - pro tohle si raději skočím do DCS, kde je snad nejlibovější simulace jednadvacítky a to po všech stránkách.

Mixéry: Bell 412 X-Trident, B-407 Dreamfoil, free Bell-429 (používá se svolením X-Tridentu nějaké komponenty jejich B412), free H145, free konverze kdysi placené Mi-2 - hezky udělaná mašina, ale původně pro XP9 a už je to v XP11 i přes snahy XP11 verze znát. Pro libové polétání s Mi-8 je třeba opět sáhnout po DCS a "Oilmen" kampaňi. Myslím si, že dost mixéristů zůstalo u XP10 tam je výběr strojů o dost bohatější, nehledě na to, že se mi zatím v XP11 nepovedlo u CVARS rozchodit žádnou misi s podvěsy i když má vrtulník podvěs definován NetScenery klient mi při jeho použití začne hlázet chybové hlášky, že jej nemám.

Nedá mi nezmínit ještě jeden aspekt a to je online lítání - minulý týden bylo na IVAO z 991 lidí online jen 25% na XPL a podle mě má tady velkou roli dost nešťastně řešený X-Ivap, nová verze je přes dva roky ve vývoji, aby reflektovala XP11 interface. Já se na rok k lítání na IVAO vrátil, ale aktuálně jej mám pryč - protože systém knihoven IVAO letadel šíleně zpomaluje načítání XPL, fonty jsou skoro nečitelné - je nutné mít vyplý Antialiasing a další řada drobných problémů na které si prostě z FS2004 a IvAn klienta nepamatuji.

Abys v tom měl více zmatku doufám, že se najde nějaký aktivní uživatel P3D/FSX a sepíše důvody proč si zvolit konkurenční platformu. Snad si jen hezky vyměníme názory a nestrhne se to tu ve velký flejm. To že já si cestu k FSX nikdy nenašel, přece neznamená, že bych si rád nepřečetl důvody proč to někomu jinému holt sedlo více.
 
Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ