FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
pomoc s gMaxem Jeden příspěvek | Celý strom
pomoc s gMaxem   1. 12. 2001 / 13:40Petr Bednář
Ahoj pánové! Mám problém s gMaxem. Zkusil
jsem udělat obyčejnou krychli v metrech, přiřadil jí jednoduchý materiál a vyexportoval jako scenery (BGL). Nastavil jsem souřadnice a ... makeMDL hlásí, že se mu nepovedlo vytvořit MDL, ať zkontroluju jestli je v systémovejch cestách. Mám ho spolu s FSmodelExp.dle v adresáři pluginů. Nevíte někdo co s tím? Docela by mi to pomohlo, protože už léta pracuju s MAXem a rád bych vytvářel scenérie pro Fs2002 z naší vlasti ve známém prostředí.... Díky.

P.S.
(V log souboru mi makeMDL hlásí "Mismatch between # vertices ( ... ) and # normals ( ... ) ...)
 

Re: pomoc s gMaxem   3. 12. 2001 / 14:46
JM   
Tak to nevim - schválně sem zkusil udělat to samý, tj. krychli (strana cca. 20 metrů - udělaná jako Box, pak převedená na editable mesh) a vyexportovat ji do BGL a vše šlo jak mělo. MakeMDL + těch pár dalších věcí mám v adresáři plugins a exportoval sem to přímo do adresáře scenery ve FS. Jo, teď mě napadla jedna věc - tušim že když zadáváš název toho exportovanýho BGL, tak že se tam v názvu nesmí dávat podtržítka - nejlíp je tam teda napsat asi 8 písmen A-z + přípona. Co plánuješ dělat za krajinku v gMaxovi?
 

Re: Re: pomoc s gMaxem   3. 12. 2001 / 15:44Petr Bednář
Mám v plánu ve volnejch chvílích udělat nejaký naše hrady a zámky nebo tak něco. Zkrátka nějakou tu romatiku pro VFR. Ale ten error mě dost štve. Zkoušel jsem tam zadávat název souboru s příponou i bez, ale nic. Pořád mismatch between .... Provozuju to pod win2000, tak snad jestli v tom neni problém. Nevíš jak je to s Airportem a FS2002? Mám na mysli nejakou nekomaptibitu nebo něco na co si člověk musí dát pozor.
 

Re: Re: Re: pomoc s gMaxem   3. 12. 2001 / 19:28
JM   
No hrady a zamky by byly super! S tim gMaxem teda fakt nevim - víš co, pošli mi kdyžtak na mail ten zlobivý objekt a ja to zkusim zkompilovat u sebe. Ty win2000 by podle mě neměly být příčinou. Co se týče věci Airport a FS2002 tak to netušim - nějak aspoň částečně to fungovat určitě bude. Na dělání hradů a zámků je ale gMax 100x lepší, než Airport + nějaký soft na modelování objektů... Spíš se pokus rozchodit gMaxe.
 

Re: Re: Re: Re: pomoc s gMaxem   4. 12. 2001 / 20:58Petr Bednář
Ne! Prostě ne. Asi mi není souzeno aby mi gMax chodil. Ale už vím kde je problém. Chyba není v makeMDL, ale v exportu z gMaxe do X-fajlu. Ten exportovací plugin z nějakého důvodu produkuje vadný soubor a proto to nejde zkompilovat. Ale vyřešil jsem dneska tenhle problém alespoň částečně. Stáhnul jsem si plugin do MAXe 2.5 na export do formátu DirectX a zkoušel jsem výsledek (soubor.X) zkompilovat pomocí makeMDL ručně a ..... FUNGUJE TO. Nicméně nevím jak je to s materiálama, protože v MAXu pochopitelně fungujou trochu jinak než v GM. Vyrobil jsem na zkoušku potexturovanej kostelík, ale zdá se mi, že ve FS je z některejch úhlů hodně přesvícenej - textury jsou na osluněné straně téměř bílé. Nevíš náhodou, jestli se to nedá nějak vyladit pomocí těch parametrů v makeMDL při kompilaci?
 

Re: pomoc s gMaxem   5. 12. 2001 / 15:42
JM   
Při tý kompilaci tam podle mě nic co by se týkalo toho co píšeš nenastavíš. Tím jak píšeš chceš říct, že ta bíla jakoby pohltí to co je na tý textuře, nebo se jenom ta textura zesvětlí? ...to bycha musel vidět, abych ti řekl, jestli to je, nebo není, normální. Tam by jedině mohl být problém s něčím takovým, že se to moc leskne a ta textura je přemázlá nějakým tím leskem, což mi připadá divný. Jinak u letadel sem se s ničím takovým nesetkal - je pravda, že to ale dělám přímo v Gmaxovi... Jo, dneska se mi taky stalo, že měl exportní plugin nějaký záhadný problém - pro nápravu ho ale stačilo spustit ještě jednou...
 

Re: Re: pomoc s gMaxem   6. 12. 2001 / 08:40Petr Bednář
S těma texturama jsem to už, zdá se, vyřešil. Je to skutečně tím leskem. Má na to vliv nastavení lesku i difuzní a spekulární složky barvy pod texturou v MAXu. Ten exportní plugin do DirectX formátu je taky bohužel jen bataverze, ale jinej jsem na Webu zatím nenašel. Mám ale na Tebe jiný dotaz. Máš nějaké zkušenosti s používáním stromů ve FS? Je nějaký rozdíl v náročnosti na HW mezi starým stromem (Fs98 - ze dvou desek křížem) a novým typem z Fs2000 (jedna deska, otáčející se na kameru). Podle mě ten nový typ vypadá mnohem líp, ale není mi jasné, proč třeba AutoGEN používá právě ty staré a ošklivé dvě desky s mizernou texturou. A další věc. Nevíš jak by se dala vytvořit ve Fs2002 nová silnice, která se pěkně přizpůsobuje terénu. Třeba v Airportu mě to generuje klasickou hranatou cestu, která místy mizí pod zemí ... a s texturovanejma polygonama je to podobné.
 

Re: pomoc s gMaxem   6. 12. 2001 / 12:41
JM   
A jaký máš ten exportní plugin?? Na tyhle strance je ke stažení DirectX 8.1 SDK a tam ten převodník podle mě žádná beta neni.

S těma stromkama je to podle mě tak, že je rozhodně složitější vypočítat 1 polygon + natočení k letadlu, než 2 pevné polygony. Kdysi jsem zkoušel ve FS2000 udělat ten točící objektík a to zpomalení bylo celkem znát. Tohle je muj osobní názor, ale tak vzhledem k tomu, že AutoGEN tak funguje, tak by to mohla být pravda.

Silnice - nevim. Nikde jsem nečetl, že by někdo přišel, jak na to, takže budem muset počkat, až MS uvolní nějaký to SDK. To samý platí pro polygony...
 

Re: pomoc s gMaxem   6. 12. 2001 / 17:02Petr Bednář
Dík za tu adresu. Já už jsem to u Mrkvosoftu hledal, ale

nenašel. Ten plugin do MAXe4 jsem přesně potřeboval, ale

bohužel to nefunguje. Přidává si do toho kódu nějaký template

a další věci, takže MakeMDL na tom pohoří. Naštěstí byl u toho

přibalenej starej dobrej DOSovskej konvertor pro 3DS

(conv3ds.exe), kterej se sice musí ovládat přej komandlajnu,

ale zato produkuje dobrej X. Konvertuju sice nadvakrát, ale

nejsem odkázanej na gMaxe. Ještě budu trochu experimetovat s

texturama, ale pak už se snad do něčeho pustím. Až něco budu

mít, můžu Ti to poslat k otestování?
Ještě jsem si vzpoměl: nevíš, jak se dají využít v MakeMDL

volby Vehicle a Building. Produkují MDL a já nevím, jak s tím

naložit....
 

Re: pomoc s gMaxem   6. 12. 2001 / 20:24
JM   
Jasně že mi to můžeš poslat na otestnutí - rád na to mrknu. S těma Vehicle a Building jenom tušim - vehicle dynamický objekt do scenérie a building barák, který budeš ve FS používat na více místech. Jak je ale dostaneš do FS nevim - možná někde nějaký CFG soubory...
 

Re: pomoc s gMaxem   1. 1. 2002 / 22:04
Tom Meinlschmidt
Ahoj,tuto mi to delalo, kdyz jsem mel blbe nastaveny jednotky - musis mit na metry, a v preferencich ze 1unit=1 meter. pak jsem zjistil, ze se makemdl nelibi, kdyz ma konvertovat lathe z krivek, takze jsem radsi objekty spojil pres boolean a prevedl na mesh. pak to slo bez problemu. Dodelavam ted Jested. (najdete ho na N50*43.58 E14*59.12 - preview je http://www.meinlschmidt.org/fs/pics/jested.jpg, zatim to neni cely - nesedi mi vyska,a zjistuju posazeni lanovky)
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ