|  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce legendárního Concordu 6. 2. 2008 / 11:05 | |
|  | Nesouhlasím.
Máloco je už dnes tak automatizováno jako kosmické lety - a přesto stále nikdo nezpochybňuje nutnost mít za letu na palubě někoho, kdo to v nouzi ukočíruje "na ruku" - a totéž je ve velké dopravě a bude tomu tak stále.
Všechny automatické systémy, které ulehčují pilotům rozhodování a tím dovolují razantně snižovat počty posádek (třebas až na jednposádkový Gulfstream IV.SP) jsou skvělé, ale nikdy ne plně autonomní - autonomie platí za standardních podmínek a nikoliv v krizové situaci.
A protože se asi nikdy nepodaří namodelovat (=naprogramovat) do automatického systému všechny (!!) možné situace, které by mohly nastat - a jejich kombinace a jejich nejlepší řešení podle variabilních detailů v té dané situaci, prostoru, kursu, počasí atd atd - pak člověk, který je sice chybující a náladový, ale dovede řešit problémy heuristicky (tedy nesystematicky) a dovede improvizovat, v krizi stále je a bude skutečně nepostradatelný. |
| |
 |  |  |  |  |  |  | ropa - memorex  | 06. 02. 08 v 17:26 |
|
|