FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 3. 8. 2025, svátek má Miluše Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
repaint Jeden příspěvek | Celý strom
repaint   23. 4. 2008 / 08:14
OK-Milda (BHA410)   
Já ti shrnu a upřesním, co tu už padlo (a nejen v tomto stromu ).
Za prvé je třeb si říct, že samostaný dokonalý program na repianty vlastně neexistuje (nebo o něm nevím). Pak je třeba si uvědomit, že pro textury se používá formát souboru .bmp, ale hned v několika různých formátech. Ten nejlepší (nejjednodušší) by byl klasický 32 bit; nepoužívá žádnou kompresi, takže je nejpřesnější, ale také je příliš velký a brzdí zobrazování textur v FSce. Proto se používá komprimovaný formát a to buď DXT1 nebo DXT3. Rozdílů je více, ale podstatný je ten, že DXT1 nemá v sobě alfa kanál, ve kterém se vlastně definuje kvalita povrchu, resp. jeho odrazivost, takže jseš pak schopen krom barvy i říct, jestli je to lesklá barva, matná barva, nebo dokonce lesk jak psí kulky.
Z toho plyne, že první co potřebuješ je prográmek, který převádí formáty souborů mezi klasickým bmp a DXT, jelikož 99% editorů si s DXT formátem přímo neporadí: http://www.mnwright.btinternet.co.uk/download/dxtbmpx.EXE

A pak už je to brnkačka. Jaký koliv grafický editor od Malování ve woknech až po špičkový Photoshop lze použít. Je to otázkou peněz a ochoty pracovat s tím či oním, v tom ti nikdo přesně neporadí.

A poslední je dobré (už ne nutné) mít třeba FS Repaint, což je sice placený softík, ale umožňuje si rychle zkontrolovat položení textury na modelu bez zdlouhavého spouštění FSky (ale i tak se to dá, zpočátku jsem se takhle taky mučil).

Takže čest práci
   Seznam příspěvků  
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ