|  | | Re: Zivot pilota, aneb jak to chodi? 19. 9. 2007 / 22:59 | |
|  | Tak ono na tohle jsou normy, jak často celkem můžeš být v práci.
Budu mluvit teď pro podmínky lítání v ČR. Tady jsou ty nejdůležitější. Nebudu se zmiňovat, že máš mít někdy volný víkend nebo min. množství dní volna.
Je státní norma, nepřekročitelná a tou je 900 hodin letových za rok, bez briefingu před a po letu.
Pak je další norma v 90 dnech po sobě jdoucích (tady můžeš nalítat max. 280 hodin) a v neposlední řadě i norma ve 28 dnech po sobě jdoucích (tady můžeš nalítat max. 100 hodin).
Tohle jsou normy, které nesmíš překročit a pak jsou ještě firemní normy, které mohou redukovat víc max. počet odlétaných hodin, ale to už je pak individuální.
Běžně se chodí hodinu (většinou ještě plus 15 minut navíc) před letem na briefing, před dlouhým letem ještě dřív, to už pak stanovuje sama společnost sama ve svých postupech. A v letadle to piloti mají většinou zvládnuté rychleji než stewardi, kteří musí přebrat catering, připravit celou kabinu pro cestující. Takže se chodí cca těch 45-60 minut před letem do letadla. |
| |
|