Míro, zrovna s tebou velmi nerad polemizuju, protože si velmi vážím toho, jak svými příspěvky přispíváš ke "vzdělanosti" v oblasti reálného lítání. Vím, že máš v hlavě spoustu vědomostí, ale v jednom si dovolím onu polemiku.
K tý diverzi..
Obávám se, že aspoň u ČSA v době mého působení to tak bylo, že o diverzi rozhodoval sice kapitán, ale na základě informací a doporučení z operační kontroly. Pokud to situace dovolovala, tak se přes dlouhý vlny spojili s operačkou a řešili, kde jsou, co se děje a kam přistát..
Právě z toho důvodu, aby se vyhnuli problémům s logistikou, zajištěním letiště po stránce technické, bezpečnostní atp.
Takže si myslím, že to, kam letadlo bude divertovat ohlásí ŘLP pilot (taky kdo jinej, že.. ), ale to rozhodnutí přijde ze země, resp. z operační kontroly. Protože oni mají informace o letištích na trati, která jsou "suitable" pro daný typ letadla, pro současnou situaci..
Ono, při vší úctě, to, jak jsi to teď napsal, to vypadá, jako by si pozemní personál nemohl bez rozhodnutí kapitána ani uprdnout a nebyli tam lidi schopni rozhodnout se ve složité situaci.. |
|