No, na jednu stranu je to i dobrá otázka Samozřejmě ULL nebo nějaké malé éro je schopno letět tak blízko. Je to taky dáno velikostí letiště a tvou okruhovou výškou. Okruh by jako takový měl být takový, aby se letadlo bylo schopno v případě vysazení motoru z jekékoliv pozice bezpečně vrátit na letiště (když nepočítám po vzletu, kdy není dostatek dráhy před tebou a máš malou výšku pro provedení manévru (např. zatáčka o 180°), ale tomu tak v reálu nebývá (je to pro ideální podmínky, které nikdy asi nenastanou). Je to jen teoretická věc. Co se týče te vzdálenosti, tak na každém letišti jsou nějaké body, po kterách ten okruh vede (části měst, vodní nádrže, lesy apod.). Mám za to (je to jen přepoklad), že poloha po větru u všech letadel prochází tzv. vyčkávacími body (ne h/p před RWY, ale mimo letiště) jako jsou třeba A a B na LKMT, LKTB. Bude to podle mého záměr, protože při příletu do CTR je letadlo obvykle, pokud je hustší provoz posláno přímo do těchto bodů, ze kterých pak pokračuje po klasickém okruhu, takže lze podle toho odhadnout vzdálenost, v jaké by se měl okruh točit. Tyto body jsou stanoveny tak, aby byly v bezpečné vzdálenosti od letiště, aby nebyl rušen nebo nemohl být ohrožen provoz na nebo nad letištěm v případě potřeby. |
|