Seděl někdo z vás někdy na věži??? Vítr v meteo zprávě je pouze předpokládaná hodnota na základě pohybu a stavu vzduchové hmoty, pokud je v ní uvedeno, že je vítr 060°/6 uzlů, neznamená to, že tak skutečně fouká. V reálu indikátor anemometru stále kmitá a to v rozmezí asi 20°, otázka je, co se myslí vyznačnou změnou. Pro Cessnu bude mít výzančná změna jinou hodnotu, než pro A 380. Taky jde o to, že ve zprávě může být vítr VRB....zajímalo by mě kdo z vás by se s tím na vzletu spokojil, takže je ve vlastním zájmu pilota vítr potvdrit, ale nebazíroval bych na opakování hodnot.
Tys tu uváděl články z předpisu L 4444, což jsou postupy pro letové provozní služby, tam je, jak přesně uvádíš, povinnost řídícího takové informace vydat, na druhé straně, zkus nastudovat předpisy pro létání jako L2 nebo jiné, které se věnují přímo postupům pro piloty, zda tam někde nebude článek o tom, jestli takové informace pilot má povinnost potvrdit. Na vojenských letištích se to běžně dělá, protože tam intenzita radiové komunikace není taková, ale zároveň si řídící i piloti chrání vlastní zadek. |
|