FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 16. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Autorotace Jeden příspěvek | Celý strom
Autorotace   7. 4. 2019 / 18:10
MzM   
Ano. Na autorotaci je potřeba energie. Velká výška znamená čas a energie. Každý vrtulník má definované oblasti rychlosti a výšky, kdy je schopen v případě výpadku motoru bezpečně přistát (https://en.wikipedia.org/wiki/Helicopter_height%E2%80%93velocity_diagram).
Na autorotaci se u velkých vrtulníků používá spíš energie stroje (dopředná rychlost), energie rotoru se použije až opravdu na konci, kdy se z vírníku na dobu než se spotřebuje energie rotoru opět stává (může stát) vrtulník.
Pouze (nebo většinově) enerii rotoru je možné také použít, ale používá se v případech, kdy je rotor schopen "nabrat" více energie jak je to v případě dopředného pohybu (a plachtění jako autogyro). To je možné hojně vidět u RC vrtulníků, kde bývá velký a relativně těžký rotor (proti zbytku stroje) a v tomto případě je výhodnější použít spíš energii rotoru. Na youtube se dá příkladů nalézt mnoho...

Osobně mám vyzkoušenou autorotaci s kilovým klonem T-Rex 450. Pouze na "vrtuli" padá jak šutr, takže v tomto případě je lepší použít více energie dopředné. Ale i tak se mi jedno (ze dvou) autorotačních přistání povedlo tak, že po něm byl vrtulník schopen dalšího letu.
 
Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ