FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 19. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
freesync vs FSX Jeden příspěvek | Celý strom
freesync vs FSX   28. 3. 2019 / 12:53
charlesko
Zdravim vas.
Neviem ci to uz tu bolo prepierane,ale mam dotraz ci ma technologia freesync u monitorov s touto funkciou nejaký konkretny prinos pre letecke simulatory FSX,P3D resp Xplane pripadne ci ma niekto konkretnu skusenost.
Dik
Charlesko
 

freesync vs FSX   28. 3. 2019 / 15:40
JirkaK
Je tam stejný přínos jako v jakémkoli jiném nasazení. Dokáže to přizpůsobit fyzické překreslování obrazovky aktuálním FPS.

U FreeSync monitorů pozor na to v jakém rozsahu FreeSync pracuje, často je to třeba jen mezi 48-60Hz, jen málokteré FreeSync monitory umí synchronizovat pod 48Hz, to je výhoda G-Sync, tam to zvládá každý monitor v plném rozsahu od 1Hz do max obnovovací frekvence.

Problém je když tvé FPS jdou mimo rozsah adaptivní synchronizace, tak to nijak nepoznáš, u levného freesync monitoru tedy FPS pod 48 = žádný FreeSync, stejně tak když FPS jdou výš než je max frekvence.

Jelikož letecké simulátory nejsou esport hry, hlavně to není střílečka s potřebou co nejrychlejší reakce, tak reálný přínos FreeSyncu, stejně jako GSync či adaptivní synchronizace dle VESA standardu je naprosto nulový. A není fakticný rozdíl od použití V-Sync.

V-Sync má totiž jedinou nevýhodu a sice v tom že spočítaný snímek čeká na refresh monitoru a tím pozorovatel vidí na monitoru situaci s nějakým zpožděním, profesionální esport hráči a frikulíni to pociťují, normální lidi to nevnímají. Adaptivní synchronizace zobrazí snímek hned jak je k dispozici, tudíž na něj ten hráč může reagovat rychleji.

Někdo tvrdí že obraz je s adaptivní synchronizací plynulejší, ale to zpochybňuji, u her jsem si zvykl že je hraju na 60FPS (refresh monitoru), přesně, nemám ani o chlup víc, nemám ani o chlup méně frametimes jsou konzistentní. Když dojde k poklesu (extra náročná scéna například) tak to cítím že obraz není plynulý a je jedno zda je to jen V-Sync nebo adaptivní synchronizace, jednoduše vidím že průběh už není konstantní. Osobně kombinuju VSync a adaptivní synchronizaci, v rozsahu adaptivní synchronizace se to přizpůsobuje, zároveň nejdu s FPS nad max refresh rate monitoru a pod rozsah monitoru mi to opět drží pohromadě vsync.


Btw Freesync funguje jen s grafikou AMD, a zvlášť na X-Plane si koupí grafiku od AMD jen totální jelito. AMD grafiky mají cca o polovinu horší výkon než by se očekávalo (ve srovnání s herním výkonem a porovnáním s konkurencí), podobně je to s procesory, Ryzeny už sice mají IPC téměř srovnatelné s Intelem, ale proti top intelům jim chybí hodně na frekvenci. Třeba Ryzen 2700X má výkon jako měla má stará i7-4790k na 4.6GHz, ale aktuální 8700k na 5GHz je o 50% výkonnější než 4790k tedy i než ten ryzen (v cpu heavy scénáři)...

NVIDIA nedávno pustila adaptivní synchronizaci dle VESA standardu na všechny grafiky generace Pascal a Turing (a Volta, ale počítám že to nikdo rozumný na hraní nekupoval), takže netřeba GSync monitoru. FreeSync je vlastně nadstavba VESA standardu od AMD, tady pozor, FreeSync může běžet přes HDMI, VESA standard funguje jen přes Display Port, některé FreeSync monitory podporují synchronizaci jen přes HDMI a to i když mají DP.
 1x  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ