FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
XP11 - vytížení procesoru Jeden příspěvek | Celý strom
XP11 - vytížení procesoru   21. 1. 2020 / 11:33
Jennik   
Zdar vy letci

Trochu jsem upgradoval starší počítač ve snaze nakopnout výkon na příležitostné hraní a poletování. Moje i7 930 zatím stačí na vše, tak jsem dokoupil RAM na 12GB a pořídil z druhé ruky GTX 1060 s 6GB

Zatímco prakticky všechny herní tituly mi teď jedou na ultra detaily minimálně 30fps, XP11 pořád odolává. Grafika pomohla, paměť taky, minimálně je teď velmi stabilní ve framerate, ale nedostanu se na 30, aby to vypadalo, jak bych si přál.

Myslel jsem, že brzdí procesor a odhodlal se vyzkoušet přetaktování. Celkem pohodlně jsem i7930@2,8 dostal na 3,3 (pak stáhnul na 3.2, nelíbila se mi teplota přes 90° dokud nekoupím lepší chlazení.)

A ono nic moc Těch 15% výkonu prakticky bez vlivu. A pak koukám na procesy a vidím, že při běhu XP11 je procesor vytížený kolem 40%, přes 50% to nejde?

Jak donutit počítač věnovat XP11 více procesorového výkonu?

 

XP11 - vytížení procesoru   21. 1. 2020 / 12:16
OndraT
Bohužel nijak. Narážíš na limit OpenGL a XPlane. OpenGL podpora multithreadingu je pro programátory dost ošemetná věc (jako kdyby sám multithreading nebyl) a bohužel OpenGL s tím neumí pracovat moc dobře.

A určitě se vyhni srovnávání simulátorů s hrami. To jsou dva úplně odlišné světy, u her (až třeba na nějaké masivní strategie) většinu práce dělá grafika. U simulátoru spoustu věcí dělá procesor. U XPlane se tohle v budoucnu změní s příchodem Vulkanu a Metalu, ale zázraky taky nečekej, kor na slabším PC. I když se slabším procesorem a relativně rozumnou grafikou bys mohl nějaké citelnější zrychlení pocítit, protože právě dost věcí s Vulkanem převezme graf. karta. Nicméně podle prvních interních beta testů je nárůst framerate citelnější s AMD (protože jejich OpenGL driver je tristní), řádově až desítky procent, s Nvidia už ne tolik, řádově spíš jen procenta.
 

XP11 - vytížení procesoru   21. 1. 2020 / 16:57
Atarian   
Rekl bych ze to znamena, ze procesor neni v Tvem pripade ten nejslabsi clanek.
Cely proces brzdi jina komponenta (pamet/deska/grafika/??)
Takze donutit pocitac, aby venovat XP11 vice procesoroveho vykonu nejde, protoze nema co by pocital.... Ty ukoly ktere dostava zvada na 40% sveho vykonu a vic prace pro nej proste neni, protoze mu ji nestiha dodavat jina cast z celeho retezce...
 

XP11 - vytížení procesoru   21. 1. 2020 / 17:18
OndraT
"Rekl bych ze to znamena, ze procesor neni v Tvem pripade ten nejslabsi clanek."

Pro srovnání - míval jsem i5-4670, v XP10 se s ní dalo celkem létat ma plné detaily v 1920x1080 kolem 30-40fps, v závislosti na tom, jestli byl ve scenérce třeba nějaký custom mesh nebo autogen + ortho. Ale v XP11 už ten procesor přestával stíhat a držet rozumný framerate (pro mě alespoň 30fps). Troufám si tvrdit, že nejslabší článek není 10 let starý procesor, ale - 10 let starý procesor + deska + pomalejší paměti (podle specifikací umí 930 DDR3 jen 800 nebo 1066Mhz).

V kombinaci s OpenGL a takhle namáhavou aplikací, jako je simulátor, to je podle mě smrtící kombinace.
 

XP11 - vytížení procesoru   21. 1. 2020 / 17:26
Atarian   
Myslel jsem to tak, ze to neni otazka rychlosti procesoru (v jeho pripade). Jakekoliv zvyseni rychlosti procesoru se podepise na tom, ze se snizi jeho vytizeni (treba z 40% na 30%). Dana aplikace ale nepobezi rychleji.

Jasne ze pokud budes upgradovat pamet nebo desku, tak navyseni rychlosti prenosu dat musi podporovat vsechnt komponenty v retezci, tedy i procesor. Pokud ne, tak by se tim nejslabsim clankem stal prave on
 

XP11 - vytížení procesoru   21. 1. 2020 / 17:42
OndraT
Jj, rozumím, jaks to myslel. Mj. jsem si poznáním, co znamená vyvážená sestava kdysi prošel osobně, stálo mě to pár tisíc, ale od těch dob jsem zas o něco chytřejší (například nákup GTX760 k Core2Quad nebyl dobrý nápad, skončil samozřejmě výměnou celého zbytku PC, protože grafiku neměl procesor čas krmit ). Zkušenost k nezaplacení!
 

XP11 - vytížení procesoru   24. 1. 2020 / 09:15
SONP   
Já myslím, že by na to pomohlo turbo od Jirky Richtera!
 

XP11 - vytížení procesoru   24. 1. 2020 / 09:21
OndraT
Obávám se, že tomu by nepomohlo ani Super TURBO . Ježiš, to byly krásný časy, na TDK-čkách se mi dařilo roky uchovat i hry nahraný v 6000 .
 

XP11 - vytížení procesoru   24. 1. 2020 / 12:09
xWing   
Hosi neblbnete...Ja som bol rad za 2000 a som netusil, ze to slo aj rychlejsie
 

XP11 - vytížení procesoru   24. 1. 2020 / 17:12
Atarian   
No. A to ja jsem spoustu let vubec netusil o existenci nejakeho Turba a tak jsem vsechno tahal standardem s rychlosti 600 baudu!
Takova Kennedy Approach byla hra na celou jednu stranu 90 minutovy kazety!
Pravdepodobnost "BOOT ERROR" pri takovy delce nahravky byla nekde kolem 50%
 

XP11 - vytížení procesoru   24. 1. 2020 / 17:30
xWing   
Kennedy Approach som mal prvy krat uz pri 2000, ale najdlhsi load som zazil s 600 Rescue on Fractalus.
To bol 20 minutovy load a na konci bolo vzdy 50 na 50 Load Error alebo nieco podobne, alebo nejaky "check sum"
 

XP11 - vytížení procesoru   24. 1. 2020 / 17:51
Atarian   
Jo! Clovek pri standardu chodil kolem stolu po spickach
 

XP11 - vytížení procesoru   24. 1. 2020 / 18:16
OndraT
Hehe, kamarád spadl ze židle leknutím, když jsem mu Fractalus pustil doma, sice na malým černobílým Merkuru, ale už byla tma a jak vykočil alien na čelní sklo, bylo vymalováno (u někoho to vymalování mohlo být asi i doslovné, do hněda, sám jsem se taky vždycky hrozně lekl a to už jsem věděl, co může přijít).
 

XP11 - vytížení procesoru   24. 1. 2020 / 18:55
Atarian   
Baf!
4680 B / 183 x 106 / Frakulus.JPG
 

XP11 - vytížení procesoru   24. 1. 2020 / 17:01
Atarian   
Tak ale na 6000 baudu jsi musel mit hodne dobre sestelovanou hlavu na kazetaku!
 

XP11 - vytížení procesoru OT   24. 1. 2020 / 17:14
OndraT
Jj + vyndaný dvířka u kazeťáku (kazeta pak seděla víc rovně). Teda nám to aspoň všem pomohlo, rada kdysi dovezená z gdaňského Atari Klubu . 6000 (bylo to v baudech či v čem?) byla hranice udržitelnosti, vejš už to byla sázka do loterie. A samozřejmě jeden mohl zapomenout na kopírování na "jezevčíku".
 

XP11 - vytížení procesoru OT   24. 1. 2020 / 17:17
JirkaK
Ano u ukládání na kazetu se používala jednotka Baud, což je rychlost modulace signálu - počet za sekundu. U většiny těchto modulací platí 1 baud = 1bit/s ale některé typy modulací umí i více bitů na baud.
 

XP11 - vytížení procesoru OT   24. 1. 2020 / 17:23
JirkaK
A pro zajímavost,t řeba sinclair měl standardně 1365 baudů, pro nahrání plné RAM tak bylo potřeba 4m 48s záznamu. A když si člověk pošteloval v kopírovacím programu rychlost modulace, mohl jít celkem v pohodě na 3-4 tisíce baudů podle kvality přehrávače. Vyšší rychlosti už byly hodně nespolehlivé ale bylo možné vzácně dosahovat nějaký 9-10k. Co jsem četl tak když to dnes někdo zkouší loadovat z MP3, tak dokáže jít i na 14 tisíc baudů.
 

XP11 - vytížení procesoru OT   24. 1. 2020 / 17:50
Atarian   
Pockej. Tobe fungovalo kopirovani na dvojceti? Ja myslel ze diky zpusobu jakym Atari zapisuje na kazetu to neni mozny. Samozrejme ze jsem to zkousel ale neslo to a zavidel jsem jinym platformam, kde mohli v pohode takto kopirovat programy/hry.
 

XP11 - vytížení procesoru OT   24. 1. 2020 / 18:13
OndraT
No, přeci jen je to už nějakou tu dekádu a jelikož jsi mě svým dotazem zaskočil, tak si teď nejsem vůbec jistej . Ale já myslím že jo, nebo ne? Nebo že bychom kopírovali jenom kazety v "normálu" (tak jsem říkali ne-Turbu)? Je pravda, že zážitky ze super doby s mým "hnědým hovnem", jak tenkrát moji 800XL závistivě nazval spolužák, jsou dost ve stínu následných mnohem aktivnějších let s Amigou (grafika, články do Atlantida News / Amiga Review a hlavně super demo-párty každý rok ).
 

XP11 - vytížení procesoru   21. 1. 2020 / 18:51
Willhelm   
Pro srovnání moje sestava: i7-6700, 32GB RAM, GTX1080 - 8GB.
Když používám XP11 tak většinou běží LittleNavMap, Firefox, Thunderbird, NetSceneryX + kopa nějakých pracovních programů pokud letím Long Haul. Procesor jede v průměru na 25% sem tam se přehoupne přes 40% vytížení, grafika fičí skoro naplno. Detaily skoro max, FPS v rozmezí 40-80, dle éra a scenerky. Řekl bych, že je to tak jak píše Atárko - to není bug, ale fíčura OpenGL. Procesor se nefláká, ona pro něj není práce...
 

XP11 - vytížení procesoru   22. 1. 2020 / 07:26
ltow
Zdar,
Nezazněl jeden podstatný detail. Tvoje CPU má 4core a pokud jsi si nehrál v BIOSu tak 8 threadů. Těch 40% je průměr zatížení přes všechny core/thready. Kdybys sis pohrál s affinity hlavního procesu XPL tak aby běžel stále na stejném core, Tak uvidíš, že jeden core má 100% a ostatní mají 10-20%.

Tvoje CPU je na XPL na ..... Nic.

A s timhle nepohne ani Vulkan. Vulkan pouze umožní do budoucna lépe paralelizovat procesy, ale to se velmi pravděpodobně bavíme až o XPL12. Do té doby potřebuješ něco jako 9700K nebo 9900K a k tomu odpovídající grafiku - na 4K RTx2080 a výše. Pak si budeš moci dovolit ultra detaily s rozumným fps.

Jinak kdybys ses podíval na X-Plane.org do fóra, tak takových dotazu jako ten tvuj jsou tam desítky.... Stačí číst...
 

XP11 - vytížení procesoru   23. 1. 2020 / 21:50
JirkaK
S první částí souhlasím první generace core je bída ve srovnání s Sandy Bridge, ono je to skoro podobně výkonné jako ty C2Q. Nicméně Sandy je dnes na konci své užitečnosti pro hraní/simulování.

Nesouhlasím s tím že potřebuješ 9700k nebo 9900k, Aktuálně, pokud budeš mít podařeno i3-8350k, tak ji nataktuješ na 5GHz jako tu i7 a i9 a v X-Plane bude mít stejný výkon.

Ale... taktovací CPU, taktovací deska, moc peněz, málo muziky. Dokud nevyšel Zen2, Intel byl jasná volba, s Zen2 tu máme Ryzen 5 3600, má asi 92% výkonu té 9700k, za polovic ceny. Samo pokud chceš TOP výkon, bude i7/i9 jistota, ale proč?

Osobně mám 8700k a po OC ten ryzen prohraje o 10%, kdybych dnes musel kupovat náhradu, koupím právě R5 3600.

RTX2080 = RTX2070 Super ale levněji, na 4k ale stačila i GTX1080, což je výkonově jako RTX2060 Super.

Můžeme se bavit že s příchodem Vulkanu a trošku ulehčené CPUčku na režijích OGL se výkon trochu zvedne. Ale s Vulkanem bude těžit hodně AMD. Aktuálně AMD grafiky podávají otřesný výkon protože AMD má fakt špatné OGL drivery. S Vulkanem lze čekat i 40% výkonu navrch u AMD kartet, pak, pokud to chceš jen na X-Plane, nezajímá tě DLSS, RT, nevyužiješ NVENC atp... tak RX5700 XT bude správná volba, srovnatelný výkon s 2070 Super, ale levněji

A záleží co si bude moct dovolit, to záleží na scénáři, na nastavení, na všech addonech... V podstatě každý setup je jedinečný a nejde porovnávat výkon pokud nemáš replikovatelný scénář.
 

XP11 - vytížení procesoru   23. 1. 2020 / 21:55
JirkaK
http://www.comptoir-hardware.com/articles/cpu-mobo-ram/39273-test-amd-zen-2-x570-a-ryzen-7-3700x-ryzen-9-3900x.html?start=14

Je tam 3700X a 3900X, nicméně 3600 a 3600X jsou na tom stejně, jádra navíc nemají vliv a takty to má všechno +- stejné.

Rozdíl je 12% pro 9700k a 14% pro 9900k, sekl jsem se. 92% platí ve srovnání s mou 8700k
 

XP11 - vytížení procesoru   23. 1. 2020 / 22:20
JirkaK
https://www.youtube.com/watch?time_continue=303&v=Ctgkv-4TIzU kolem 5 minuty je tam graf, 3xxx ryzeny jsou na tom už fakt dobře. Deska + CPU cca 8 tisíc (B450+3600) vs 18 tisíc za 9900K(F)+Z390
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ