FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 25. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKVY-XP Jeden příspěvek | Celý strom
LKVY-XP   1. 3. 2020 / 07:45
Willhelm   
Splácal jsem nějak LKVY do XP, na ZL20 podkladu - podobně jako je dělaný "travnatý" LKFR - dále objekty z knihoven a pak pár kousků z FSX verze.

Nejsem moc spokojen s některými knihovnovými "kompromisy", proto bych chtěl poprosit:

1. Pokud má někdo nějaké fotky z LKVY - hlavně:
- tankovátko
- zadní hangáry mezi prahem RWY20 a silnicí 0462
- fotky budov z muzea a hlavně ten obloukový hangár s nápisem od letiště
- věž
- jak vypadá situace na letišti když trénují plachtaři
- jakýkoliv detail o kterém si myslíte, že je důležitý a měl by být i ve virtuální scenerce.

2. Někdo kdo letiště zná a měl by čas to v XP11 otestovat a dát nějakou zpětnou vazbu. Případně alespoň někdo kdo si najde čas a dá zpětnou vazbu.

3. Pokud by tu byl někdo z LKVY kdo by mě tam povodil, udělal bych si fotky sám, ale nechci tam jet na pasblink a sám se tam začít motat s foťákem po letišti. Byly doby kdy jsem za něco takového skončil u 2h výslechu a byl rád, že mě nezavřeli.
 

LKVY-XP   1. 3. 2020 / 08:11
Willhelm   
Takhle to sedí na X-Europe v4 a ZL17 ortho ČR. Výhoda LKVY při tvorbě do XP byla ta, že letiště je ohraničeno dálnicí a silnicí, pod kterými je ukončeno ZL20 Ortho.

Dnes si dám buď pauzu, nebo zkusím aplikovat nějaký decal trávy na ortho a začít řešit detaily jako stroje v muzeu.
35331 B / 750 x 422 / LKVY-2020-02-29 18.19.jpg
48139 B / 750 x 422 / LKVY-2020-02-29 22.18.jpg
45079 B / 750 x 422 / LKVY-2020-02-29 22.19.jpg
44496 B / 750 x 422 / LKVY-2020-02-29 22.20.jpg
 

LKVY-XP   5. 3. 2020 / 13:21
SONP   
A hele Vyškov, tam jsme byli skoro před 9 lety (je to možný?) na výletě s Metasokolem!
 

LKVY-XP   6. 3. 2020 / 11:05
Willhelm   
Ano je to tak 10.7.2011, jenže tehdy já vůbec nemylsle na to, že bych někdy mohl tvořil scenerku do XP a tak mi na mém jediném fotu s "tankovátkem" cloní Metasokol, SONP, Alfi, Greedy, Tomino, moje nebožka žena a další dva pérákisti, které nedokážu identifakovat.
57399 B / 750 x 500 / 100_9876.JPG
 

LKVY-XP   1. 3. 2020 / 08:52
dvojan
Ahoj, Vyškov je mé mateřské letiště, kde jsem měl v roce 1962 první seskoky. Bohužel už tam nikoho osobně neznám, čas je neúprosný. Stavoval jsem se tam loni v říjnu cestou z Kunovic, potkal jsem několik kluků z aeroklubu, pustili mně i do hangáru a nabídli mi i okruh kolem letiště. Vstřícní byli i v museu, pustili mně i do Il-14. Takže z přijetí nemusíš mít obavy.
 

LKVY-XP   6. 3. 2020 / 11:17
Willhelm   
Tak dnes mi Hans poslal starší, zato velmi dobře udělané fotky v podstatě celého letiště. Kdybych tam byl sám, asi bych je měl focené ze stejných míst. Tzn. že podklady mám skoro komplet. Velký dík Honzo.

Od té doby je nová reklama na hangáru a tu mám ze stránek aeroklubu Vyškov a nově jsou posprejované plechové hangáry na prahu 20. Zkoušel jsem něco vydolovat z google street view, ale je to naprd. Moc daleko, moc rozostřené, moc malé rozlišení. No tak graffiti nebude aktuální no... alespoň ne do doby než pojedu okolo.
 

LKVY-XP   7. 3. 2020 / 14:59
Willhelm   
Tak dnes jsem došel na způsob jak dostat model z mého Pro/E (Creo) do Blenderu. To dává docela zajímavé možnosti tvorby pro XP a hlavně šetčí čas tak o dva dny na budově. Teď už jen nachystat texturu, namapovat a zkontrolovat jestli to bude v XP vypadat v pohodě. V Blenderu to na renderování není, plochy mají nějaké zvláštní artefakty, tak doufám, že to nebude pak i v XP.
18853 B / 750 x 427 / LKVY_Hangar_Blender.png
 

LKVY-XP   7. 3. 2020 / 15:32
dvojan
Tak to je už "vyšší dívčí", držím palce, vydrž.
 

LKVY-XP   7. 3. 2020 / 15:36
leguan
Dva dny na budově ?? Dva dny jsem nedělal ani pražskej hrad .
Ale dobře žes na to přišels ...
 

LKVY-XP   7. 3. 2020 / 16:22
Willhelm   
Já vím... jsem moc velký detailista a zbytečně se s3ru s věcma co z 2500ft simpták ani nepoštřehne.
Pak dělám RD ve stylu XP autogenových domečků týden.
Ale u letiště jsem si říkal, že se tohodle zlozvyku zbavovat nebudu, tam přece jen člověk může nějaký ten detail při stání, nahazování a pojíždění vnímat. Ale potěším, tě - po našem pokecu při předvánočním simbeeru jsem se aspoň vykašlal na normálové mapy. A to už je úspěch.
 

LKVY-XP   9. 3. 2020 / 11:29
Willhelm   
Aplikované přísloví "Neříkej hop, dokud jsi nepřeskočil!" s Van Jumpovým dodatkem:"Neříkej hop, dokud se nepodíváš kam si doškočil!"

Model z Crea importovaný do Blenderu vypadá naprosto korektně, nicméně po namapování, exportu do xpl obj a umístění do scenerky to nevypadá vůbec dobře.

V zadní části budovy jsou na střechách podélné stíny, nehledě na to zda je volba "cast shadow" v blender2xp pluginu zapnutá či vypnutá, zda jsou stíny x XP11 grafickém menu zapnuté či vypnuté a ani poloha slunce dle denní doby na to nemá vliv.

Při prohlížení zblízka, pak přes budovu přechází kruhový stín, jako by kamera měla na sobě difuzní světelnou kouli s dosahem cca 20-25m (vidět na 2. a 3. obrázku)

Kontroloval jsem normály, našel jsem dvě malé plošky na lampě převrácené, radoval jsem se, že to bylo tímhle ale nebylo. Takže asi nezbyde než to zkusit namodelovat bez importu z Crea, v Blenderu od nuly abych si ověřil zda to je způsobenu importem ploch z Crea, nebo je problém v něčem jiném. A to jsem si říkal - domodeluješ tři budovy a scenerka bude do týdne hotová.
31761 B / 750 x 422 / LKVY_hangar-2020-03-09 10.46.11.png
38896 B / 662 x 550 / LKVY_hangar-2020-03-09 10.47.04.png
36781 B / 750 x 520 / LKVY_hangar-2020-03-09 10.46.18.png
26899 B / 750 x 407 / lkvy_hangar_blender-mapped.png
 

LKVY-XP   9. 3. 2020 / 12:02
OndraT
Možná se pletu, ale vidím to jako klasický artefakt při aplikování "smooth" stínování přilehlých polygonů v rámci jednoho objektu. Takové to "krychle se zaoblenými hranami" (ale nikoliv modelem, jen stínováním)

Zkus:

1) střechu udělat tak, aby jednotlivé strany mezi sebou nesvíraly úhel větší než 90 stp.

nebo

2) danou horní plochu, což je předpokládám 1 čtyřbodový, resp. 2 tříbodové polygony, vyjmi a vlož znova bez využití funkce "merge" pro sjednocení bodů/hran

nebo

3) nevím, jestli Blender2XP přenáší právě "smooth shading" atribut z Blenderu do OBJ XP, ale myslím, že ano, pak by stačilo mít tu střechu jako ne-"smooth"

Co mám na mysli by snad mohlo být zřejmější z článku níže:

https://www.katsbits.com/codex/smoothing/
 

LKVY-XP   9. 3. 2020 / 13:01
Willhelm   
Děkuji za tip, smooth shading atribut jsem pravda nepoužíval, ale některé plochy byly po importu z Crea rozsekané na třeba 20 trojůhelníků, já z nich dělal jednu plochu pomocí surface merge v edit módu. Je možné, že si to ten model nějak pamatuje i když plocha vypadá jako jedna...

Zkusím si tedy ještě prověřit zda se třeba náhodou smooth shading neaplikoval. Je to v object módu a ten já v podstatě nepoužívám, protože pro potřeby modelování budov pro XP obvykle stačí zůstat v edit módu.
 

LKVY-XP   9. 3. 2020 / 20:08
Willhelm   
Tak "smooth" to nebyl, ale nakopl jsi mě v pátrání správným směrem.

Při exportu z Pro/E (Creo) si sebou wavefront obj bere i materiál a scénu, proto mi to trochu připomínalo chování velkého modelu v Creu.

Bylo potřeba smazat "default_mtl" a "material" atributy pod modelem ve stromu modelu úplně vpravo nahoře.
Pak přiřadit materiál v Blenderu, protože bez něj nefunguje Blender2XPlane export.

Předtím jsem zkoušel i experimetovat s tím nastavením "smooth" stínování a dalších parametrů modelu a vše bylo bez vlivu na export a vzhled v XP.

Díky Ondro!
36926 B / 750 x 422 / LKVY_hangar-2020-03-09 19.59.56.png
 1x  

LKVY-XP   10. 3. 2020 / 10:03
OndraT
Hurá a super!

Není zač a trochu pardon za to vysvětlování, nějak mi nedošlo, že kdo modeluje v Proengineeru, že nepotřebuje obloukem vsvětlovat problematiku stínování .
 

LKVY-XP   10. 3. 2020 / 10:36
Willhelm   
No pozor, ono tisíce hodin v Pro/E ani druhé místo v rámci republiky v soutěži konstruktérů, ti v momentě kdy začneš něco dělat v Blenderu do XP, nejsou pramnoho platné, protože to je úplně jiný svět, jehož záludnosti stále objevuju. Trocha obšírného vysvětlení nikoho nezabila, neb jak praví klasik: "Opakování jest matkou moudrosti." Důležité je, když to nakoplo správným směrem, protože už se začala dostavovat trudomyslnost a tendence uložit Vyškov na nějaký čas do šuplete. Takhle se mohu přesunout na to zatrackané tankovátko, které budu mít rozhodně rychleji v Creu a teď už mě import do Blendru snad nepřekvapí žádnou záludností.
 

LKVY-XP   10. 3. 2020 / 19:27
mirda   
Wildo tzn. dokud bude hnusně na kolo můžeme se těšit..???
 

LKVY-XP   10. 3. 2020 / 20:38
Willhelm   
No přesně mám to v plánu pokud možno do začátku cyklosezóny - což u mě znamená slunečné až polojasné víkendy s teplotama nad 18°C, s větrem do 20km/h a bez šance na déšť či lokální srážky.
(Na kole jezdím protože chci, ne proto, že musím, že?) Červen mám zabitý pracovně výstavama.
Teď začínám tankovátko, pak je na řadě věžka/dispečink, bez výletu na místo se neobejdu, protože podklady co mi zaslal Hans nemají novou budovu letecké školy co vyrostla za hlavním hangárem.
Ale píchly mi ty fotopodklady parádně.
Muzeum zatím řešeno z ru scenery, ale to je na extra rešerši a práci, protože ty ruské modely mají noční osvětlení a v noci mi aktuálně celé muzeum svítí jako Prater.
Ještě zvažuju benzinku, protože ta co tam je dosazena z XE se mi moc nelíbí a při startu nebo přistání na RWY20 je to docela blízký a viditelný objekt.
 

LKVY-XP   13. 4. 2020 / 16:17
Willhelm   
Ještě doplním - někdy se při importu zapne v object modu - Shading - smooth - pozná se to, že i na obdélníkových plochách to dělá v Blenderu divné trojúhelníkové stíny. Takže je třeba stínování přepnout na Flat!
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ