FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 8. 8. 2025, svátek má Soběslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Sudá,Lichá,TL,TA Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Sudá,Lichá,TL,TA   4. 9. 2007 / 21:01
Rychlokvaška
Dodal bych pár důležitých drobností:

1.) Rozdělení na východ/západ je brán podle magnetic track a to v rozmezí 0°-179° (východ) a 180° - 359° (západ) (všechno včetně)
2.) Tohle pravidlo se země od země liší, ale většinou platí že do 3000ft AMSL se může letět defacto jakkoliv - nejen mimo sudé/liché, ale defacto v jakékoliv výšce.
3.) Krom výjimek jako změna východ/západ na sever/jih ještě existují země (jako např. UK), kde se používá kvadrantový systém.
4.) A pokud tohle všechno dodržíte, tak vězte, že pokud poletíte IFR, tak to stejně letí všechno brzo komínem ;o), protože každá trať má uvedenou výšku, kterou je možné pro ni použít. Ta je dána jednak jako minimální (tzv. MEA - minimum enroute altitude), pak jako rozmezí (upper/lower, ...) a v neposlední řadě i jak se liší od daného pravidla např. východ/západ. Dobré enroute mapy (Jeppesen) mají pro tyhle případy jednoduchou symboliku (šipečky a písmena), u Navigraph verze jsem to bohužel nenašel (možná se to změnilo od doby co jsem je zkoušel). U každé tratě pak vidíte nejenom jestli je jednosměrná, ale taky jestli letět sudou nebo lichou + výše uvedená omezení.
 1x    Seznam příspěvků  
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ