Hele, to ale závisí na dýlce lana. Pochopitelně protivítr i hmotnost větroně (ASK-13 je, myslím, lehčí než blatníček) - hraje roli. Ale především ta dýlka lana.
Když jsme navijákovali u nás (teď ňák nejni parta... stejská se mi po tom), tak z 800m lana stěží 230-250m. V tom Holandsku tahalil asi 1100m lana, bylo to 350 - a to už se termika dala chytit. Pamětníci vzpomínbají (já to nepamatuju), že když při zajímavém půdorysu našelo letiště dali kdysi naviják "ke kravínu" a startovalo se z původní RWY (na kopečku) bylo lano taky asi 1250-1300m (šlo kus přes pole, ale nebylo to údajně proti předpisu) - tak vejšky byly kolem 400-450, z týhle vejšky už pak chodili do termiky běžně.
Je tam velkej psychickej moment - aerovlek se musí povést napoprvý, protože když člověk spadne, ostatní hned rejpaj. Pak to taky neni levný - a je lepší jeden delší vlek, než dva krátký - a dvakrát spadnout. Z navijáku padá každej - takže nahoru-dolů, nahoru-dolů - za pár korun, nikomu to nepřijde divný - a o to větší radost z "uchycení" (teda co si pamatuju ze žákovskejch let, dokud se u nás ještě neviják skákal...)  |
|