FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
R2 library - trávy Jeden příspěvek | Celý strom
R2 library - trávy   29. 2. 2020 / 19:10
Willhelm   
Jsem sám kdo si všiml, že v R2 nějak přestaly fungovat travnaté draped polygony?
(možná i další, ale asfalt a beton používám obvykle buď LR nebo MisterX)

Před dvěmi dny R2 oslavila čtyřleté výročí od své poslední aktualizace na http://r2.xpl.cz/ ze spoluautorů se zde vyskytují JM, leguan, Artoo a mano. Kdo teď administruje knihovnu? A měla by vůbec oprava pol souborů a např. doplnění nějakého LR decalu cenu? Většina free scenerek R2 používá - nejen v české kotlině. Tzn. že ty draped polygony buď nikdo nepoužíval, nebo si to lidi spravují individuálně, nebo mi někde utekla "aktuálnější verze". )
 

R2 library - trávy   29. 2. 2020 / 20:01
leguan
Na aktuální verzi se právě pracuje. Ty polygony z R2 nepoužívám, tak nevím......
Co na nich nefunguje? Vůbe se nezobrezují ? ....zkus popsat problém....
 

R2 library - trávy   29. 2. 2020 / 20:33
Willhelm   
Ano vůbec se nezobrazí.

Tady je definice z R2:

A
850
DRAPED_POLYGON

TEXTURE ../../textures/povrch-2m.png
SCALE 25 25
SURFACE grass
LAYER_GROUP terrain 0

A tady z MisterX knihovny které fungují bez problémů:
A
850
DRAPED_POLYGON
LAYER_GROUP taxiways +2

DECAL_LIB Decals/apt_asphalt.dcl
TEXTURE Asphalt_1_Base.png
TEXTURE_NORMAL 1.0 Asphalt_1_NRM.png
SURFACE asphalt
SCALE 10 10

Myslím, že problém je v layer group. Dnes jsem Blendroval, zítra si zkusím zkopírovat z knihovny do lokálních zdrojů scenerky a zeditovat to.

 

R2 library - trávy   29. 2. 2020 / 20:36
mano
je pravda ze layer je zly.. tam nesmie byt 0 lebo potom vsetko co ma vacsie cislo ho zakryje
 

R2 library - trávy   29. 2. 2020 / 20:49
Willhelm   
Nejsem si jist, zkusmo jsem to ráno nakladl tak, aby přes to nic nebylo a taky nebylo nic vidět.
 

R2 library - trávy   29. 2. 2020 / 20:58
leguan
Dáváš to čistě na ortho? Nebo máš ortho, pak třeba podklad letiště a pak teprv tu trávu ?.... Podle mě to bude vidět jen pokud je to přímo na orthu, když to má 0....

Nicméně těm polygonům můžeme dát třeba +2 už v základu.....
 

R2 library - trávy   29. 2. 2020 / 22:06
Willhelm   
Ano čistě na ortho. Viz obrázek. Beton a asfalt je z MisterX knihovny, na ten flek mezi budovama kde stojí tři vozíky, jsem chtěl dát nějakou tu hnědou trávu z R2, než abych retušoval ortho...
40524 B / 750 x 422 / zlin142 - 2020-02-29 21.59.jpg
 

R2 library - trávy   1. 3. 2020 / 13:12
mano
no ale ak to spravne chapem.. v R2 nieje chyba.. chyba je u teba.. lebo nemas spravne dodrzanu hodnotu layer
 

R2 library - trávy   1. 3. 2020 / 13:12
mano
http://xpl.cz/wiki/Polygony_(.pol)
 

R2 library - trávy   1. 3. 2020 / 14:26
Willhelm   
Hodnota layer je pevně daná v pol souboru ve WEDu ji už nijak nemůžu ovlivnit.
Takže nechápu tu chybu u sebe. Asi bych ji potřeboval lépe vysvětlit. Pokud si pol soubor vykopíruji z knihovny do lokální scenerky a přepíšu layer group na taxiways +2 tak mi ta tráva funguje dobře.
 

R2 library - trávy   1. 3. 2020 / 14:38
mano
kniznica R2 nikdy nebola stavana na typ sceneriek, ako ma pouzite leguan v scenerkach.. cize ked si spravim podkladovu texturu ktora bude mat hodnotu 0, nemozem pouzit pol subor z kniknize s hodnotou 0... Jedine ma napada, ale nemam to kde teraz narychlo vyskusat.. nastavit foto texture layer -2.. tym padom by slo pouzit pol z kniznice, treba sa hrat s vrstvami a to tak ze hodnota -5 je uplne najspodnejsia a +5 je najvrhcnejsia.. tusim ze WED rolovacky drahy atd maju hodnotu +.. cize ked ich chces prekryt das +1, ked chces dat pod to tak hodnota -1
 

R2 library - trávy   1. 3. 2020 / 14:55
Willhelm   
Ach díky teď mi to teprve docvaklo. Uznávám, chyba tedy na mé straně, protože pol soubory ortha jsem nechal tak jak je vygeneroval WED. Jdu to opravit. Díky za dokopání k cíli.
 

R2 library - trávy   1. 3. 2020 / 14:57
mano
neboj, ja som toto musel dohladavat skusat a upravovat, kym som prisiel na to ako to vyuzivat pri vacsich letiskach.. kde mas rozne ciary po rolovackach drahach atd.. a vtedy sa daju krasne tieto hodnoty vyuzivat, len to sa uz neda do toho zahrnat kniznica... lebo ta nevie vyhoviet kazdemu
 

R2 library - trávy   1. 3. 2020 / 18:46
Willhelm   
Takže jsem trochu experiemtoval a zkoušel jsem nastavit pol soubory ortha tak, aby byly vidět draped polygony z R2. Bohužel jsem neuspěl. Protože v defaultu mají R2 polygony LAYER_GROUP terrain 0 zkoušel jsem terrain -1 beaches -1 abych ortho dostal pod. Bohužel jakmile jsem dal zápornou hodnotu ortho dlaždicím tak se mi ztratily. Předpokládám, že "jen" pod orthem ČR. Ale to jsem už dál netestoval, protože aeroklubová letiště chci provozovat na území ČR s Orthem, tak scenerka musí fungovat s orthem ČR.

Nakonec jsem tedy zkopíroval R2 soubory lokálně, přidal jim LR park_grass_wet decal a LAYER_GROUP změnil na taxiways +1

Takto to funguje - viz obrázek tří tmavých odstínů R2 trávy na LKVY. Výhoda je, že ten povrch s decal definicí pak vypadá na ZL20 orto podkladu letiště hodně přirozeně.
36301 B / 750 x 422 / LKVY-2020-03-01 18.16.08.jpg
 

R2 library - trávy   1. 3. 2020 / 18:50
JM   
Upravime to v R2, akorat je potreba vymyslet jak Idealne aby pol byly nad orthem, ale pod vsema taxiway a carama z WEDu a mezi sebou tak nejak logicky, aby kdyz das treba travu a beton pres sebe, aby beton byl nad travou.
 

R2 library - trávy   1. 3. 2020 / 19:08
Willhelm   
Já použil "taxiways +1" protože MisterX má u betonů a asfaltů "taxiways +2" a ano trávu jsem chtěl mít pod těmito povrchy. LR má u betonů a asfaltů "markings -5". Přimlouval bych se i za přidání decalu, udělá to fakt hodně.
 

R2 library - trávy   1. 3. 2020 / 19:37
leguan
Těch decalu, je přes 30, jakej vybrat? každej preferuje něco jinýho.....
 

R2 library - trávy   1. 3. 2020 / 19:49
Willhelm   
No já dnes aplikoval na každý čtverec jiný druh "trávy" a pak se koukal v XP jak to vypadá, trochu mě překvapilo, že jsem v podstatě nebyl schopen vidět přechody mezi dlaždicemi. Takže já vybral pakr_grass_wet - špíše proto, že je použitá už u "travnatého" LKFR. Ale myslím, že je to celkem jedno který decalů krátké trávy se použije.
 

R2 library - trávy   29. 2. 2020 / 21:27
JM   
K ty sprave R2, tak nejak v rukou cesky xpl komunity je Existuje GIT - https://bitbucket.org/xplane/r2_library - k nemu mam pristup ja a Vita Zenisek. Na web r2.xpl.cz umim protlacit novou verzi ja. Takze asi nejlip na me s upravama, opravama, atd.. Jinak v planu je vydat v dohledne dobe novou verzi, s par novyma objektama a upravena tak, aby sla pekne v xpl11.
 

R2 library - trávy   29. 2. 2020 / 23:03
Vita Zenisek
Pokud se rozhodnete tam neco opravit, tak PR z vasich forku se meze nekladou...
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ