K těm Boeingům, ve většině případů jsou tam jen dva piloti a žádný navigátor, jeho funkci spolehlivě zastupuje palubní počítač. A s tou realitou, defaultní Boeing ve FS může simulovat tak 5% systémů skutečného letadla, proto to zvládneš sám Ale i v reálném Boeingu je možné minimálně doletět k nejbližšímu letišti a přstát i s jedním pilotem, proto jsou tam dva, aby se případně mohli zastoupit. Jinak s malými latadly se létá normálně VFR podle mapy, kde si předem naplánuješ trasu: otočné body, kursy a vzdálenosti k následujícímu bodu, předpokládaný čas průletu nad tímto bodem, potřebné palivo atd. GPS bývá jen pro výpomoc nebo kontrolu a není nezbytná. A na IFR potřebuješ mít v letadle předepsané vybavení, tj indikátory VOR/DME, NDB, umělý hrizont atd, všechno důležité musí být zdvojeno a navíc musí mít pilot speciální kvalifikaci IFR. Mylsím, že toto je zrovna silná stránka simulátoru, lety podle přístrojů ve špatné viditelnosti. Trochu mínus je ATC, které je dělané v americkém stylu a moc neodpovídá evropskému pojetí. Na VFR není FS téměř vůbec vhodný, s vyjímkou oblastí, které jsou udělány fotorealisticky i s reliéfem a význačnými objekty, podle kterých se při reálném VFR letu vlastně orientuješ. Defaultní krajina je k tomuto téměř nepoužitelná, protože tyto význačné objekty neobsahuje, snad s vyjímkou silnic, řek a měst. |
|