FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 8. 2025, svátek má Sandra Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pár dotazů z reálu Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Pár dotazů z reálu   6. 12. 2006 / 22:21
Marky Parky   
bod 1) je celý trošku složitější, takže.....

1) Pilot si chce podat letový plán. To může udělat u nás jen a pouze přes ohlašovnu letových provozních služeb - tzv. ARO (osobně, faxem, telefonicky) a nebo pokud má přístup na AFTN terminál tak přímo. Vyjímku tvoří letové plány podávané za letu, které je možné podat na frekvenci přímo na stanoviště ATS, ale to pouze ve dvou případech - neplánovaný přechod z VFR na IFR (např. z důvodů zhoršení počasí) nebo neplánovaná změna trati (např. přeplánování z důvodů diverze).

2) Letové plány dále cestují po síti AFTN. Dřívější historická praxe byla, že ARO poslalo kopii letového plánu po AFTN všem zůčastněným stanovištím ATS. To už se dnes používá jen pro vnitrostátní VFR - protože jsme součástí evropské zóny ve které letové plány podléhají schvalování. Všechny ostatní plánky ARO po síti AFTN pošle do Bruselu, a tem je buďto vrátí k přepracování, nebo schválí. Počítač v Bruselu ví z plánku kterým stanovištím kopii letového plánu poslat a dělá to automaticky po síti AFTN. To značně zjednodušuje postup, umožňuje řešit sloty a pod. a navíc na každém ARU nemusí být stovky databazí kdy kam poslat jaký plánek. Pokud letadlo míří ven z této zóny, postará se o rozeslání uvnitř zóny Brussel, a na zbylá stanoviště do světa to zase pošle ARO.

3) Na jednotlivých stanovištích přebírá letové plány tzv. stanoviště FlightData. Ta spolupracuje s automatickým systémem, co nepobere automat, řeší ručně. Tím se dostanou do nějakého FDP systému (u nás zmiňovaný ESUP), ale jsou neaktivní.

4) Před vstupdem do našeho prostoru je nutné plán aktivovat a případně také poupravit (např. změny hladin, tratě a pod..). Tohle už většinou probíhá bez zásahu lidí - každé stanoviště v předem daném časovém intervalu pošle automaticky následujícímu stanovišti. tzv zprávu ABI (Advanced Boundary Information). Ta obsahuje všechna důležitá data od hraničního bodu dál (takový zjednodušený plánek). Pro případ, že by selhal Brussel a data nedošla předtím po AFTN tak systém má alepoň základní informace (trať od hranic dál, typ, destinace, atd..). Po této informaci přijde tzv. zpráva ACT (activate), která už obsahuje konkrétní údaje v jakém čase a hladině se letadlo objeví na hranicích. Na tu se odpovídá zprávou LAM (logical acknowledge message). Tím uź jsou v systému všechna potřebná data co se řídící potřebuje...

5) Pokud z nějakého důvodu neprojde některá z výše uvedených zpráv, řídící si příslušné údaje předají telefonem. Jediná výjimka je při velkých změnách letového plánu, kdy řídící si data nepředávají přímo, ale volají na stanoviště FlightData a ten to zadá za ně.
   Seznam příspěvků  
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ