FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSX vs X-Plane 11 Jeden příspěvek | Celý strom
FSX vs X-Plane 11   8. 3. 2019 / 13:52
Rychman
Ahoj,

marně hledám nějaký aktuální články o možnostech uvedených simulátorů. Vracím se po dlouhé době převážně k VFR létání kolem Prahy, ale nevím o čem mám vlastně v této době přemýšlet. Krajina v X-Plane 11 vypadá asi lépe, ale kokpity letadel a vrtulníků se podobají FS2004. U FSX zase dobře zpracované letiště jako LKLT, LKPR. Rád bych si něco někde přečetl, ale nikde žádný aktuální články. Prosím můžete mi poradit.

Díky
 

FSX vs X-Plane 11   8. 3. 2019 / 14:19
FSPilot   
V prvé řadě bych srovnával srovnatelné a to je XP11 a P3Dv4. Mezi FSX a XP11 je to asi jasná volba bez nějakého přemýšlení (32-bit vs 64-bit, realita letového modelu, dostupné addony).

Na XP se dá pro VFR už sehnat celkem slušně zpracované éra. I default C172 s PBR texturama a Reality Expansion nebo jak se to jmenuje se dostává na úroveň kvalitních addonů. O vrtulnících asi napoví spíš jiní. Velké éra ještě chybí. Mimo ZIBO je toho velmi po skromnu a v diskutabilní kvalitě, ale na to IMHO velmi brzy dojde taky.
 

FSX vs X-Plane 11   8. 3. 2019 / 16:38
JirkaK
Tak dost lidem stále nesedl P3D a mají FSX a jsou s ním spokojení, pokud to ani nepřehání doplňky, tak omezení 32bit aplikace nemusí být problém.

Realitu letového modelu také stěží laik, který na tom letadle nemá něco nalítáno nepozná. Že je nějaký efekt více patrný neznamená že je třeba reálnější. Hlavně je to otázka každého letadla. Dobře napsané letadlo pro FSX může být lepší než špatně napsané letadlo pro XPL, může být lepší dokonce než dobře naspané XPL letadlo.

Pro GA se naštěstí kvalitní letadla začínají objevovat. Když nejde tolik o realistické vše, tak Carenado/Alabeo je na tom stejně z pohledu zpracování jako na FSX.

Mezi špičku jednoznačně patří default cesna (ideálně s REP extenzí), nová produkce JustFlight, Milviz.Carenado s REP expanzí, Thranda Design (dělá konverze z FSX/P3D letadel do XPL pro Carenado, Alabeo a Justflight)...

bohužel pro XPL existuje i dost bídných a často naprosto zbytečných addonů
 

FSX vs X-Plane 11   10. 3. 2019 / 09:07
FSPilot   
Co se týče dynamiky, tak o tom se moc arkádista nemůže rozepisovat. Pro laika bych to shrnul asi tak:
* chování ve vzduchu vs na zemi - FSX/P3D je jako na blátě a plave po zemi zatímco v xp je záběr pneu na betonu znát
* letový model - takové to stokrát omílané... stabilita FS vs XP, kde v XP je pocit z letu daleko lepší. Už jenom přiblížení a přistání... to co si můžeš dovolit v P3D/FSX ti v XP (stejně jako v reálu) neprojde
* scenérky, byť jsou často dost primitivní, zapadají mnohem lépe do krajiny (člověk je nerozpozná z 50km)

Ani A2A nedokáží dynamiku nahradit v takovém rozsahu, i když je třeba uznat, že z toho vytřískali skutečně hodně. Oproti tomu REP a default C172 v XP je celkem mocný balíček a směle bych řekl i systémově ne moc daleko od A2A 172. Popř. i možnost G1000, které jsem v P3D slušně simulované neviděl.

A taky křivé dráhy, což udělá z přistání úplně jinou výzvu a hlavně na aeroklubáckých letištích to bude hodně poznat.

P3D je FSX s více možnostma, takže tam není moc na co nového so zvykat. Oproti tomu XP je úplně odlišné a chvíli to trvá...

Pro mně je matice rozhodování následující:
s čím chci lítat (malé/velké/model)
co chci lítat (VFR/IFR, obojí v ČR/svět)
dostupnost addonů

Takže
pokud chci longhauly po světě s B777, P3D a PMDG je jasná volba
pokud VFR po českých aeroklubech, pak pokud je letadlo co chci dostupné, šel bych spíš na X-plane s orthem

Oba simy se vyvíjí, nicméně P3D "jen" po grafické stránce. X-plane jako celek. Teď už jsou na tom dost podobně a s přibývajícími addony si myslím, že xp přebere vedení co nevidět.
 

FSX vs X-Plane 11   8. 3. 2019 / 14:55
POM
Neviem aké lietadlá máš na mysli ale väčšina s ktorou lietam v XP ja má od FS2004 ďaleko. Podľa môjho názoru je XP na 95% lepší simulátor oproti P3D (o FSX ani nehovoriac) no stále chíbajú niektoré veľmi populárne lietadlá (777, 747...) čo je veľký dôvod používať P3D. Pre VFR lietanie okolo Prahy je však podľa mňa XP11 jasná voľba.
 

FSX vs X-Plane 11   8. 3. 2019 / 16:39
JirkaK
Do chvíle dokud chceš létat s kvalitnámi letadly, třeba A2A neskutečně chybí
 

FSX vs X-Plane 11   8. 3. 2019 / 17:09
Willhelm   
No ona komunita simptáků silně prořídla, sám jsem se k tomu po desetileté pauze vracel před dvěmi lety a řekl bych, že tady je každá rada drahá. Já si vyzkoušel obě varianty a to co mě zlomilo, byla hlavně přítomnost super zpracované Tu-154M v XPL. (Tučko mě v podstatě drželo i u FS2004).
Nicméně zkoušel jsem i P3D vědom si jaksi více dostupných věcí, ale vadila mi chudá default krajina a neustále doskakující autogen nebo i postupně se vykreslující letadla při změně pohledu. XP11 si mě neskutečně získal už jen tím jak vypadá a chová se "z krabice" (downloadu v mém případě). Oboje jde vytunit různými úpravami pomocí placených addonů, obecně mi ale příjde, že XPL vlastně ani nic nepotřebuje a třeba pro VFR polítání po ČR/SK má snad vše - vč. moc hezkých free VFR počinů z doby XP10 a díky Leguanovi a dalším autorům i různých kochacích destinací pro VFR lety. Jen u tupláka jsem ale v XP11 nezůstal, odlítal jsem si na IVAO Vintage tour s DC-3, VFR tour Jižní Amerika se suprovní L-410, Bizjet Tour s CL30, Long Haul Tour s B767 a při misích CVARS se vyblbnul s vrtulníky B412, B407 a dalšími. Pocit z letu mi v XP přijde subjektivně takový dynamičtější a když to člověk pálí nízko nad zemí s nějakou fofrtrubkou, tak je to takové "uvěřitelnější". Lítání s mixérama pak 100 a 1 v porovnání s "pseudoletovým modelem alá ohnuté cfg parametry". S čím jsem jako dlouholetý uživatel FS2004 z počátku bojoval byl úplně jiný interface a způsob ovládání, nicméně úvodní fázi jsem překousnul a nedám dopustit na volný pohyb kamery v 3D prostoru alá CAD systémy, 3D FPS/RPG - a takový detail jako ladění krekvencí nebo nastavování točítek AP pomocí kolečka myši je strašně návykový. Jak si na to člověk jednou zvykne tak už interface FSX nedává. I v FS2004 jsem používal utilitu F1 View nebo tak nějak, ale pro FSX/P3D jsem nic podobného nenašel.

Komerční vývojáři XPL teprve objevují a spíše "testují kupní sílu" konverzemi svých FS výtvorů. (Drzewiecki, FlyTampa, ORBX). Nicméně jsou tu i hezké "XP nativní" projekty jako třeba CYBD, nebo Bush flying scenerky od PropsStrike studia.

Nemá cenu to hrotit do flejmu, chápu, že se najde někdo kdo se postaví do opačné role advokáta P3D/FSX, takže to ber jako můj názor. Ostatně od obou simů jsou k dispozici dema. XP11 je omezené na oblast kolem Innsbrucku a Seattle, P3D jej má omezeno na 10 minut letu do nějaké výšky atd. Pro první indikaci není nic lepšího než jeden den zkusit vyždímat maximum z jednoho dát si pauzu a pak další den vyzkoušet druhé. Uvidíš co ti více sedne.

Jako advokátovi XP11 mi nedá vypíchnout některé z "lákadel XP11" se kterými jsem si hezky zablbul a pokud je mezi nimi něco placeného tak rozhodně nelituji nákupu (o tom čeho lituji to by bylo na extra baobab):

Scenerky: CYBD od Beti-X, vše od PropStrike Studio, 3D Matterhorn, Hrady Zámky Leguan a snad všechny VFR projekty od různých dalších autorů dostupné zde na péráku (zvláště LKKL a kochací VFR výlety směr Beroun nebo severně od Prahy jsou špica a mohu jen doporučit vyzkoušet i CVARS mise s helikopotvorou). Hodně zajímavé polítání skýtá třeba free XLIDO Locher soukromé letiště v provincii Bolzano spolu s HD meshem Corvara. Ve světě je dostupná široká škála scenerek různé kvality, tady to je už hodně o osobním vkusu tvém HW a ochotě zatížit XP pěti nebo dvaceti knihovnami. Takové scenerky od TDG jsou "LEGO" skládankami, ale objekty velmi různé kvality a grafického cítění a na mě osobně působí jako když pejsek s kočičkou vařili dort.
Corfu od FlyTampy je sice "konverze" ale moc hezky udělaná a funkční.
ORBX Anglie velké lákadlo a jakýsi "pseudoetalon kvality", ale po Jižní Anglii už to osobně rozšiřovat nebudu, protože mi prostě více vyhovuje XP default autogen nad Ortem. Oboje má své mouchy, jde jen o osobní preference.
Drzewiecki byl podle některých influencerů autorem top scenerky 2018 za jejich Seattle airport a Seattle City. Koupil jsem pro Tupláka Talinn a Warszaw, Talin asi OK, Warszaw tam bylo třeba trochu dokopat k opravě všech pojížděček aby se po nich dalo jezdit. DD má všechno FSX konverze pomocí FS2XP, bez znalosti XP systému scenerek, varovali již jiní, přidám se k nim - nenechat se zmást marketingem a pečlivě vybranými screeny - pokud už podlehnu screenům, tak si pořádně prostudovat support vlákno na jejich fóru - to by mělo koupěchtivé choutky zahnat.

GA Letadla: Nedám dopustit na Quest Kodiak od Thrandy, XP default Cessnu 172 a Barona 58, free L-410 i přes všechny nedostatky "rozpracované verze", free Lancair Legacy a s malýma výhradama C-208 od Carenada. Super jsou i free Spitfire MkIX, a Bf-104-E, DC-3 je i přes několik placených verzí nejlepší ta free od Aeroworx.

Bizjety: Eclipse 550NG - super propracovaný malý dvoumotorový Jet, kde jsem jako milovník budíků dokázal vzít na milost i Glass Cockpit, Challenger 300 V2 - super polítání i přesto, že 3D kokpit a logika systémů by by ještě zasloužily poladit.

Velké trubky: Zibova úprava XP11 default 738 je jedním z největších taháků XP - free projekt na úrovni PMDG do FS. (Dovolíte malou odbočku? Tady https://www.thresholdx.net/opinion/pmdgxp je pěkná úvaha pro některé možná až trochu heretická - že PMDG si v XP nechali dlouhým přehlížením této platformy ujet vlak a od uvedení XP11 zažívá P3D platforma pomalý odliv zákazníků "ke konkurenci" jenža tam je NGčko docela solidní už v základu a Zibův mód je dle některých už teď lepší polítání než PMDG, takže co by asi museli udělat aby lidi vytáhli 100 babek? Konec odbočky) Nedám dopustit na Tu-154M od Felise. B757 a nebo B767 od FF. Plejstejšny stejně jako kdysi v FS2004 jsou, ale já nejsem jejich kamarád a v podstatě každý "A" projekt má nějaké problémy - tady doporučím před koupí projít support fóra jednotlivých tvůrců a seznámit se s tím co tě čeká a zda s tím dokážeš žít či ne. (Já třeba koupil A330 od JAR pro Long Haul IVAOCZ Tour - která v podstatě má reálné linky ČSA A330, ale bohužel problém odpojujícího se autopilota je i po roce nevyřešen a letět s tím 12h a neustále to na hladině řešit, ti ani nedovolí odejít na záchod - takže k nepoužití)
A319 ToLiss a A320 FF jsou určitě hezky udělané a snad docela solidně lítatelné s některými drobnými problémy v řešení.
Chystají se Concord od Colimaty (Snad už tento květen) a velmi slibně vypadající Il-62M (zatím se stále modeluje, takže držím palce a raději ani nedutám)

Rychlé trubky: XP default F-4 mi na vyblbnutí ze začátku stačila, "kočárek" L-29 od MLADG je moc fajn i když tohle není úplně typická rychlá trubka, Mig-29 od Colimaty byl po zkušenosti z DCS verzí trochu zklamáním, ale kdo nechce jít do extrémů DCS, tak si s tím v XP docela porochní. Když nebudu vědět co s penězi, chtěl bych zkusit minulý měsíc vydaný Harrier od XTridentu. Free Alphajet a Rafale lítají a vypadají hezky, ale dle mého názoru to strašně kazí zvuk vysavače místo burácení plnokrevného leteckého motoru. Tahle kategorie mě moc nebere takže vše, ale existují F-16, Tornado, Mig-15, Me-262, F-35 a pak desítky free fofrtrubek dost proměnlivé kvality z nichž mě zaujala XP11 verze Mig-21M, ale opět - pro tohle si raději skočím do DCS, kde je snad nejlibovější simulace jednadvacítky a to po všech stránkách.

Mixéry: Bell 412 X-Trident, B-407 Dreamfoil, free Bell-429 (používá se svolením X-Tridentu nějaké komponenty jejich B412), free H145, free konverze kdysi placené Mi-2 - hezky udělaná mašina, ale původně pro XP9 a už je to v XP11 i přes snahy XP11 verze znát. Pro libové polétání s Mi-8 je třeba opět sáhnout po DCS a "Oilmen" kampaňi. Myslím si, že dost mixéristů zůstalo u XP10 tam je výběr strojů o dost bohatější, nehledě na to, že se mi zatím v XP11 nepovedlo u CVARS rozchodit žádnou misi s podvěsy i když má vrtulník podvěs definován NetScenery klient mi při jeho použití začne hlázet chybové hlášky, že jej nemám.

Nedá mi nezmínit ještě jeden aspekt a to je online lítání - minulý týden bylo na IVAO z 991 lidí online jen 25% na XPL a podle mě má tady velkou roli dost nešťastně řešený X-Ivap, nová verze je přes dva roky ve vývoji, aby reflektovala XP11 interface. Já se na rok k lítání na IVAO vrátil, ale aktuálně jej mám pryč - protože systém knihoven IVAO letadel šíleně zpomaluje načítání XPL, fonty jsou skoro nečitelné - je nutné mít vyplý Antialiasing a další řada drobných problémů na které si prostě z FS2004 a IvAn klienta nepamatuji.

Abys v tom měl více zmatku doufám, že se najde nějaký aktivní uživatel P3D/FSX a sepíše důvody proč si zvolit konkurenční platformu. Snad si jen hezky vyměníme názory a nestrhne se to tu ve velký flejm. To že já si cestu k FSX nikdy nenašel, přece neznamená, že bych si rád nepřečetl důvody proč to někomu jinému holt sedlo více.
 

FSX vs X-Plane 11   8. 3. 2019 / 18:19
xWing   
"FOFRTRUBKA"
To je tak genialny cesky a vystizny nazov...vazne som sa z chuti zasmial
Diky za pobavenie.
 

FSX vs X-Plane 11   10. 3. 2019 / 19:54
Willhelm   
Tak tahle moje litanie vyburcovala Víťu Ženíška k tomu, aby mě dokopal k úspěšnému rozchození misí s podvěsy, za což mu tímto před celou nastoupenou jednotkou děkuji. Má poznámka na konci sekce Mixéry o CVARS misích s podvěsy už tudíž neplatí.

http://www.cvars.cz/report-42139.html

Problém byl celou dobu v pluginu B412 a B429 - s X-Albertem to Víťa vykomunikovat a je třeba nahradit plugin win.xpl v adresářích obou(tří) vrtulníků verzí z tohoto vlákna:

https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/169251-developers-question-problems-operating-412-in-hems-virtual-airline/

a pak v Planemakeru zeditovat Weight & Load sekci dle Víťova obrázku ze stejného vlákna (Bell412.acf nebo Bell429.acf)

Posledním krokem je v dataref editoru https://developer.x-plane.com/tools/datarefeditor/ po nahrání toho kterého stroje najít řádek 412/ignore_LOAD a default 0 přepsat na 1.

A pak už jen pevnou ruku a nervy při krocení rozkývaného podvěsu.
 

FSX vs X-Plane 11   8. 3. 2019 / 17:43
dvojan
No já se asi nechám ukamenovat. Pro VFR létání nad Prahou, kolem Prahy ale i nad Moravou a Slovenskem, mi úplně stačí FSX Steam s Jardovým ortem, Milanovým autogenem, Radkovými a Jirkovými hrady a více než 150 free scenerkami s plně funkčním aeroklubovým provozem z FS9. Mám i X-plane, ale zatím jsem nepřišel třeba na to, jak vylepšit zamlžené orto. Možná pastelkami, nebo mám asi pořád špinavé brýle. Letový model je však zase bezesporně lepší než v FSX i P3D.
Všichni si přece jen hrajeme a dělat z toho vědu je ztráta času. Někteří se ale právě baví i tím vědeckým přístupem a ladí, porovnávají, ,vylepšují železo a zase ladí. Prostě si hrají jinak.Chce to vyzkoušet, FSX ze Steamu, X-plane třeba i demo a nenechat si do toho kecat.
 

FSX vs X-Plane 11   8. 3. 2019 / 23:32
biblbrox   
Pokusím se stručně ohodnotit lepší a horší stránky X-Planu. Nebudu porovnávat s Preparem, protože ten nevlastním a díky tomu toho o něm moc nevím.

95% letadel, které byly vytvořeny pro XPL11, určitě nemá kokpit jako v FS2004. Když už, tak jsou to třeba letadla vytvořená ještě pro XPL10 (nebo XPL9).

Pokud se zajímáš především o GA, potom rozhodně doporučuju cokoliv s Reality Expansion Pack od SimCoders.
Mají perfektně zpracované systémy letadla, engine management a v neposlední řadě i s tím spojený ekonomický systém (špatně přistaneš = musíš spravit podvozek = něco to stojí = příště se budeš víc snažit).
Pokud bys někdy v budoucnu chtěl lítat v FSEconomy (virtuální letecko-ekonomický online svět), tak opravy v REP by se měly dát hradit za virtuální dolary vydělané v FSE (tohle by mělo být umožněno v některém budoucím updatu REP).
Reality Expansion Pack se dá koupit i na defaultní C172 a Barona, takže za relativně malý obnos máš perfektní letadla.

Pro XPL je spousta výborně udělaných aeroklubových letišť v ČR od Leguána (zde ke stažení).
Nedávno se tady probírala i LKPR konverze a její úpravy- prohledej fórum.
Výborná věc na X-Planu je, že se při některých updatech aktualizují default letiště vytvořená uživateli ve WorldEditoru. Takových letišť je už teď spousta a značným tempem přibývají i 3D. To znamená, že i když lítáš po celém světě a máš sedat na nějakém neznámém malém lokálním letišti, tak máš solidní šanci, že letiště bude včetně budov a hangárů.
Pěkný přehled zde: https://x-plane.cleverest.eu

Pokud chceš jako VFR komunikovat s ATC, tak na to v XPL můžeš zapomenout (sice jsem zaslechl něco v tom smyslu, že se na VFR komunikaci pracuje, ale zatím prostě nic). Všeobecně i pro IFR lety je ATC v X-Planu vcelku špatný. Tady to zachrání snad jenom Vatsim nebo IVAO.
ATC ještě řeší různý addony, ty ale taky nejsou zdaleka perfektní (např. 124th ATC, Pilot2ATC).

XPL je ještě stále poměrně nešikovný na tvoření okolního provozu. Zase jsou tu addony, které tuhle situaci trochu zachraňují (World Traffic, LiveTraffic), ale vývoj v tomhle směru je ještě hodně potřeba.

Zatím není alternativa defaultních textur terénu (nepočítám ortho a zimní textury), i když i tady by se situace měla zlepšit viz. např. SFD Global nebo Orbx Global.

Zobrazení počasí (a především oblačnosti) se oproti XPL10 dost zlepšilo. V tuto chvíli si vystačíš i s defaultem. Alternativy tady jsou ale samozřejmě taky. Nejlepší možností je zatím asi ActiveSkyXP. Potom se ještě stále čeká na update xEnviro 1.10, který může být opravdu parádní (v což doufám), nebo taky ne. Uvidíme...

To by ve stručnosti stačilo




 

FSX vs X-Plane 11   10. 3. 2019 / 16:40
JirkaK
"Když už, tak jsou to třeba letadla vytvořená ještě pro XPL10 (nebo XPL9)."

To je problém hlavně org storu. Tam by se z toho jeden zblil, nechápu proč vůbec prodávají tak otřesné letadla. Pak jde vidět v diskuzích jak na to lidi nadávají, že když už překonali jak to vypadá, tak to buhužel pak funguje a lítá podobně jak to vypadá (tady pro ty zastánce letových modelů, v XPL stejně jako jinde záleží na tom jak to udělá autor, se lecjakým placeným letadlem je problém vůbec odstartovat, nebo aby to lítalo podle čísel), chce to opravdu vybírat a držet se jen pár ověřených autorů, vykašlat se na většinu toho co je v org store, zvlášť pokud to nemá aspoň 35 USD cenovku. V zásadě je jen pár kvalitních autorů GA letadel, což mimo jiné znamená i poměrně omezený výběr.



"Tady to zachrání snad jenom Vatsim nebo IVAO"

Nebo parádní PilotsEdge kde jsou řídící placení profíci a jejich nekvalitu můžeš reklamovat jako reklamace kterékoli jiné služby. PE garantuje 15 hodin denně, 7 dní v týdnu (až na cca 5 svátečních dní v roce). Území pokrývá přes 2800 letišť... 42 towered letišť... navíc přidává uměle simulovaný provoz aby na nebi nebylo prázdno.



"Zobrazení počasí (a především oblačnosti) se oproti XPL10 dost zlepšilo" .. "Nejlepší možností je zatím asi ActiveSkyXP"

AS XP nijak nemění zobrazení počíasí v XPL. V XPL je oblačnost velký problém, ani s placenými addony to není ono. ale to je hodně individuální.

 

FSX vs X-Plane 11   11. 3. 2019 / 07:55
biblbrox   
Ohledně toho Active Sky.

Pokud chceš, můžeš si i v Active Sky změnit zobrazení oblačnosti z defaultu na textury AS.

To ale opravdu nebylo podstatou v mém předcházejícím příspěvku o počasí...

 

FSX vs X-Plane 11   11. 3. 2019 / 22:18
JirkaK
jasný, zatím ale AS textury nedodává...
 

FSX vs X-Plane 11   12. 3. 2019 / 17:32
biblbrox   
Tak se podívej do adresáře Cloud Textures / High Res popř High Perf.
To je co? To nejsou textury které dodává AS?

Ještě jednou ale opakuju, že textury opravdu nebyly podstatou odstavce o počasí.
Podstatou bylo základní popsání možností počasí v XPL11.
 

FSX vs X-Plane 11   12. 3. 2019 / 18:10
JirkaK
Já se nepodívám, AS pro XP nemám, ani nepoužívám real weather (proto třeba SkyMaxx a ne xEnviro které má/mělo real weather automaticky).

Vycházím z citace autorů

Not a complete visual cloud rendering replacement

a jeden bod z něj mimo jiné je:

ASXP also features an optional high-performance photo-realistic cloud texture replacement with a simple texture installation wizard


A ano příspěvek nebyly textury, nicméně v tom kontextu to tak může vyznít, viděl jsem už dost diskuzních vláken kde se lidi čertili jak si koupili ASXP a mraky vypadají pořád stejně bídně.
 

FSX vs X-Plane 11   12. 3. 2019 / 18:19
xWing   
ASXP je engine, ne omalovanka na mraky.
A kto sa stazuje, ze marky su rovnake, tak je hlupak, co netusi aky ucel ma plnit ASXP.
 

FSX vs X-Plane 11   12. 3. 2019 / 18:30
JirkaK
Takže komentoval jsem tuhle posloupnost myšlenek a kontext:

- Zatím není alternativa defaultních textur terénu .....
- Zobrazení počasí (a především oblačnosti) ....
- Alternativy tady jsou ale samozřejmě taky. Nejlepší možností je zatím asi ActiveSkyXP.


zcela jasně to evokuje pocit že ASXP má nahrazovat textury/renderování oblačnosti, tudíž to může někoho zmást a bude zklamaný...

Ale ona je to svým způsobem pravda, ASXP skutečně nabízí kompletní náhradu renderování oblačnosti, ale také víme že tato featura tam zatím není a pokud to půjde dobře, bude nejdříve na konci letošního roku.
 

FSX vs X-Plane 11   12. 3. 2019 / 20:59
mano
myslel som si ze po navrate si sa aspon trosku uvedomil co sem mas pisat.. ale naopak tvoje prispevky su este horsie ako boli pred tym.. takze su zbytocne, skoda ze sa tvoje konto neda schovat
 

FSX vs X-Plane 11   12. 3. 2019 / 21:12
biblbrox   
Já to už radši ani nekomentuju.
 

FSX vs X-Plane 11   10. 3. 2019 / 14:36
MzM   
Za mě a za vrtulníky, i když už lítám na PC jen PhoenixRC, tak:
ve FS9 jsem začal vrtulníky. V Xpl10 byly MNOHEM lepší. FSX umělo vrtulníky ještě hůř jak FS9.
Takže jestli P3D pokračuje v dynamice vrtulníku podle FSX, tak na vrtulníky jiná volba jak XPL není.

 

FSX vs X-Plane 11   11. 3. 2019 / 17:21
Vita Zenisek
Blby je, ze pro XPL 11 je vyber jeste omezenejsi, nez pro XPL 10.
Vim v podstate o trech, oblibenost dle poradi:
- Bell 407 (placeny Dreamfoil)
- Bell 429 (free, zalzoeny na X-Trident pluginu pro 412)
- Bell 412 (Placeny X-Trident)

Zbyle vrtulniky od Dreamfoil zatim upravene nejsou a asi jen tak nebudou

Cabri od VSKYLABS je uplne mimo, chova se spis jako dron a pokud clovek vypne v PM ty stabilizace, tak to stejne stoji za prd - vykon mimo a chovani "fenestronu" taky. A ten jejich minivrtulnik jsem nemel ani odvahu zakoupit.

Default Sikorsky je tez nejakej divnej. Zlatej default Bell-206 do desitky. Nebyl sice buhvi jak vymodelovanej, ale aspon hezky lital.

 

FSX vs X-Plane 11   11. 3. 2019 / 21:28
oldboy
Vito tak ze vsechny ty krasne vrtulniky z xplane 10 muzu vyhodit z pocitace. Nepujde to nejak pretransformovat do xplane 11?

S pozdravem Karel
 

FSX vs X-Plane 11   11. 3. 2019 / 22:20
JirkaK
To asi záleží jak moc měnili parametry. I některé letadla z XP10 nejdou v XP11, měnily se charakteristiky motoru, ground handling etc a moc tomu nejde pomoct ani ruční modifikací, navíc textury a další XP11 featury to vůbec nepřidá. Třeba developeři vydají update, třeba zdarma, nebo taky placený nebo vůbec
 

FSX vs X-Plane 11   12. 3. 2019 / 08:13
MzM   
XPL11 už jsem si nepořizoval, ale v XPL10 byl hezký MD500 tuším od nemeth designs?
 

FSX vs X-Plane 11   12. 3. 2019 / 11:04
oldboy
Jj ten take patril mezi me oblibene. Skoda. Znova to kupovat to se mi zrovne moc nechce.

S pozdravem Karel
 

FSX vs X-Plane 11   12. 3. 2019 / 11:15
Vita Zenisek
To me by se i chtelo, ale neni jaksi co...
 

FSX vs X-Plane 11   13. 3. 2019 / 11:42
OndraT
Víťo celkem by mě zajímalo, co si myslíš o tomhle? Kdosi pracuje na tý defaultní XP10 Bell 206ce https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/50915-bell-206-19-preview-helicopter/

Jinak jsem maličko smutnej z tvýho popisu jak lítá Cabri, trošku si zakládám na tom, že JMH ví, co dělá
 

FSX vs X-Plane 11   14. 3. 2019 / 10:40
Vita Zenisek
Zatím se toho moc říct nedá. Je to hodně syrové. Má to hezké zvuky, při vzletu mě překvapilo, že to chce samo couvat (heliny se většinou derou šikmo dopředu, podle toho, jak se jim točí rotor) a ji6 v popisu mne překvapila poznámka o autorotacích a spojce. Je to turbina, takže by tam žádná spojka být neměla.
Nicméně tam něco takového je (asi svařeného), takže to neautorotuje.
 

FSX vs X-Plane 11   13. 3. 2019 / 12:08
Gripen
..."jiná volba jak XPL není. "

Pouze si dovolím připomenout, že pořád ještě existují vrtulníky v DCS.
 

FSX vs X-Plane 11   13. 3. 2019 / 13:23
Willhelm   
Dobrá připomínka pod kterou se podepíšu, mít v XPL civilní Mi-8 na úrovni toho co člověk zná z DCS je asi vlhkým snem každého XPL mixéráře. (A myslím, že filozofie kokpitu a UI např. Tu-154M v XP a Mi-8 v DCS od sebe nejsou zas tak daleko, takže to asi není o tom, že by to nešlo). Osobně mám s DCS problém hlavně kvůli "destrukčnímu" zaměření, ale jak dokazuje Oilmen kampaň, tak to jde a to včetně takových atmosférických prvků jako je vzájemný pokec posádky jak kdo zvládal kocovinu, štenkrování navigátora narážkama na možnosti zakufrování, komentování bordelu v "civilním sektoru" atd.. UH-1 mi po Mi-8 přišla jako "slabý odvar" co se týče stroje i UN kampaně. A čistě vojenské stroje Ka-50 a Gazelle mě prostě už neberou. Takže DCS s celkem čtyřmi vrtulníky na tom není oproti XP nijak extra líp. (Pokud se shodneme, že v XP11 jsou solidně lítatelné B412, B407 a B429 a s přimhouřeným okem poslední verze H145 T2 a default S-76, vím ještě o AW139, ale když jsem četl zkazky o krádeži tohoto projektu, měnění identit tvůrce, aktuální způsob prodeje atd., tak do toho jsem nešel, takže osobní zkušenost chybí).
 

FSX vs X-Plane 11   13. 3. 2019 / 14:44
xWing   
A navyse...v DCS si nezaletis z Kosic do Karlovych Varu
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ