FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-Plane Vulkan info Jeden příspěvek | Celý strom
X-Plane Vulkan info   12. 10. 2019 / 10:29
biblbrox   
Včerejší info od Bena Supnika
https://developer.x-plane.com/2019/10/x-plane-11-40-beta-8-anda-roadmap-update/

Popisoval i plánovanou změnu fyziky v 11.40, to sem ale dávat nebudu (je to v odkazu).
Vypíchnul jsem jenom část zabývající se implementací Vulkanu.



Vulkan and Metal

X-Plane 11.50 will be the next major patch once X-Plane 11.40 is out of beta, and it will feature Vulkan and Metal support.

The marketing guys showed the Vulkan build of X-Plane live at Cosford last week; that build did not have any support for texture paging. Since then, Sidney has a basic texture paging implementation running, so hopefully we’re in good shape to get this into developer’s hands after 11.40.

Our expectation for add-on compatibility is:

Add-ons doing supported things, like 2-d panel drawing and UI should just work in Vulkan and Metal – we’ll take bug reports to fix compatibility issues.
Add-ons doing unsupported things won’t work in Vulkan and Metal at all. Your 3-d drawing callback won’t be called, or your attempt to grab internal GL resources will just fail (because none of our resources are GL).
X-Plane running under OpenGL should “just work” for pretty much every add-on, including ones doing sketchy things, and should be faster than 11.40 but not as fast as Vulkan or Metal.

I expect the Vulkan beta to be a relatively long one. We want it to start this year, but it probably won’t end this year, and my guess is that initially Vulkan will be fantastic for some users and will crash for others. During the beta we’ll gain useful information about how well Vulkan works “in the field” for different cards and drivers.

One reason I am looking forward to the Vulkan beta: we now have tremendous visibility into what the rendering engine and driver are doing. With OpenGL, the driver was often a black box. We still get reports of “the 3-d mouse in VR make my machine really slow” and frankly, we may never know why this happens to just some users and not others with the same hardware, drivers, and version of X-Plane.

With Vulkan and Metal it is going to be different. A lot more of the graphics work happens inside X-Plane, and the work that happens inside the driver is much more predictable, bounded, and can be viewed via modern profiling tools.

So while we will have a lot of debugging to do based on user feedback, it should be straightforward to get the information we need to really make the Vulkan renderer scream.
After Vulkan

It’s a little too soon to discuss what comes after Vulkan, but I can say this: for almost two years now, Sidney and I have been rewriting the rendering engine with a rather strange goal: performance and predictability, but with the same visual output. So anything that looked ugly on the screen is supposed to keep looking ugly. Vulkan was a change of the how but not the what of our rendering engine.

Once Vulkan is out the door, that all changes. We have a number of fundamental changes we want to make to how we deal with light, with the atmosphere, with color, and with organizing our frame. Once we have Vulkan, we get to use it as our foundation for what comes next.

 

X-Plane Vulkan info   12. 10. 2019 / 12:16
OndraT
Já jsem toho dneska moc nenaspal (jako každou noc za poslední 4 roky), tak budu trošku jízlivej :

Vida, tady už Ben ani nepíše obligátní "Vulkan neznamená vyšší framerate" nebo "pokud jste limitováni GPU, neočekávejte nárůst výkonu na Vulkanu". Teď už se o výkonu nepíše vlastně radši vůbec nic .

Čuchám další bouři ve sklenici vody, až beta Vulkanu vyjde, hodně lidí bude asi zklamaných, možná i včetně mě, taky bych rád viděl svých 8 jader makat trošku svižněji (ale jsem realista a vim, že Vulkan je low-level API a to, co třeba OpenGL nebo DirectX dělají pomocí knihoven samy, že to si vývojář musí napsat prakticky od základu sám, skoro). Tak ještě ty věci, co se dotýkají vizuálu - za mě například vykreslování počasí do větší vzdálenosti a plynulejší změny počasí, vyřešit doskakování autogenu, který je v noci vcelku nepříjemný a byl bych vcelku spokojenej (Austinův non-towered ATC je už zase asi dávno u ledu, i když vloni to byl v Laminaru vcelku hit ; asi nemá čas, musí nabíjet Teslu a spíchnout si pár vedlejšáků, protože bude potřebovat koupit nový baterky do Tesly ).
 

X-Plane Vulkan info   12. 10. 2019 / 15:51
xWing   
Na fore o X-Ivap som sa docital, ze cez Vulkan nemusi fungovat X-Ivap klient pre online lietanie, kedze je robeny pre OpenGL.
Tak dufam, ze OpenGL bude stale zive aj po finalnom Vulkane, lebo vyvoj X-Ivap je uz aj tak dost pomaly ak vobec nejaky.
 

X-Plane Vulkan info   12. 10. 2019 / 16:12
Willhelm   
No já hlavně doufám, že už brzy bude nový x-ivap, protože ten font je už teď naprsoto nečitelný. Minulý měsíc jsem přešel na nový monitor a na něm už je luštění těch x-ivapových blech skoro mission impossible.
IVAO musí dělat nové klienty, protože na ty staré nemá žádné práva, zdrojáky atd. Trochu se bojím, že kdo bude chtít lítat online bude muset zůstat u 11.40. Ale docela se ztotožňuji s Ondrou - a chladím vášně nejen co se týče FS2020, ale i vývoje XPL a jeho addonů.

Přechod 11.50 na Vulkan je největší vývojové sousto v celém vývojovém cyklu XP11. Pokud to dobře chápu po 11.50 už bude následovat beta XP12. Změna za OpenGL na Vulkan bude kupec problémů, a když píšu kopec, tak nemyslím Milešovku, ale spíše Grossglockner. Očekávám, že vetšina placených i free addonů nebude kompatibilní. A myslím si, že si to LR uvědomuje a intenzivně řeší něco jako SW můstek - tedy jedeme přes Vulkán Hrádek, ale pak hned podsuneme funkce starého OpenGl rozhraní pro maximální zachování kompatibility. Protože ukončit vývojový cyklus XP11 něčím na čem by nefungovaly addony pro XP11 tvořené by zvedlo velkou vlnu nevole.

Ale stejně jako v případě FS2020 i tyto úvahy jsou spíše jen spekulacemi a budeme si muset počkat jak se vyvrbí realita.
 

X-Plane Vulkan info   12. 10. 2019 / 17:19
OndraT
Ad původní obsah - toho bych se nebál. Nedávno myslím takovej ten jeden z nejnovějších členů jádra LR (mladej kluk a docela našláplej) rozchodil A319 od Tolisse pod experimentální Vulkan verzí XP11 a to bez jakýchkoliv úprav na straně éra (druhá věc je, co všechno musel pod Vulkanem v simu naohýbat tak, aby ten Toliss chodil, něco jako ovladače NVidia jdou na ruku vývojářům vždy těch nejnovějších her a to i za cenu toho, že se pokazí něco v ovladačích, co už léta bylo stabilní ).

Otázkou zůstává dopad na výkon, podle mě je nasnadě, že lítat s OpenGL érama pod Vulkanem by mohlo výt pomalejší, než pod OpenGL. Ale jak píšeš, brod je ještě daleko a navíc já mám kraťasy, takže jsem krytej.
 

X-Plane Vulkan info   12. 10. 2019 / 16:13
mano
x-ivap klient bude zachvilku na ivao out... uz teraz je v beta testovani novy klient ktory ma zarucit funkcnost a spravnost..
 

X-Plane Vulkan info   12. 10. 2019 / 16:17
xWing   
Tieto sluby o novom x-ivap citam uz vela rokov a uz tomu neverim.

 

X-Plane Vulkan info   12. 10. 2019 / 16:21
mano
bohuzial povodne vyvojarsky team si zobral.zdrojaky a nesmu sa pouzivat.. takze novy team musel zacat od znova a riesi sa to, aspon sa tvaria... ja osobne som bol.sklamany ze ivao ako velka siet a nevie poskladat jeden addon bohuzial... vsade ide len o peniaze.. co je smutne
 

X-Plane Vulkan info   12. 10. 2019 / 17:55
Willhelm   
Na druhou stranu - kolik platíme za lítání na IVAO?
Pilot Edge si účtuje 20 resp 35 dolarů za měsíc. A pokrývá půl/celou USA.
Ale za ty peníze si asi mohou dovolit zaplatit ledacos.
IVAO je odkázáno na to že:
1. Najde ve svém středu někoho se znalostma a schopnostma něco naprogramovat.
2. Ten dotyčný si najde dostatek volného času aby něco začal a dotáhl do konce.

Nevím, ale budoucnost IVAO nevidím zrovna růžově, protože ano doba přeje projektům ze kterých kapou peníze a to pokud možno pravidelně každý měsíc.
 

X-Plane Vulkan info   13. 10. 2019 / 21:35
JirkaK
Jj, Pilots Edge hlavně nabízí 100% coverage podporovaného území v jasně deklarovaných časech, člověk nejříve nemusí hledat místo kde si může zalítat s řídícím. Další fakt je, je to služba, dá se reklamovat pokud je člověk nespokojený, kvalitu mimo jiné zajišťují i někteří řídící, kteří řídí provoz i v reálném životě, nestojí to na amatérech.

A aby doba takovým projektům nepřála, však měsíční poplatek za PE by nestačil ani na rozumnou večeři v restauraci.
 

X-Plane Vulkan info   13. 10. 2019 / 22:50
OndraT
Mně se na PE mj. líbí, že se i zaobíraj takovýma "nepodstatnýma" věcma jako jsou síla a kvalita radio signálu v závislosti na vzdálenosti nebo stínění radiosignálu okolním terénem apod. Teda viděl jsem nějaký beta video z budoucí verze PE klienta někdy letos, možná už to normálně nasadili do sítě. Ale na PE bych si stejně netroufl vůbec (vím, je to jen o tréninku).
 

X-Plane Vulkan info   14. 10. 2019 / 10:49
petuna1
To si nesmíš davat koňská vejce.
 

X-Plane Vulkan info   14. 10. 2019 / 11:21
Willhelm   
Jirka zásadně fičí na hadích stehýnkách a masožravých bramborách.
 

X-Plane Vulkan info   14. 10. 2019 / 11:41
mano
preto je odporucane sa s nim nezapajat do rozhovoru.. potom tep a tlak ostavaju v norme
 

X-Plane Vulkan info   16. 10. 2019 / 12:49
JirkaK
Zajít do levné restaurace, a tím myslím opravdu to nejlevnější, s obsluhou, třeba US vyjde pro dva k 40 USD. To se bavíme o tom nejlevnějším, když nepůjdu po nejlevnějších, tak se bavíme o 50-60 dolarech, když si člověk moc nevyskakuje. Zajdi si na západ od nás na večeři do restaurace, zajdi si třeba u moře do restaurace, třeba v oblíbeném Chorvatsku. Zajdi si do kvalitní české restaurace... Opět se bavíme že večeře běžně v hodotě několika set není problém.
 

X-Plane Vulkan info   13. 10. 2019 / 21:29
JirkaK
Ano budou dvě verze, OGL a Vulkan. Počítám že XP12 už bude čistě Vulkan, držet dvě verze je pro tak malý tým nemyslitelné
 

X-Plane Vulkan info   20. 10. 2019 / 12:09
OndraT
Včera na FB LR, resp. "X-Plane by Laminar Research":

"We're getting closer and closer to releasing Vulkan support for X-Plane 11. Here are the results from some of our internal speed testing!

The Nvidia graph was made with the extreme quality preset with real time reflections and the AMD graph was generated using the high preset in the sim. We expect the OpenGL side to get an EXTRA speed bump as well but that isn’t reflected in the graphs yet. Exciting stuff, folks!"



16423 B / 640 x 398 / 1.png
15896 B / 640 x 398 / 2.png
 

OT: X-Plane Vulkan info   25. 10. 2019 / 09:03
MzM   
...a já jsem myslel, že tenhle Vulcan:
10476 B / 678 x 381 / Avro-Vulcan-XH558-Flight-Waddington-678x381.jpg
 

OT: X-Plane Vulkan info   25. 10. 2019 / 09:11
Willhelm   
A já zas myslel na Vulkan Hrádek - ale teď čtu v 100+1 českých zajímavostí, že tam to s programem Vulkan zabalili v roce 2006...
 

OT: X-Plane Vulkan info   25. 10. 2019 / 13:35
OndraT
Holinky hodinky!
 

OT: X-Plane Vulkan info   25. 10. 2019 / 14:47
PT
...příliš velké a nehodí se než ku létání...
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ