Pokud máš na mysli let po okruhu na neřízených letištích (např. Kladno, Most, Zbraslavice atp. ) tak tam tě nikdo nikam nevede. Na letištích tohoto typu je poskytována pouze letištní letová informační služba (AFIS), která ti poskytne informace o meteo podmínkách na letišti a provozu v provozní zoně letiště(ATZ). Pokud ty přilétneš k tomuto letišti, dozvíš se jaká je v provozu dráha a letištní okruh, do kterého se zapojuješ TEČNOU DO NEJBLIŽŠÍ ZATÁČKY po směru okruhu.
V případě řízených letišť (Plzeň-Líně, Pardubice apod) tě řídící letového provozu vede tak, aby si co nejméně překážel provozu a sám ti řekne, kam by potřeboval, aby ses zařadil do okruhu na přistání na dráhu, která je právě v používání. Pak také u těchto letišť existují vypublikované příletové/odletové tratě (jsou publikované ve Visual approach chartech), které VFR provoz používá a které ho dovedou na jistý bod blízko dráhového systému, odkud je zapojení do okruhu snadné a standartní.
Co se týče toho vyčkávání, netuším přesně co máš na mysli. Podle mě myslíš hlášku "go-around". Ta se v FS vyskytne v případě, že na finálním přiblížení na zvolenou dráhu je již před tebou jiné letadlo, které dostalo povolení k přistání a ty jsi moc blízko za ním tzv. nemáš potřebný rozestup. V tom případě ATC po tobě chce, aby jsi provedl postup nezdařeného přiblížení (odlet někam na radionavigační zařízení) a provedl přiblížení na přistáné znovu (ale k touhle jsou speciální mapy... ale je vidět, že jsi nováček a tohle je docela složité, snaž se ze začátku něco nalítat s cessnou apod a až pak třeba s dvoumotorovými letadly. |
|