FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 20. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-Europe 3.0 je venku Jeden příspěvek | Celý strom
X-Europe 3.0 je venku   10. 10. 2019 / 08:33
JirkaK
Dnešní disky s 256MB cache jsou ve většině případů SMR disky. Šindelový zápis (hustší záznam stop na plotně - víc dat na plotnu - ale nutný přepis okolních stop) může při fragmentovaném disku plných malých souborů znamenat že zapsat těch 15GB pidi souborků může trvat i HODINY. Sám jsem se se SMR diskem napálil. Poznal jsem to samo až při vyšším zaplnění disku, tedy po lhůtě k vrácení, kdy zápisy běží strašně pomalu a response time je někdy i 20000ms - ano 20 sekund. Přitom jsem si místo Baracudy mohl koupit Iron Wolfa, který SMR nemá a stál při 6TB asi 3 stovky víc. U WD jde SMR poznat z nějakého modelového čísla, u Seagate vůbec. Výrobci samozřejmě parametr SMR ve specifikacích nijak neuvádějí, takže je to těžké předem zjistit. První fakt je právě těch 256MB cache. Ta právě zakrývá práci s pár menšími soubory, kdy faktický zápis disk udělá v době nečinnosti. Ale 256MB pro 10-20GB addony k simulátoru nestačí.

SMR je fajn na ukládání velkých souborů se kterými se příliš nepracuje - archivy/zabalené zálohy. Přesně na to dnes ta Barracuda slouží, je v USB rámečku s UASP protokolem (USB rámečky bez UASP mají problém s paralelním přístupek, rámeček s UASP protokolem nepoznáš rychlostí od disku zapojeného přímo na SATA port v desce, u mě v sekvenčním čtení/zápisu dokonce o pár MB/s rychlejší než na interním řadiči)
 
Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ