Kvůli zhoršenejm brzdám se snižuje V1, (dle starší terminologie srozumitelněji řečeno "rychlost rozhodnutí"), a to i o dost, běžně 10, v extrému i 20kts. Takže zastavit by to mělo. Problém ale je, že třeba při bočním větru to éro může začít zdrhat ze směru, tehdy je nutné zrušit revers (vektor zpětného tahu právě dost ubírá na směrové stabilitě na zemi), no a pak je to s brzděním hrší. Při výpočtu RTO se ale s nepoužitím reverzu kalkuluje, takže by to mělo vyjít i tak.
Mimochodem větší problém může nastat na kontaminované dráze při závadě motoru po V1, protože letadlo pak musí delší dobu akcelerovat na zemi před VR(rotací), navíc při větším odporu od sajrajtu na dráze, a pak se skutečně může stát, že na dané vzletové hmotnosti a na dané dráze (anbo s ohledem na překážky po vzletu) není možné provést vzlet. |
|