ahoj,
v posledních dnech bylo na avsimu pár věcí k tomu, co se tu nedávno řešilo.
1) výskyt nechtěných autogenů na letištích v blízkosti nově přidělávaných silnic z Ground2k4 ve FS2004, 2) needitovatelné původní flatteny po odstraněných defaultních vodách.
1) myslel jsem si, že určité použitelné řešení těch autogenů přinesl program Chptconv od E. Knoblocha (Petře jakou technikou jsi vlastně nakonec udělal sceneii 415_114, aby tam nic nezlobilo?), ale R. Ludowise (Rhumbaflappy na avsimu) tvrdí, že to není správné a zatím navrhuje řešit to odstraněním vektorových autogenů od přidělávaných linií úplně. Ne zcela úplně pro všechny silnice toho typu na celém světě (škrtnutím VectorAutogen=něco v Terrain.cfg), ale definováním textury pro danou vytvářenou linii nikoliv odkazem na její číslo v Terrain.cfg, býbrž přímým odkazem na textury, přičemž se atribut volání vektotových autogenů vynechá. Například liniové objekty ve 414_114SW_9.bgl od Petra původně volají sedm různých textur takhle:
VTPTexStart label word
VTPTextureListHeader 7,VTPTexListStart, VTPTexNameStart, VTPTexNameEnd
VTPTexListStart label word
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName0, VTPTexName1
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName1, VTPTexName2
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName2, VTPTexName3
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName3, VTPTexName4
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName4, VTPTexName5
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName5, VTPTexName6
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName6, VTPTexName7
VTPTexNameStart label word
VTPTexName0 label word
VTPTextureName "1024"
VTPTextureType 0, 0, 0, 0
VTPTexName1 label word
VTPTextureName "1159"
VTPTextureType 0, 0, 0, 0
VTPTexName2 label word
VTPTextureName "1163"
VTPTextureType 0, 0, 0, 0
VTPTexName3 label word
VTPTextureName "1147"
VTPTextureType 0, 0, 0, 0
VTPTexName4 label word
VTPTextureName "1171"
VTPTextureType 0, 0, 0, 0
VTPTexName5 label word
VTPTextureName "1239"
VTPTextureType 0, 0, 0, 0
VTPTexName6 label word
VTPTextureName "1243"
VTPTextureType 0, 0, 0, 0
VTPTexName7 label word
VTPTexNameEnd label word
kdežto Dick Ludowise navrhuje tohle:
VTPTexStart label word
VTPTextureListHeader 7,VTPTexListStart, VTPTexNameStart, VTPTexNameEnd
VTPTexListStart label word
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName0, VTPTexName1
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName1, VTPTexName2
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName2, VTPTexName3
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName3, VTPTexName4
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName4, VTPTexName5
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName5, VTPTexName6
VTPTextureListEntry VTPTexNameStart, VTPTexName6, VTPTexName7
VTPTexNameStart label word
VTPTexName0 label word
VTPTextureName "1024"
VTPTextureType 0, 0, 0, 0
VTPTexName1 label word
VTPTextureName "roadssu.bmp;roadshw.bmp;roadsAsu.bmp;roadsAsu.bmp;roadsAsu.bmp;roadslm.bmp"
VTPTextureType 2, 0, 0, 4
VTPTexName2 label word
VTPTextureName "roadssu.bmp;roadshw.bmp;roadsAsu.bmp;roadsAsu.bmp;roadsAsu.bmp;roadslm.bmp"
VTPTextureType 2, 0, 0, 4
VTPTexName3 label word
VTPTextureName "hiwaysu.bmp;hiwayhw.bmp;hiwaysu.bmp;hiwaysu.bmp;hiwaysu.bmp;hiwaylm.bmp"
VTPTextureType 2, 0, 0,4
VTPTexName4 label word
VTPTextureName "roadssu.bmp;roadshw.bmp;roadsAsu.bmp;roadsAsu.bmp;roadsAsu.bmp;roadslm.bmp"
VTPTextureType 2, 0, 0, 4
VTPTexName5 label word
VTPTextureName "roadssu.bmp;roadshw.bmp;roadsAsu.bmp;roadsAsu.bmp;roadsAsu.bmp;roadslm.bmp"
VTPTextureType 2, 0, 0, 4
VTPTexName6 label word
VTPTextureName "roadssu.bmp;roadshw.bmp;roadsAsu.bmp;roadsAsu.bmp;roadsAsu.bmp;roadslm.bmp"
VTPTextureType 2, 0, 0, 4
VTPTexName7 label word
VTPTexNameEnd label word
čímž se definice silnic v Terrain.cfg obejdou, přidělané silnice jsou bez automatických billboardů a sloupů el. vedení, ale to je snesitelnější než nechtěné shluky těchhle věcí na letištích.
2) s druhým programem od Edgara Knoblocha cfs2conv2 z poslední doby je naopak i Rhumbaflappy spokojen, jde o to, že například programem LWMwiever Jima Keira se dá disassemblovat soubor HP*.bgl pro danou LOD5 oblast obsahující default LWM polygony vodních ploch, a program cfs2conv2 (s přispěním bglc.exe) z toho dokáže zpětně udělat bgl, v němž sice vodní plochy zůstanou, ale bez původní vlastnosti být vodorovné na definované výšce, takže pak lezou po terénu. Vypadá to úžasně srandovně, takový default Orlík lezoucí po SRTM reliéfu (v těch místrech trochu nepřesném), úplná himalájská velepeřej... To není ale vtipem celého postupu - jde o to, že pak už je možné nechtěné vodní plochy excludovat, a nezbudou tam po nich flatteny.
Vláďa Stoje |
|