|  | repaint 23. 4. 2008 / 08:14 | |
|  | Já ti shrnu a upřesním, co tu už padlo (a nejen v tomto stromu ).
Za prvé je třeb si říct, že samostaný dokonalý program na repianty vlastně neexistuje (nebo o něm nevím). Pak je třeba si uvědomit, že pro textury se používá formát souboru .bmp, ale hned v několika různých formátech. Ten nejlepší (nejjednodušší) by byl klasický 32 bit; nepoužívá žádnou kompresi, takže je nejpřesnější, ale také je příliš velký a brzdí zobrazování textur v FSce. Proto se používá komprimovaný formát a to buď DXT1 nebo DXT3. Rozdílů je více, ale podstatný je ten, že DXT1 nemá v sobě alfa kanál, ve kterém se vlastně definuje kvalita povrchu, resp. jeho odrazivost, takže jseš pak schopen krom barvy i říct, jestli je to lesklá barva, matná barva, nebo dokonce lesk jak psí kulky.
Z toho plyne, že první co potřebuješ je prográmek, který převádí formáty souborů mezi klasickým bmp a DXT, jelikož 99% editorů si s DXT formátem přímo neporadí: http://www.mnwright.btinternet.co.uk/download/dxtbmpx.EXE
A pak už je to brnkačka. Jaký koliv grafický editor od Malování ve woknech až po špičkový Photoshop lze použít. Je to otázkou peněz a ochoty pracovat s tím či oním, v tom ti nikdo přesně neporadí.
A poslední je dobré (už ne nutné) mít třeba FS Repaint, což je sice placený softík, ale umožňuje si rychle zkontrolovat položení textury na modelu bez zdlouhavého spouštění FSky (ale i tak se to dá, zpočátku jsem se takhle taky mučil).
Takže čest práci 
|
| |
 | repaint - flight simulator 2002  | 22. 04. 08 v 10:46 |
|
 |  | repaint - Sněhulák  | 22. 04. 08 v 10:56 |
|
 |  |  | repaint - Zouzman Air  | 22. 04. 08 v 11:35 |
|
 |  |  |  |  | repaint - Srandista  | 22. 04. 08 v 12:36 |
|
 |  |  |  |  |  |  | repaint - Zouzman Air  | 22. 04. 08 v 13:13 |
|
 |  | repaint - OK-Milda (BHA410)  | 23. 04. 08 v 08:14 |
|
|