...se do vivata leje taky bleifrei (=načůral 95), je to schválený výrobcem motoru, tedy žádná černota.
Letadla obvykle mají předepsané nejnižší oktanové číslo (např. Walter mikron 75 okt.) a co do toho leješ je fuk, když ti neklepou ventily. Důležité je spíše rozlišení "letecký benzín" (např. LB78) a automobilový benzin (např. Natural 95) - a to protože letecké benziny mají mnohem přísnější normu, tedy lepší standardizaci, menší pravděpodobnost "cinknutí" řepkovým olejem a fujtajbly ze špinavýách trubek - což jak každý chápe je důležité, páč když zakoktá vstřikování u auta o nic nejde, ale u letadla... Takže to schválení výrobcem motoru musí člověk brát s rezervou, někteří zavilí majitelé letadel (AeČR) nedovolují do svých letadel lít jiný než letecký benzín - mimo jiné i z důvodů pojištění pro případ havárie zapříčiněné vynecháním motoru. Není to jednoduché...