FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Thranda, pc6 release xplane 11 Jeden příspěvek | Celý strom
Thranda, pc6 release xplane 11    4. 6. 2020 / 08:00
mano
https://www.thresholdx.net/news/tdrpc6
 

Thranda, pc6 release xplane 11    4. 6. 2020 / 09:13
biblbrox   
Skvělý
Vývoj PC-6 jsem sledoval pravidelně a je to za dlouhou dobu jediný letadlo, který jsem si plánoval pořídit.
Už stahuju.
 

Thranda, pc6 release xplane 11    4. 6. 2020 / 11:28
Vita Zenisek
Tož pak napiš nějaké dojmy!
 

Thranda, pc6 release xplane 11    4. 6. 2020 / 12:58
biblbrox   
Ok, když chceš dojmy, máš je mít
První dojmy jsou smíšené.

Model je moc pěkný, interiér taky.
Graficky není co vytknout.

Letový model porovnávat nemám s čím, ale dle mého by tak nějak PC-6 lítat mohl. Moc příjemný letadlo, žádné přecitlivělé ovládání se nekoná (jako je u mnoha modelů pro xpl zvykem).

Takže grafika a fyzika dle mého na výbornou.

Motorově a systémově zatím nemůžu hodnotit, ale předpokládám, že kluci z Thrandy si vyhráli i s tímto aspektem.

Teď k tomu, co je dle mého názoru největší kámen úrazu a to jest cpu náročnost (gpu je v pohodě).
Troufnu si tvrdit, že tak nenažraný letadlo na výpočetní výkon procesoru v hangáru nemám (ok, u mě nehledej žádný airlinery, nebo hyper moderní biz jety se systémy, které ani nevím jak se jmenujou- tam by cpu náročnost byla asi taky značná).

Pro představu o náročnosti je níže přehled především s tím co aktuálně lítám- vrtulníky a cpu time přesně ve stejné situaci za stejných podmínek (před úlem č.5 na LKTB).

Schweizer S300CBi cca 0.011
UH-1 cca 0.012
Bell 407 cca 0.013
PC-6 cca 0.016-0.017

Sečteno a podtrženo: s PC-6 neudržím stabilních 60fps ani v docela nenáročných scenérkách...

Takže doufám, že následující updaty budou směřovány především na vylazení cpu náročnosti.
Potom bych (prozatím) neměl co vytknout.
 

Thranda, pc6 release xplane 11    4. 6. 2020 / 13:11
Willhelm   
Tak přesně toho jsem se obával. PC-6 jsem sledoval taky, ale 1. odvahu jsem včera neměl.
2. Přešel jsem včera z W7 na W10 a zatím se mi nedaří pořádně rozchodit nad 30fps ani samotný XP. (Nepočítám do toho problémy kdy mi okno XP11 skáče po kliknutí na sekundární monitor a po dalším kliknutí myší zase zpět.)
3. Po Quest Kodiak zkušenostech jsem měl neblahé tušení, že to bude záhul na HW. První vydaný QK byl ještě relativně v pohodě - tam měl Dan Klaue ještě svou G1000, předtím než s ní přišel Laminar. Po přechodu na LR G1000 tuším u verze 1.2 byl QK super lítatelný, plynulý atd. Pak se nějakém XP update nedala lítat vůbec, protože byl šíleně přemotorovaný a měl klouzavost, za jakou by se nemusel stydět ani ASW 28 od pana Schleichera. Po vydání V2, kde sloučil původního Kodiaka s "DLC" plovákovou verzí, šly fps do jiných míst a tam zůstaly dodnes jak jsme se asi před 4mi týdny přesvědčil.

Osobně tipuji, že za tím vysokým vytížením CPU bude Danova maniákálnost pro detaily a tím pádem model s třemi miliardami vertexů ze kterých se XP chce posrat 64 bit aplikace ne 64 bit aplikace.
 

Thranda, pc6 release xplane 11    4. 6. 2020 / 14:19
biblbrox   
Jo, je to škoda.
Já jsem si po updatu na betu s vulkanem vcelku zvykl na stabilních 60fps. Pro vrtulníky je to velký skok v ovladatelnosti vůči mým předešlým locknutým 30fps. Dřív jsem při 60fps registroval drobné microstutteringy (nebo jak se jmenujou ty mikro záseky), což v 30fps nedělalo. Ale teď s vulkanem mám i 60fps krásně čistých, takže se mně zpět nechce.
Pokud si ovšem budu chtít zalítat s PC-6, potom si asi vždycky budu muset předem těch 30fps opět locknout
 

Thranda, pc6 release xplane 11    4. 6. 2020 / 14:33
Jennik   
Nepíšeš, jestli lítáš betu X-Plane a Vulcan grafiku. Protože takhle kombinace u mě zvedla FPS ze cca 20 na celkem stabilních 30-50 podle situace.
 

Thranda, pc6 release xplane 11    4. 6. 2020 / 15:03
Willhelm   
Zatím na 11.41, update na Win10 byl mimo jiné motivován blížícím se přechodem XP na Vulkan ve verzi 11.50
 

Thranda, pc6 release xplane 11    5. 6. 2020 / 09:17
OndraT
Asi spíš jen pro porovnání - Dan píše, že na svém PC má s Kodiakem cca 41-42fps (v kokpitu). S porterem to samé, ale s Porterem na Vulkanu má 80fps .

Ještě si budu muset pár dní počkat, než ho v XP proženu, ale hurá, konečně! JEště nedávno jsem měl pocit, že to snad nikdy nevydají .
 

Thranda, pc6 release xplane 11    5. 6. 2020 / 09:18
OndraT
Eh, pardon, těch 80fps s Vulkanem jdou mimo porovnání, protože s tím letěl na iMacu (úplně nechápu, proč to srovnání neudělal aspoň na jedný stejný mašině).
 

Thranda, pc6 release xplane 11    5. 6. 2020 / 10:47
biblbrox   
Kodiaka od nich mám taky, tak ho zkusím porovnat s předešlými stroji a hodit sem výsledek.
Nevím ale, jestli to dám dnes, protože bych se k simu dostal asi až k večeru.
To ale už nejspíš budu refreshovat Virpil eshop a doufat, že urvu Mongoose.
 

Thranda, pc6 release xplane 11    5. 6. 2020 / 22:08
biblbrox   
Takže provedeno pár testů a výsledky níže.

Ještě info pro ty kteří neví, co níže uvedené hodnoty znamenají (i když pevně věřím, že 90% XPL uživatelů toto zná).
Jedná se o čas, který potřebuje cpu/gpu, než vykreslí jeden snímek.
Čím menší hodnota, tím lépe.
Pro příklad hned první Schweizer.
S ním procesor (CPU) zvládne vykreslit jeden snímek za 0.0098s, zatímco grafická karta (GPU) zvládá jeden snímek za 0.0067s.
Tzn., že CPU zvládne v aktuální situaci zobrazit cca 102fps (1s/0.0098), zatímco GPU by zvládlo cca 149fps (1s/0067). Ve výsledku to znamená, že brzdou pro konkrétní situaci je procesor, který zvládne zobrazit méně snímků za vteřinu než grafická karta.
To jen tak na úvod.
Nyní výsledky (vše testováno za naprosto shodných podmínek).

----------------Model----------------------------CPU time-------------GPU time------------FPS

Dreamfoil Schweizer S300CBi------------------0.0098----------------0.0067-------------102

Dreamfoil Bell 407-------------------------------0.0130----------------0.0065-------------77

Nimbus UH-1-------------------------------------0.0112----------------0.0071-------------83

XTrident Bell 412--------------------------------0.0108-----------------0.0065-------------92

Thranda PC-6------------------------------------0.0171-----------------0.0090-------------58

Thranda Kodiak----------------------------------0.0174-----------------0.0073-------------57

JRollon SF-260D---------------------------------0.0106-----------------0.0078-------------94

PWDT&NHAdrian Zlín 142-----------------------0.0112-----------------0.0064-------------83

JustFlight Robin DR 400-------------------------0.0160-----------------0.0064-------------62

VSKYLABS C-47----------------------------------0.0143-----------------0.0067-------------70


Pro přehled to myslím stačí.
Ve výsledku mě příjemně překvapila hlavně Marchettka od Javiera Rollona a i Schweizer od Dreamfoil.
Ještě se omlouvám za ty pomlčky u hodnot- bez nich by se celý formátování rozpadlo.
 

Thranda, pc6 release xplane 11    6. 6. 2020 / 07:56
Willhelm   
Jirko díky za info a tvůj čas.
Tvůj testovací list vlastním komplet a i když mě to nikdy nenapadlo dělat takto exaktně, tak pocitově to odpovídá. Bell 407 je u mě velká brzda, Kodiak to samé (ale u něj tomu tak nebylo vždy). Naproti tomu mám slušné fps u B412 i UH-1. Co se týče C-47 tak pocitově je Aeroworxí plynuejší než VSL verze. Překvapil mě tedy ten S300CBi - ale to bude tím, že mám s relativně vysokým vytížením HW spojeno díky B-407 vše co je od DF.
 

Thranda, pc6 release xplane 11    6. 6. 2020 / 10:03
OndraT
Dan slibuje další optimalizaci a to jak kódu avioniky samotného, tak i přechod na nejnovější SASL (který bohužel vyšel v den vydání Portera), který je prý zase o něco rychlejší, tak snad i po stránce grafiky (odstranění nepodstatných a neviditelných detailů ).
 

Thranda, pc6 release xplane 11    6. 6. 2020 / 10:53
Willhelm   
To on zas jo, na svoje dítka na rozdíl od Carenada nekašle. Ten uživatelsky konfigurovatelný panel vypadá neskutečně - ale připomíná mi to stavění ve Fallout 4 Otázka je kolik si tohle vezme výkonu CPU. Nicméně jsem se rozhodl, že do toho půjdu, protože PC-6 byla moje srdcovka od dob placené verze pro FS2004 od FSD a předváděčky kdysi na leteckém dni v Brně, kdy s tím začal couvat v ten moment kdy se kola dotkly dráhy. Nedá mi nevzpomenout i mou oblíbenou Air Americu i když tam byly ty Portery ještě se starým motorem s dlouhým výfukem.

Bohužel stále ještě "supluju" a většinu volného času zabírá pubescent a jeho škola. Kolikrát ani nevím zda ty známky jsou pro něj nebo pro mě.
 

Thranda, pc6 release xplane 11    6. 6. 2020 / 12:30
OndraT
Ten panel prý "akorát" žere hodně VRAM, protože aby bylo možno ho konfigurovat "za letu", jsou v paměti grafiky všechny potřebné textury, i když ty přístroje zrovna nepoužíváš.

Já na Air America musel kouknout zase naopak díky zájmu o Portera, protože ten film jsem, možná, viděl jako puberťák a už si ho nevybavuju (a stejně jsem ho nakonec nedokoukal, nějak mi to nesedlo a asi jsem taky asi v danou dobu neměl náladu na extrovertního Downeyho Jr., i když v IronManovi nebo v Sherlockovi se mi líbil nebo mi tam prostě ten jeho extrovertismus seděl víc ).

Porter je moje srdcovka od dob sledování miniseriálu "Worst place to be a pilot" (doporučuju dohledat si na netu, o bush pilotech v Indonésii létajících pro SusiAir) + doporučuju na YT kanál FlyHighWithMike (týpek co lítá/lítal? taky pro SA s Porterem, bohužel už přes rok nemá žádné nové video, tak kdoví, kam ho osud zavál). Taky jsem chvilku lítal s freeware Porterem pro SusiAir VA , ale už mě to nějak přešlo, tak možná mě k tomu výtvor od Thrandy nakopne zpět.

Doufám, že se pochlubíš svým vysvědčením na konci školního roku!

Jinak díky za zmínku o Air America, protože teď koukám, že to byla nějaká licencovaná verze Portera vyráběná v USA pod značkou Fairchild, což jsem vůbec netušil. Tak možná se na AA zkusím kouknout ještě jednou .
 

Thranda, pc6 release xplane 11    6. 6. 2020 / 13:29
Willhelm   
Tak koupeno a protože jsem byl hodně natěšen, tak i proletěno stylem dvě mouchy jednou ranou - retušuju textury ortha mezi Kathmandu a Luklou od mraků, tak jsem si to alespoň zkontroloval.
Je to fajn polítání a subjektivně je to rychlejší než Quest Kodiak. Nejvíce se mi to seká když něco dělám v menu - změna panelů, liverky, dveře atd. Pojížděcí model mi příjde jednodušší a uvěřitelnější ten "realistic" než to jak se to chová na "simplified". Za mě spokojenost.

Worst place to be a pilot mám odsledován. Kromě Portera si pamatuji ale i PC-12, která mi ale v XP11 k srdci moc nepřirostla. (Možná protože Carenado.)

Vysvědčení teda vůbec nevím z čeho budou dělat. Protože u 80% předmětů by na vysvědčení mohlo být "Schopnost používat google a Wikipedii".
 

Thranda, pc6 release xplane 11    7. 6. 2020 / 22:54
OndraT
Hmm ... "Thanks to its STOL performance, the PC-6 holds the world record for highest landing by a fixed-wing aircraft, at 18,865 feet (5,750 m), on the Dhaulagiri glacier in Nepal."

Cože jsi říkal, že ladíš za čtverce? To nahoře zní jako solidní výzva .
 

Thranda, pc6 release xplane 11 , update   7. 6. 2020 / 13:27
mano
https://www.thresholdx.net/news/pc6104
 

Thranda, pc6 release xplane 11    13. 6. 2020 / 19:44
OndraT
Nakonec jsem ho dneska koupil a jen lituju, že jsem ho už nekoupil dřív. Do detailů vymakané éro včetně blbosti typu "otevřené boční šoupací dveře se samy zavřou pokud je fpm dostatečně v mínusu" . Se strmými sestupy a přiblíženími je fakt plno srandy, můžu vřele doporučit každému, komu se vlastnosti Portera líbí obecně, i tomu, kdo ho třeba nezná, ale je v srdci bush "chuligán".
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ