FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Mi-2 XP11 v1.12 Jeden příspěvek | Celý strom
Mi-2 XP11 v1.12   29. 3. 2020 / 01:14
Willhelm   
Je tady nějaký masochista, kterému se nějakým zázrakem podařilo "rozlítat" Mi-2 původně pro XP9 v úpravě pro XP11 od Gergely Debreceniho?

https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/47207-mil-mi-2/

Tady to vypadá docela solidně stabilní:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=41&v=puquPN_D5no&feature=emb_logo

ale mě to skáče jako janek - hopská to po zemi, flight models per frame jsem zkoušel od dvou do sedmi beze změny.

Musím mít někde něco blbě - prošel jsem ten manuál aktualizovaný na xp11 - plyn ovládám jen F1 a F2 jak je doporučeno.
 

Mi-2 XP11 v1.12   29. 3. 2020 / 03:36
Willhelm   
Tak po 4h trápení konečně posun a hned dotaz na Xplejnisty - jak máte nastavené v Control Sensitivity sloupce Control Response a Stability Augmentation? Já měl v obou sloucích vše na 0% a to asi není uplně OK pro Mi-2 - od 15% v pravém sloupci to přestává jankovitět, ale v letu je to pořád takové vrtkavé, kolem 50% mi to ale příjde jako chování heliny v FSce...

26632 B / 750 x 488 / screenshot - 2020-03-29 3.23.43.png
 

Mi-2 XP11 v1.12   29. 3. 2020 / 10:36
Vita Zenisek
Mám to taky na nuly, ale Mi-2 s tím neuridim. Tak jsem jí smazal.
 

Mi-2 XP11 v1.12   29. 3. 2020 / 10:46
Vita Zenisek
Ale asi se na ní ještě kouknu. Přišlo mi, že má špatně těžiště
 

Mi-2 XP11 v1.12   29. 3. 2020 / 11:16
Willhelm   
Ne těžiště jsem zkoušel, nemá to efekt.
Ale ta Stability Augmentation funguje - bez toho se Mi-2 chová úplně cypatě.
 

Mi-2 XP11 v1.12   30. 3. 2020 / 00:09
Willhelm   
No byla to fuška, ale taky se mi povedlo zopakovat Biblbroxův výkon na medicínském heliportu Quatam River s dnešním zamračeným a přeháňkovým počasím.
Mi-2 rozchodit bez zásahu do Control Sensitivity a Stability Augmentation prostě nejde, protože on byl tvořen originálně v době XP8 a upraven pro XP9 a to tehdy letový model XP neuměl to co umí dnes...

Jenže univerzální nastavení není, protože tohle je nastavování u každého joysticku velmi individuální.
Na druhém screenu mám své nastavení pro Gladiator Mk.II - ještě to sice není úplně ono, ale už jsem hodně blízko finálnímu nastavení. Vytvořil jsem si nový profil Mi-2 a je přiřazený jen Mi-2, takže ostatní éra mi zůstanou na defaultních nulách jak jsem zvyklý.

Začal jsem s Augmentation všech os na 50% dosáhl bezpečné výšky a pak tunil chování v dopředném letu, dokud se mi to subjektivně nezdálo OK podle zkušeností s Bell-412 a UH-1. Jenže pak jsem zkoušel precizní přistání na malou plochu a co bylo dobré pro dopředný let nebylo dobré pro takovéto mírné kvedlání ve visu.
Tam už to bylo na pauzování náročnější, ale dalo se to.
Takže pokud máte v XP něco nalítáno s helinama a Mi-2 Vás odrazuje jako Víťu protože skáče a chová se v luftu jak splašený mezek, nebojte se. Poslední patch konečně odstarnil problém s požárem motorů po cca 7 min. letu a Mi-2 když mu věnujete chvilku času se dá docela pěkně lítat a odmění se Vám myslím hezkými zážitky. Je vidět, že Gergely Debreceni má tuhle mašinu fakt hodně rád a snad ji bude v rámci možností nadále vylepšovat.
47023 B / 750 x 422 / Mi-2 - 2020-03-29 23.30.05.png
37889 B / 738 x 550 / screenshot - 2020-03-29 23.50.11.png
 

Mi-2 XP11 v1.12   31. 3. 2020 / 00:55
Willhelm   
Tak mám nalezeny a zdolány další dvě plošiny.
1. a 2. obrázek - Fire Watchtower - ta je z Quatam River směrem na MOH Creek kolem vody - je tam před tím velký výrub a plocha pro letadla.
3. Horolezecká plošina - z Quatam River od vody směrem do kopců - je to poznat podle o něco světlejších stromů. Dole pod kopcem u řeky je pak další kovová plošina, ale tu jsem zatím nezmákl. Takže zatím vím o 4 plošinách z PropStrike Studiem deklarovaných 10+
29426 B / 750 x 422 / Mi-2 - 2020-03-30 23.18.31.png
39229 B / 750 x 422 / Mi-2 - 2020-03-30 23.22.18.png
36665 B / 750 x 422 / Mi-2 - 2020-03-31 0.37.54.png
 

Mi-2 XP11 v1.12   1. 4. 2020 / 18:57
Willhelm   
Tak se mi povedlo poprvé zdolat tu malou plošinu. Ale ta Mi-2 tam moc rezervy nemá ani na jednu stranu. Příjde mi, že lyžinové vrtulníky mají možná trochu výhodu. Trénoval jsem na té co doporučil Víťa.
Divných barviček si nevšímejte, nenašel jsem paintkit, tak si zkouším udělat z UN liverky, kde je toho k odstranění asi nejméně, takže to byl takový WIP let.
35910 B / 750 x 422 / Mi-2 - 2020-04-01 18.48.21.png
 

Mi-2 XP11 v1.12   1. 4. 2020 / 21:19
biblbrox   
To muselo být na centimetry.
Lyžinové vrtulníky tady mají určitě výhodu. Jestli jsem správně počítal z nákresů, tak šířku s koly má Mi-2 kolem 3,3m, zatímco UH-1 má šířku mezi lyžinami něco kolem 2,7m. No a 60cm je v těchto případech obrovský rozdíl.
Na tyhle plošinky radši zůstanu u UH-1, přeci nejsem sebevrah
 

Mi-2 XP11 v1.12   2. 4. 2020 / 17:39
Willhelm   
Tak osmá plošina nalezena. Je to z Quatamu na Moh Creek - a těsně před Moh Creekem je jedna těžební mýtina uprostřed které je jedna malá dřevěná plošinka. Dole pod mýtinou je cesta po které jezdí animované trucky se dřevem.
Mi-2 už mám tak zmáknutou, že už to většinou dávám na první pokus.
Tak ještě chybí dvě. Jinak jsem objevil ještě jedno místo - tam plošina sice není, ale přístání je taky zajímavé - od Firewatch Tower směrem na Moh Creek je v kopci taková náhorní plošinka s pěkným jezírkem a je tam na břehu obklopena vysokými stromy hezká travnatá mýtinka, akorát na helinu.
33857 B / 750 x 422 / Mi-2 - 2020-04-02 17.24.49.png
 

Mi-2 XP11 v1.12   2. 4. 2020 / 20:24
biblbrox   
Zatím mám objevená přesně ta stejná místa.
Zajímalo by mě, kde mají zašitý ostatní.

Jinak jsem spíchnul provizorní mapku oblasti.
Plošiny a heliporty zatím nejsou nijak očíslovány. To plánuju doladit, až najdeme další.

https://uloz.to/file/NLd30TJ97jVi/mapa-quatam-river-0-9-jpg
 

Mi-2 XP11 v1.12   2. 4. 2020 / 21:32
Willhelm   
No chybí nám ještě minimálně dva - pokud se tedy nepočítá molo ve splavišti dřeva - na to se taky dá přistát jak jsem si dnes ověřil. Ta mapa je úplně super, chtěl bych vidět jak by vypadala mapa od tebe, kdyby nebyla provizorní.
 

Mi-2 XP11 v1.12 - Quatam River "Heli plácky" komplet   2. 4. 2020 / 23:15
Willhelm   
Mám poslední dva.
Quatam river - vzlet z helipadu směrem k dolů k moři, tam otočka o 180° směrem do Deep Valley climbing campu. Obě dřevěné plošiny jsou na pravé straně údolí. Jedna ještě na úrovni letiště cca v poslední třetině dráhy. Druhá je kousek od řeky - voda tam obtíká takový ostrov, jsou tam asi tři stany, tak od toho ostrova do svahu.
Takže Quatam River pro heliny:
1. Lifted Helipad Quatam River
2. Logging site Office Helipad
3. Kovový - Powell Watchtower
4.-5. Kovové - Deep Valley climbing camp (Jedna nahoře a druhá dole)
6. Dřevěná - Quatam River ve svahu u Bagru
7.-8. Dřevěné - Quatam River - Protější svah k 6.
9.-10. Dřevěné - Dřevorubecké mýtiny pod Powell Watchtower
11. Dřevěná - Dřevorubecká mýtina před Moh Creek
+12. Dřevěné molo ve Splavišti dřeva Quatam River
+13. Lesní "rybářský" plácek u jezírka pod Powell Watchtoiwer (směrem k Moh Creek).

Možná ještě nějaké "+" místa existují, ale helipady jsem si kontroloval ve WEDu a víc jich umístěných nemají.
 

Mi-2 XP11 v1.12 - Quatam River "Heli plácky" komplet   3. 4. 2020 / 09:27
biblbrox   
Paráda. Zapracuju to do mapy.
 

Mi-2 XP11 v1.12   31. 3. 2020 / 18:52
Willhelm   
Takže problém nalezen a odstraněn.
Jak Gergely aktualizoval manuál Mi-2 pro XP11, tak z nějakého důvodu smazal stranu 3 původních manuálů pro XP9 a XP10, které jsem si dnes oba obstaral.
Tam je vyloženě psáno, že pro správnou funkci letového modelu je třeba mít v nastavení joysticku:

CONTROL RESPONSE:
Pitch 80%
Roll 80%
Yaw 100%

STABILITY AUGMENTATION:
všechny tři osy na 30%

Jinak je ten vrtulník nelítatelný (tedy byl už v XP9 a XP10).

Tak jsem to teď s tímhle nastavením zkusil a to je úplně malý zázrak. To se najednou tak dobře lítá!
Zatáčky, přechod do visu, jemné manévrování před přistáním, vše je najednou jako mávnutím kouzelného proutku v pohodě.
Takže mám asi nové pořadí oblíbenosti mixérů v XP:
1. Bell-412 (X-Trident)
2. UH-1 (Nimbus)
3. Mi-2 (Ekre Mod)
4. Bell-429
5. Bell-407
V zásobníku "vyzkoušet" mám ještě free Gazelle (podobně jako Ekre Mod je to modifikace staršího modelu do XP11) a MD-500.

U Mi-2 mám tak je v podstatě už asi jen "otravnosti":
- Při startu je potřeba úkony - stisk startovacího tlačítka na 2s a následné - páka paliva nahoru potřeba udělat u prvního kroku precizně - tedy fakt dvě vteřiny (ne jednu, ne tři) a v podstatě nejpozději do čtvrté vteřiny je třeba mít páku nahoře jinak start selže, SASL skript se sekne a nezbyde než simulaci nahrát nanovo. Takže na záchranáířské mise, kde se přistane a zhasnou se motory, než je pacient stabilizovaný a naložený, se může s Mi-2 zapomenout, protože jak se jednou motory zhasnou nebo selže start, tak už ta mašina nejde nahodit.
- Kompas je z nějakého důvodu cca 20° mimo mísu, což ale kompenzuje Ekre přidáním GNS430+AP+HDG Kompasu.

Upravuji ještě XChecklister Checklist na automatický (tedy aby provedl bezproblémovým startem mašiny podobně jako to má checklist Felisovy Tu-154M), mám custom dataref podchycené díky dataref toolu, snažím se teď ještě s autorem XChecklisteru Sparkerem řešit, jak korektně zvládat custom slider dataref který má osm os 0-1. No a z nějakého důvodu XChecklister neregistruje startovací tlačítka. Jinak už funguje super a zbývá mi už jen dodělat poslední sekci Shutdown procedure.

Pokud by někdo věděl o paintkitu na Minsovu Mi-2, případně narazil na reálné checklisty Mi-2, budu rád za tip.
 1x  

Mi-2 XP11 v1.12   31. 3. 2020 / 19:24
dvojan
Po instalaci jsou motory spuštěné. Při zvýšení otáček zhasnou a objeví se hlášky porucha hydrauliky a generátoru. Nejde to znovu nahodit. Kde je chyba? Dáš do placu ten Checklist?
 

Mi-2 XP11 v1.12   31. 3. 2020 / 19:56
Willhelm   
Checklist do placu dám, budu se ho snažit nějak poslat i Gergelymu, aby ho když tak zahrnul do další aktualizace.
Já tedy lítám z Cold nad Dark, ale pro Tvou situaci s "Start with Engines Runnig" mě napadá:
Kromě před chvílí uvedeného nastavení os joysticku je třeba mít na ose kde máš Throttle namapovaný Collective. Po nahrání simulace se spuštěnými motory pak stisknout F2 - což je plyn (Twist na rukojeťi kolektivu u Mi-2 (XP11) momentálně nefunguje i když tam ikona ovládání svítí). Otáčky by měly vyšplhat k 85% kde už si to vezme automat.
 

Mi-2 XP11 v1.12   31. 3. 2020 / 21:03
dvojan
to vše funguje, ale při pokusu o vzlet motory zhasnou a objeví se ty hlášky
 

Mi-2 XP11 v1.12   31. 3. 2020 / 21:36
Willhelm   
Tohle dělá:
1. Když máš přetíženou mašinu přes 3500kg (Ale někteří hlásí problémy už kolem 3300)
2. Když přesáhneš maximální výšku 4000m
3. Když zabereš za kolektiv moc prudce - on je fakt citlivý a já v podstatě lítám na první půlce rozsahu osy.
4. Když přesáhneš rychlost přes 200km/h
 

Mi-2 XP11 v1.12   31. 3. 2020 / 21:56
dvojan
Nic z toho, váhu mám 2754 kg. Při pomalém přitahování kolektivu postupně klesají otáčky, jako by byly motory přetěžované, až chcípne. Zkoušel jsem i brzdu kolektivu, ta má být dole . Nemá vůbec tendenci se zvednout. Mám pocit, že je něco špatně nastavené. Ať to zde nenatahujeme, pošlu ti zítra SZ.
 

Mi-2 XP11 v1.12   31. 3. 2020 / 22:05
Willhelm   
Tohle přesně dělá když není přidaný plyn pomocí F2. Nebo pokud je namapovaný na něčem jiném než na klávesnici. (Throttle quadrant, apod.)
 

Mi-2 XP11 v1.12   31. 3. 2020 / 22:22
dvojan
Bingo. Měl jsem plyn na posuvníku. U 412 to nedělalo problémy. Dík.
 

Mi-2 XP11 v1.12   31. 3. 2020 / 22:27
Willhelm   
No 412 má možnost mít HW plyn díky pluginu. Ten samý pan používají i obě 429.
 

Mi-2 XP11 v1.12   31. 3. 2020 / 23:14
dvojan
Když ještě nespíš.Jak ovládáš trimy?? Je to nutné?
 

Mi-2 XP11 v1.12   31. 3. 2020 / 23:30
Willhelm   
No není to DCS, takže se dá i bez trimů. Ale já je mám namapované na joysticku na HAT klobouček + Shift.
 

Mi-2 XP11 v1.12   11. 4. 2020 / 08:13
Willhelm   
Odlítal jsem s Mi-2 úspěšně všechny CVARS Jihlavské mise a u svého Gladiator Mk II jsem ještě upravoval nastavení os nakonec takto:

CONTROL RESPONSE:
Pitch: 22%
Roll: 45%
Yaw: 0%

STABILITY AUGMENTATION:
Pitch: 60%
Roll: 85%
Yaw: 0%

Je to trochu jinde než Minsovo doporučení v originál manuálu - ale on taky píše, že to jsou doporučení a každý joystick se bude chovat jinak.

Pedály byly s doporučeným 100% // 30% takové moc bez odezvy. Ono i s oběmi nastaveními na nule pořád nedávám takovou tu rychlou otočku o 180° třeba na vrcholu brzdného stoupání.

Pak jsem zkoušel CVARS misi Kryštofa 1 s repatriací lyžaře z Klagenfurtu. Tam to bylo jiné kafe. Dvakrát jsem zahořel a vyzkoušel si přistání s autorotací (v obou případech ne moc úspěšně, ne kvůli mašině, ale spíše kvůli mým gramlavým rukám).

Mi-2 Ekre mod je strašně citlivý na kolektiv. Pro normální lítání cca do 4000ft MSL v podstatě využívám jen první třetinu rozsahu osy. Přežene se to a - požár motoru. Při přeletu Alp v 8500 ft je tento problém ještě citlivější - zvláště pak s plnýma nádržema po startu z Klagenfurtu - kde motory mají tendenci zahořet už při poloze kolektivu ke konci první třetiny osy. Takže moje doporučení pro lety s mašinou naloženou přes 3000kg - hodně opatrně a citlivě na kolektiv, stoupání si hlídat tak do 4m a rychlost kolem 8000ft MSL držet tak kolem 170 km/h. S přídavnými nádržemi a mašinou na maximálních 3500kg je pak nutnost se prostě držet cca do těch 4000ft MSL.
39844 B / 733 x 550 / Mi-2 - nastaveni.jpg
 

Mi-2 XP11 v1.12 - Checklist   31. 3. 2020 / 23:48
Willhelm   
Tak kdo chce může s "Mi-2 XP11 Mod" vyzkoušet automatický checklist pro XChecklister plugin.
Ke stažení tady:
http://konstrukce.holancz.cz/files/Mi-2_XP11_mod_clist.zip
clist.txt z archivu rozbalit do ..\X-Plane 11\Aircraft\Mi-2 1.12\
a přepsat původní.
Funguje vše až po Take Off. Naučil jsem to registrovat i polohu plynu z klávesnice.
Dnes už na to nevidím, časem ještě pořádně dodělám shutdown procedures.
Ale pokud se checklist dodrží, tak by měl mašinu dostat z Cold and Dark do "připraven na vzlet".
Jako obvykle budu vděčný za zpětnou vazbu a případné podněty (a podklady) pro zlepšení.
 

Mi-2 XP11 v1.12 - Checklist v1.1   1. 4. 2020 / 00:27
Willhelm   
Tak hned jedna rychlá oprava:
http://konstrukce.holancz.cz/files/Mi-2_XP11_mod_clist_v1.1.zip
Původní jsem už smazal.
Měl jsem přehozené L/P stranu přípusti paliva.
 

Mi-2 XP11 v1.12 - Checklist v1.1   2. 4. 2020 / 11:49
Jennik   
Díky, super, zkouším to.
Zatím dotazy:
  • Co je to Blinker?
  • Po zmáčknutí startovacího tlačítka se nic neděje...
  •  

    Mi-2 XP11 v1.12 - Checklist v1.1   2. 4. 2020 / 12:11
    Willhelm   
    Blinker najdeš na pravé straně - overhead, horní řada, poslední spínač vpravo.
    Startovní tlačítko je naprogramované u Mi-2 jako osa s průběhem 0-1, checklist registruje dataref posunu o -0,4. Tlačítko startu a následné přepnutí paliva je trošku "tricky" část nahazování. Taky mi trochu trvalo, než jsem si osvojil časy.
    Jinak po stisknutí startovacího tlačítka se rozsvítí žlutá kontrolka startu - na startovacím panelu vlevo nahoře od startovacích tlačítek. Jakmile svítí může se zapnout palivo.
     

    Mi-2 XP11 v1.12 - Liverka "Lumberjack"   4. 4. 2020 / 16:21
    Willhelm   
    Tak jsem dokončil liverku "Dřevorubec" C-LUMB pro Minsovu Mil Mi-2 v úpravě XP11 od Ekreho.
    Inspiraci jsem hledal na Airliners mezi kanadskými helikoptérami, kde jsem našel Bell-204B reg. C-FBHY:
    https://www.airliners.net/photo/Midwest-Helicopters/Bell-204B/2662250/L

    Díky práci na téhle fiktivní liverce, mám ale vytvořen paintkit a chtěl bych udělat ještě žlutého Líňského "Kryštofa" a pokud budou hodně pevné nervy, tak i modrou pruhovanou policejní - co stojí v Muzeu Kbely.

    Liverka má na dveřích logo "Quatam River Harvesting", na čumáku dřevorubce se dvěmi zkříženými sekerami, na pravém boku stojícího dřevorubce se sekyrou, na levém boku pak dívku, jenž si v lese sedla na čestvý pařez k příliš krátké sukýnce a teď se bojí zvednout, protože jí smůla přilepila kalhotky k pařezu. V interiéru jsem vyměnil výchozí Almanach a časopisy za tématicky správnou knihu Rattler One-Seven (příběh pilota vrtulníku z Vietnamu) od Chucka Grosse, doplněnou pak Bush Pilots - Canada´s Wilderness Daredevils a Playboyem "Říjen 1980", který se věnoval převážně dívkám sloužícím u Kanadské Jízdní Policie. Motivační obrázek na přístrojovce je pak jak jinak - dívka v dřevorubeckém kostýmu s mohutnou sekerou.

    Prostě jsem chtěl, aby to "sedlo" do Quatamu.

    Pokud by měl někdo zájem, tak ke stažení zde:

    https://drive.google.com/file/d/16Cds7DDb0K-PZzgnRm2fStONLnoyBF8w/view?usp=sharing

    Tahle verze postrádá na dveřích pilotovo jméno, krevní skupinu a vlaječku připomínající jeho vlast.
    Kdo bude chtít tuto personalizaci a sám si s editací dorses.png neporadí, může mi napsat co tam chce a já mu mailem tu cca 1MB texturu pošlu.
    55219 B / 750 x 422 / Mi-2_01.png
    41128 B / 750 x 422 / Mi-2_03.png
    27584 B / 750 x 422 / Mi-2_04.png
    48145 B / 750 x 422 / Mi-2_05.png
    34105 B / 750 x 422 / Mi-2_07.png
    21457 B / 750 x 422 / Mi-2_08.png
    28490 B / 750 x 422 / Mi-2_09.png
     

    Mi-2 XP11 v1.12 - Liverka "0717" v2   11. 4. 2020 / 08:39
    Willhelm   
    Omlouvám se všem co si už stáhli 0717 - ale cca dva dny po zveřejnění jsel lítal CVARS mise kolem Brna a Jihlavy a všiml si zajímavých grafických artefaktů - na obloze se začaly objevovat různé textury. Pak jsem dodělával a ladil checklist a při kontrole log.txt jsem objevil jednu zajímavou - nemilá věc. Kromě pár řádků chybné syntaxe u checklistu (většinou sem se uklepl a měl dvě dvoutečky) se XP11 nelíbilo, že Ekre použil ve svém modu texturu "Pictureframe_s.png" o rozměru 1400x1400 - což není mocnina dvou.

    Takže jsem to u své liverky opravil na 1024x1024 - včetně souboru v objects a taky originálního psd - protože XP to registruje i tam.

    Dále mě štvalo jak má menu klikací zóny poschovávané, takže jsem je pomocí Tondeho pomůcky repaintovací TM lokalizoval, nadělal tlačítka na správných pozicích a když už jsem byl v tom, udělal jsem to payload menu celé nové - tedy s cypatými původními rozměry čudlíků a podivnými umístěními grafických výstupů - kdybych se uměl dostat do definice těchto věcí tak to zarovnám a spravím vše - takto jen nová grafika v rámci možností původního naprogramování menu.

    No a konečně jsem odlovil všechny datarefy - Minsovy i Ekreho a dodělal komplet checklist pro X-Checklister možná to někomu zkrátí "learning curve".

    Jirka byl tak laskav, že včera nahradil původní liverku verzí dva, tak prosím stáhněte znova a opravte si své Mi-2.
    34487 B / 750 x 422 / Mi-2-glitch.JPG
    45937 B / 688 x 550 / Mi-2_load_menu_and_checklist.jpg
     

    VWAC
    FS Medlánky
    L39.CZ
    O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ