|  | Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu 6. 2. 2008 / 14:12 | |
|  | Jasně, já tomu hodnocení z virtuálního pohledu rozumím a chápu ho. Ale něco jiného je nějaký komentář k reálnému letadlu, přece jenom by to chtělo trochu nějakých souvislostí a představivosti a nedívat se na to jenom jako addon do FSky...
K té přehlednosti kokpitů - jasně, nic není ideální, vždyť dnes je většina letadel 20 let stará koncepce, to se teprve začaly objevovat první krůčky ve smyslu efektivní spolupráce vícečlenných posádek a začalo se upouštět od toho třetího vzadu. Taky ten simulátor byla stará 737-400, jejíž prvotní hybrid mezi klasickými budíky a jejich digitální reprezentací zrovna moc geniální nebyl (zejména motorové indikátory). Ten problém co jsme měli ale ani tak nesouvisel s nějakou přehledností, ale spíš s tím, jakou je člověk schopen udělat stupidní chybu, i když ho někdo hlídá - a z toho plynoucí velké ponaučení jak to řešit do budoucna. Vůbec celá problematika CRM/MCC je poměrně dost zajímavá z hlediska chování, komunikace a psychologie (i když to většina starších bere jako nudnou, zbytečnou a otravnou součást výcviku) a vydalo by to na dlouhé povídání, co je člověk schopen udělat...
K tomu co řeší kapča - samozřejmě to vlastní zařizování např. autobusu řeší třebas operations, ale někdo jim musí říct jaký je problém, jak se bude řešit a co je potřeba zařídit, to si nikdo nevydedukuje sám. A krom toho že jim to musí někdo říct, musí taky někdo zvážit co je nejlepší řešení, udělat rozhodnutí, to podrobit nějaké kritice, sledovat jestli je správné v průběhu jeho realizace, atd. Ono někam divertovat není vůbec žádná legrace z logistického hlediska a existuje spousta důvodů proč je třeba mnohem snažší se vrátit zpátky domů a tam to nechat vyměnit nebo opravit, nebo pokračovat do destinace, apod. |
| |
 |  |  |  |  |  |  | ropa - memorex  | 06. 02. 08 v 17:26 |
|
|