FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Má někdo Mi-24 statiku? Jeden příspěvek | Celý strom
Má někdo Mi-24 statiku?   10. 7. 2020 / 15:43
jazan
Jak si dělám LKPJ a LKPO tak mi chybí 24ky.Něco sem si stánul ale nejde to načíst i když je to .obj.Dík
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 08:24
dvojan
Ahoj, nějaké free jsou zde https://www.turbosquid.com/3d-model/free/helicopter
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 10:41
jazan
Dík,tohle sem si stáhnul ale nejde to.Zkoušel sem to převést v blenderu a píše že nezná starý formát.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 11:45
OndraT
Jde to přes Wavefront OBJ. FBX mi Blender taky nechtěl vzít, že prý je to nějaká starší verze.

Jsem v práci, tak jen posílám rychle přechroupanou Mi-24 do .blend (je v tom rovnou i textura), snad ti to k něčemu bude.

https://www.dropbox.com/s/y4q7b0xd5o95w6g/Mi-24.7z?dl=0
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 12:12
jazan
Dík,paráda,stáhnul sem si další v českých barvách ale musím se přiznat že to prostě neumím dostat do použitelného formátu ,abych to použil přímo v OEdit.Takže prosím o laskavou pomoc s tímto souborem.
http://leteckaposta.cz/205301056
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 12:27
OndraT
Aha, tak to jsem ti moc nepomohl, myslel jsem, že cestičku z Blenderu do XP přes XP2Blender už máš prošlapanou (na rozdíl ode mne ) a že řešíš jen jak ten model z Turbosquidu dostat do Blenderu. Ale tak však on se tu nějaký šikovný Blender-XP exportér co nevidět objeví, venku stejně není moc hezky (i když není nic hezčího, než hory a lesy po dešti) .
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 14:12
jazan
to je pravda,ale já mám nejblíž les u Slavkova,jinak jen vinohrady.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 15:19
Willhelm   
Jeden by se i našel a vypadalo to jako rychlovka. Ale v tom blend fajlu mi to otevře jen texturu. Model je prázdný. Tak raději tiše šoupu nohama.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 15:44
OndraT
Hm, že by tam byla nějaká nekompatibilita? Mám Blender aktuální 2.83.2, ten .blend je uložený v něm. Stáhnul jsem teď ten archiv z Dropboxu a normálně mi to jde načíst (objekt i textura jsou součástí .blend).

No nic, mám pocit, že působím spíš chaos než radost , jdu radši zase pracovat.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 16:04
Willhelm   
Tak to bude nekompatibilita.
Já mám pro XP Blender 2.79c - na novějších verzích jsem nějak nerozchodil exportní "beta" plugin Blender2XP a tak zůstávám na téhle osvědčené verzi. To bude jak u CADů - novější verze otevře starší file, ale ve starších neotevřeš nic z jakékoliv vyšší verze. (Alespoň u PTC Crea, Catie myslím podporovala obousměrnou kompatibilitu +/- 2 verze.) Nemám účet na Tubbosquidu, můžeš mi zkusit někam hodit aspoň ten originál wavefront obj? Zkusil bych to z toho.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 17:09
OndraT
Chápu, dopředná kompatibilita obvykle nebývá zásadní featurou mnohem větších hráčů nejen na poli CGI obecně , nicméně jsem byl zvyklý, že se to měnilo třeba jednou za pár let s novou celočíselnou verzí apod., holt Blender je vlastně tak trochu Xplane - pořád to žije a pořád se tam něco mění . I když tady to je asi dost dáno celkovými změnami ve verzi 2.8x oproti předchozím verzím.

Wavefrontí OBJ + textura hýr https://www.dropbox.com/s/ckn3fz31ex3ljdi/Mi-24.zip?dl=0
(mimochodem textura ve formátu Targa je pro mě krásný závan historie, vzpomínám na časy, kdy se vlastně nic moc jiného nepoužívalo ať už na textury - i kvůli embedovaném alpha kanálu - nebo na sekvence animací pro různé laserdisky a jiná nelineární dig. záznamová zařízení, protože pak už bylo akorát BMP nebo Tiff - BMP mělo na prd kompresi, Tiff nekomprimovaný byla prakticky jen bitmapa -> tuna dat a s komprimovaným zas neuměl tenkrát každý program pracovat). A dneska je všechno na tom jůťůbu , my se tenkrát museli všechno učit v kradených softech metodou pokus-omyl, manuály nebyly .
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 17:16
Willhelm   
Díky, už to sosám.

Ano závan starých časů. Jsi mě úplně dostal na nostalgickou vlnu. Taky vzpomínám jak přišly první UNIXové stanice s IDEASem, školit ani neměl v republice kdo, byly k tomu sice dva manaály velikosti telefonního seznamu pro Prahu, ale v podniku nikdo neuměl anglicky. Ale pomocí metody pokus omyl, manuálu a slovníku jsme si poradili.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 17:33
Willhelm   
Tak tady máš narychlo přeuložený model do xplane obj formátu a texturu taky upravenou tak aby se z toho XP nepokakal. Kontrolu jsem dělal jen v prohlížeči.
Potenciální problémy:
- Nevím jak má autor jednotky a měřítko
- Zdá se mi, že možná levituje až moc nad zemí

Když tak vyzkoušej a napiš jak to vypadá a co by s tím bylo potřeba udělat.
https://drive.google.com/file/d/1rCKOpj65YCaFN2Qr5OPzwlsaFj8jNsCt/view?usp=sharing
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 17:35
Willhelm   
20715 B / 750 x 334 / Screenshot_mi-24-xplane-format.jpg
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 18:27
jazan
Vypadá to že se někam posunem(možná).Seš borec ale chtělo by to zmenšit asi na délku podvěšené rakety.S blendrem nejsem kamarád,zvládl sem stěží sketchup.Jeden model se mi podařilo dokonce importovat ale zase nejde exp.do OE.
40312 B / 750 x 422 / screenshot 11.07.2020 182123.jpg
23101 B / 750 x 422 / screenshot 11.07.2020 182602.jpg
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 19:04
Willhelm   
OK čekal jsem to - to je obecný problém měřítka při importu/exportu mezi různými programy.
Upravím velikost - budu si muset najít někde na wiki rozměry a v Blenderu to už je pak jen vybrat celý model a dát proporcionálně locknutý scale - to už mám odzkoušeno.
Bude to chtít chvilku. Na mapování textury by to nemělo mít vliv, takže už si můžeš začít předělávat texturu podle toho jakou tu mašinu chceš mít.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 20:15
Willhelm   
Tak jsem našel, že rotor by měl mít průměr 17,3m takže jsem to zmenšil přesně do 17,3m.
Pak to bylo potřeba narotovat tak, aby obě kola byly v rovině.
No a nakonec pak ještě posunout celý model v Z ose aby byl v nule.
Tak snad na druhý pokus už s tím budeš více spokojen.

https://drive.google.com/file/d/1tu1NKGAtVZOzxV_ZZ3W_teKLWCqKznN3/view?usp=sharing
19615 B / 750 x 379 / Screenshot_mi24-scaled.jpg
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 20:59
jazan
Nó toš to je ono!Supr práce.Ještě kdybys mi poradil jak to přebarvit.Ono těch repaintů je celkem dost.To bych musel taky v blendru?
25349 B / 750 x 409 / screenshot 11.07.2020 205510.jpg
 

Má někdo Mi-24 statiku?   11. 7. 2020 / 21:48
Willhelm   
Ne to je práce s tou texturou Mi-24.png nejsem ve Photoshopu zrovna přeborník, ale dám si s tím rady. Jen potřebuju nějaké podklady - ideálně info jakou to má mít kamufláž. (Ale "Alien" Hinda fakt nesvedu.)
Pokud jich chceš více, tak to taky není problém, ale pak potřebuju zase jaké čísla atd. Ty tvoříš scenerku a měl bys vědět co do ní chceš nebo potřebuješ.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 11:26
jazan
Nedaly by se použít rep.z FS2004,jsou tam asi 4.Jsou na tomhle fóru a zrovna kamufl. použitá u nás 23.základny.Lítal sem s tou 0220 ale můj osobní byla 0221.
24793 B / 750 x 235 / 10.jpg
38677 B / 750 x 532 / Scan0007 - Kopie (2).jpg
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 11:37
jazan
pokud by se ti chtělo a můžeš použít foto tu je detail tygra.
54716 B / 733 x 550 / DSC00084 (2).JPG
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 11:48
dvojan
Kluci vy jste se asi zbláznili, ale moc dobře. To bude retro Prostějov jako vyšitý. Držím palce.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 12:50
Willhelm   
No repainty na tenhle model pro mě bude trochu výzva, ale pokusím se.
Dáš odkaz na ty FS2004 modely (textury)? Alespoň, že bych měl trochu pomoc.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 14:23
jazan
Je to tu :flightsim-fs 2004 vrtulníky
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 14:37
Willhelm   
Už jsem to našel. A taky jsem našel na ukrajinských stránkách model Tima Conrada pro FS2004 upravený pro statický model. Bgl z FS2004 umíme krásně konvertovat do x-plane obj formátu. Už si s tím hraju. Výhodou je, že by to bylo kompatibilní s texturami Mi-24 co jsou tady na péráku pro FS-2004. Nevýhodou je, že ten model má 4 textury a konvertor jej tedy rozseká na 4 modely. Mohl bych smazat model interiéru abych to zjednodušil. Uměl bych i ty modely sloučit do jednoho, ale pak bych musel udělat znova UV mapu a to je hraní tak na týden. No uvidíme co se mi s tím povede.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 14:47
jazan
Úplně bude stačit tak 2 modely v našich barvách.Ty tygrované by sice byly pěkné ale nedělej si s tím starosti.I tak ti budu zavázaný.Až pojedeš k Hodonínu,tak se ozvi.Vyřídíme to ve sklepě.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 14:58
Willhelm   
Hele, myslím že to půjde. Kompatibilita s texturama co jsou tady funbguje. Jen je potřeba bmp přeuložit do png, pak v Photoshopu vertikálně flipnout a uložit jako super png. Na obrázku už je xpl model s upravenou texturou pro FS2004.
14645 B / 750 x 221 / Mi-24-FS2XP.jpg
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 14:42
jazan
Pak mám ještě tohle-:http://leteckaposta.co/file/746129464
http://leteckaposta.cz/595779299
Ten druhý odkaz je 3D model z FSX
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 17:45
Willhelm   
Tak co bys řekl na tohle?
* opět bylo potřeba zmenšit (5x)
* všem plochám obrátit normály
* převrátit vertikálně textury

+ pasují na to již hotové repainty pro FS2004 model Tima Conrada (po přeuložení do png, vertikálním flipu a znovu uložení do super png, 0220 a 0221 by tak nemusel být až tak velký problém)
+ vypadá líp než ten minulý model (proporcionálně i tím jak je na hlavním podvozku v poloze na zemi prosedlý)
+ jde mu hezky vidět i do kokpitu
- sestává ze čtyř modelů (bude větší náročnost na fps a je třeba usazovat ve WEDu)
- má trochu kostrbaté plochy (jsou vidět trojúhelníky - ještě zkouším v Blenderu nějak zlepšit)

Ještě na tom pracuji...
22886 B / 750 x 315 / Mi-24-static-2020-07-12 17.20.jpg
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 17:58
OndraT
Dobrá práce .

Model se tváří, že je "flat shaded". V Blenderu v podmenu Object najdeš položku "Shade smooth" (je to trochu nezvyk, v ostatních 3d programech co jsem poznal bylo flat/smooth vždycky součástí materiálu, ale Blender to má takhle sólo).
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 18:07
Willhelm   
Děkuji Ondro. Vím o tom a už s tím experimentuju. Minule jsem pro změnu potřeboval u budov importovaných z Creo zapnout flat shade. Tady mi to sice vyhladí, ale dělá to pak problém s tím průhledným kokpitem, který se smooth shade dělá grafické artefakty.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 18:23
OndraT
Nj, jsem si říkal, že zas učím orla létat . Jinak shade flat/smooth se dá aplikovat i selektivně na vertexy/edges/polygony, tzn. nechal bych celou Mi-24 smooth shaded a pak jen vybral skla kokpitu a dal jim flat shaded. Případně pokud bys chtěl mít vyboulené sklo kokpitu smooth, ale mít jen ostrý přechod mezi sklem a trupem, tak to udělej v režimu edges s tím, že oselektuješ jen ty odges, co jsou hraniční mezi sklem a trupem.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 18:42
Willhelm   
No já jsem orel co zatím jen sedí na kraji hnízda. Dobře míněnou radu ocením vždy, i když by mi třeba měla jen potvrdit, že to zkouším stejnou cestou jakou by šel někdo další.
Divné je, že sklo má svůj vlastní model - taky je flat shaded, ale protože je tam transparentní textura není to tam tak výrazné. Je to teď pokus omyl... Blbé je, že se XP vždy dlouho nahrává s novým "pokusem".
Na blender fóru jsme si našel že grafické glitche při aktivním smoth shading by se měly dát vyřešit zapnutím auto smooth v pravém menu object - data (Object data). Zkusil jsem obě kombinace a nic. Ještě zkusím zapnout smooth shading u všech čtyř modelů a uvidím co se stane pak...
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 18:53
OndraT
Aha, tak to vůbec netuším ... Když je to sólo objekt, tak by neměl být tenhle problém. Spíš jestli v tom modelu nejsou nějaké nekalosti jako zdvojené vertexy nebo hrany? Autosmooth vyzkoušej, ale myslím, že XP nic takového nebude umět a na export to nebude mít vliv (předpokládám, že je to smooth aplikovaný na hrany mezi polygony v závislosti na nadefinovaném úhlu autosmoothu, aspoň takhle to bývalo kdysi v Lightwave).

Na tohle ladění objektů v XP je pak asi nejlepší nějaké osamělé letišťátko uprostřed ničeho (s oblibou jsem používal O2 ranch, úplně první letiště v seznamu v XP), úplně ideálně pak někde, kde nemáš nainstalovanou scenérku, takže "scenery reload" je pak jen o rychlém načtení letiště a objektů, bez dalšího terénu apod.

Orel na kraji hnízda Njn, když se bývalý vyhaslý 3d grafik snaží radit někomu, kdo je z oboru - léty jsem ztratil přehled o margináliích 3d grafiky, takže vlastně radši zmiňuju i základní věci, ale někdy si říkám, jestli to fakt mám psát, abych nevypadal jako pitomec, co si o tom, komu radí, myslí, že neví nic ...
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 19:05
Willhelm   
No myslím si, že vyhaslý grafik toho furt umí tak 30x více než se strojírenský konstruktér stačil o 3D modelování "neobjemových" modelů za tři roky naučit. Mě k Blenderu fakt dokopal až XP11, i když někteří kolegové v práci to měli prostě jen jako hobby pro jiné modelování.

Mám asi pořešeno - viz snímek.
Smooth shade se totiž dá zapnout
- v objekt módu (pro XP špatně)
- v edit módu (kde je to jak píšeš separátně pro Faces, Edges, Vertices - a tohle asi pomohlo protože tady jsme to zapnul pro všechny tři volby)
- Object data má taky zátržku s úhlem nastavení pro smooth shade (Default 30°, zkoušel jsem jít nahoru i dolů a vždy to subjektivně bylo špatně, takže jsem nechal na 30°, ale bylo to potřeba zapnout i tady)
22180 B / 750 x 316 / Mi-24-static-2020-07-12 18.54.jpg
 1x  

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 19:15
OndraT
Tohle už vypadá ok, ne?
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 19:42
Willhelm   
Jo jo s tím už jsem spokojený.
Teď ještě ty kýžené repainty.
Oprášil jsem účet na flightsim.com a stáhl původní model Tima Conrada pro FS2004 - má tam totiž bílou "UN" liverku.
Dále jsem na tenhle model našel 0815 tady na péráku.
0705 - Tiger meet 04 na flightsim.com
No a 0220 a 0221 už se nějak zmáknou v Photoshopu dle dostupných fotek na netu.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 19:21
jazan
Vypadá to super,ještě tak vědět o čem se bavíte
 

Má někdo Mi-24 statiku?   12. 7. 2020 / 19:32
OndraT
A dokonce máme i tajný pozdrav

Však ty bys zase mohl spustit třeba o vinaření a to budu po první větě ztracený jako Pražák ve vinotéce .
 

Má někdo Mi-24 statiku?   13. 7. 2020 / 17:48
jazan
Lisujeme,kvasíme,pijeme.
 

Má někdo Mi-24 statiku?   15. 7. 2020 / 18:22
Willhelm   
Stále ve volných chvílích pokračuji. Knihovnička se rozrostla o dvě hotové liverky na tygří Mi-24 a dnes ráno jsem dokončil paintkit z UN liverky a začínám konečně dělat na té 0220.
25925 B / 750 x 422 / 0705 - 2020-07-15 18.12.jpg
25352 B / 750 x 422 / 4401 - 2020-07-15 18.12.jpg
28037 B / 750 x 422 / 0220 - 2020-07-15 18.13.jpg
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ