Přiblížení na VOR je už zajímavější a používá se stále dost často (třeba v Brně pro dráhu 10). VOR bývá zpravidla doplněn DME, takže posádka po nalétnutí správného radiálu už jenom sestupuje podle tabulky která je součástí přibližovací mapky a udává, jak má být letadlo v dané vzdálenosti vysoko. Obdobou přiblížení VOR je přiblížení na localizer (třeba LLZ-DME v Karlových Varech), a taky přiblížení na zpětný paprsek ILS (back course, BC), jaké se používá v Ruzyni pro dráhu 13. U přiblížení na BC musíme jen dát pozor že indikátor směrové odchylky: pracuje opačně než u ILSu – neletíme “za ručičkou” ale “od ručičky”. Glide path přirozeně nepracuje vůbec. Minima: DH bývá okolo 150 m, RVR okolo 500 m.
http://www.volny.cz/satcocz/skolka/pristroj.htm |
|